관광정보매체에 따른 잠재 관광객의 관광지 이미지와 방문의도 변화에 관한 연구
Changes of Potential Tourists' Destination Image and Visit Intention by Information Channel
관광레저연구 |
24 |
1 |
2012 |
관광학
스포츠 이벤트 개최가 개최도시에 대한 개인의 신념에 미치는 영향: 이벤트규모와 개최도시 친밀도의 상호작용을 중심으로
The Influence of Hosting a Sporting Event on the Individuals' Beliefs About the Event-hosting City and Intention to Visit: The Moderating Role of City Familiarity
한국스포츠산업경영학회지 |
15 |
6 |
2010 |
체육
스포츠 이벤트 개최가 개최도시에 대한 개인의 신념에 미치는 영향: 이벤트규모와 개최도시 친밀도의 상호작용을 중심으로
The Influence of Hosting a Sporting Event on the Individuals' Beliefs About the Event-hosting City and Intention to Visit: The Moderating Role of City Familiarity
한국스포츠산업경영학회지 |
15 |
6 |
2010 |
체육
온라인 정보를 통해 형성된 친숙성이 지역이미지와 지역태도 및 방문의도에 미치는 영향 -대구지역을 중심으로-
The Effects of the Region Familiarity formed by Online Information on Region Image, Region Attitude and Visit Intention -Focused on Daegu-
산업혁신연구 |
28 |
3 |
2012 |
경영전략/정책
관광목적지 슬로시티 브랜드 연상 특성이 브랜드 태도, 방문의도에 미치는 영향
The Effects of Slow City Brand Association Characteristic on Brand Attitude and Visit Intention
관광학연구 |
34 |
8 |
2010 |
관광학
관광목적지 슬로시티 브랜드 연상 특성이 브랜드 태도, 방문의도에 미치는 영향
The Effects of Slow City Brand Association Characteristic on Brand Attitude and Visit Intention
관광학연구 |
34 |
8 |
2010 |
관광학
문화마케팅 전략으로서의 BPL을 통한 관광지인지도와 관광지이미지, 방문의도 간 영향관계
The Influence Relations between the Destination Awareness, Destination Image and Intention to Visit through BPL as a Strategy of Culture Marketing
관광연구논총 |
23 |
1 |
2011 |
기타관광학
축제 포스터 브랜드디자인의 상징표현이 축제에 대한 인지도 및 방문의도에 미치는 영향 - 보령머드축제, 안동국제탈춤축제, 춘천국제마임축제 포스터 비교를 중심으로 -
The Effect of Symbolic Expressions of Festival Poster on the Recognition of Festival and Visit Intention
관광학연구 |
34 |
8 |
2010 |
관광학
축제 포스터 브랜드디자인의 상징표현이 축제에 대한 인지도 및 방문의도에 미치는 영향 - 보령머드축제, 안동국제탈춤축제, 춘천국제마임축제 포스터 비교를 중심으로 -
The Effect of Symbolic Expressions of Festival Poster on the Recognition of Festival and Visit Intention
관광학연구 |
34 |
8 |
2010 |
관광학
영상물을 통한 관광지 인지도와 관광지 이미지가 방문의도에 미치는 영향
The Influence of Destination Awareness Through Visual Materials and Destination Image on Intention to Visit
관광레저연구 |
24 |
4 |
2012 |
관광학
라스베이거스의 인지적 이미지가 선호도와 방문의도에 미치는 영향
Impacts of Cognitive Images of Las Vegas on Preference and Visit Intention
호텔경영학연구 |
21 |
4 |
2012 |
관광학
국내 지역축제의 구전정보와 서비스품질 기대가 방문 의도에 미치는 영향
The Effects of Expected Service Quality on Visit Intention of Local Festivals
산업경제연구 |
23 |
5 |
2010 |
경제학
국내 지역축제의 구전정보와 서비스품질 기대가 방문 의도에 미치는 영향
The Effects of Expected Service Quality on Visit Intention of Local Festivals
산업경제연구 |
23 |
5 |
2010 |
경제학
수단적 행동이 방문의도의 실현에 미치는 영향 - 리조트 방문객을 중심으로 -
The Effect of Instrumental Actions on Realization of Visit Intention - Focusing on Visitors to Resort -
관광연구 |
26 |
6 |
2012 |
관광학일반