마이크로블로깅(micro-blogging) 이용동기에 관한 연구: 트위터(twitter)를 중심으로
Micro-blogging on Uses and Gratification Perspectives: Twitter
한국방송학보 |
24 |
2 |
2010 |
신문방송학
마이크로블로깅(micro-blogging) 이용동기에 관한 연구: 트위터(twitter)를 중심으로
Micro-blogging on Uses and Gratification Perspectives: Twitter
한국방송학보 |
24 |
2 |
2010 |
신문방송학
대학생들의 소셜미디어 이용동기가 소셜미디어 광고 이용의향에 미치는 영향
A Study on the Effects of College Students' Use Motives of Social Media on Advertisement Uses
한국광고홍보학보 |
13 |
2 |
2011 |
신문방송학
마이크로 블로그 이용자의 능동성에 관한 탐색적 연구: 트위터와 미투데이 이용자의 생산적 활동을 중심으로
Audience Activity in Micro-blog: Exploring Production Activity in Twitter and Me2day
방송통신연구 |
73 |
2011 |
신문방송학
스마트폰의 품질 인식이 충성도에 미치는 영향과 이용 동기의 조절효과에 대한 고찰
Impact of Smartphone Quality on User Loyalty and the Moderating Effect of User Motivation
한국방송학보 |
25 |
6 |
2011 |
신문방송학
SNS(Social Network Service)를 이용한 마케팅 커뮤니케이션 전략 - 트위터와 웹 브랜드 마케팅 중심으로
A Study for Effective Marketing Communication Strategy Using Social Network Service - Web Brand Marketing with Twitter Use
광고연구 |
91 |
2011 |
광고/홍보학
스마트폰 이용자의 모바일광고 이용동기와 만족에 관한 연구: 이용과 충족이론을 중심으로
A Study on Smartphone Users’s Motives to Use Mobile Advertisements and their Satisfaction:Based on the Use and Gratification Theory
사이버커뮤니케이션학보 |
28 |
1 |
2011 |
사회과학일반
중국 노년층의 미디어 이용 동기와 만족도에 관한 연구: 장춘 노년층의 텔레비전․신문 이용을 중심으로
A Study on Media Uses and Gratifications of the Elderly in China: Focused on the Usage of Television and Newspaper by the Elderly in Changchun City
인문사회과학연구 |
36 |
2012 |
학제간연구
외식고객의 블로그 이용 동기와 서비스 품질 속성 분석
Blogs in the Restaurant Industry: Consumer Usage Motivation and Service Quality Perception
호텔경영학연구 |
19 |
6 |
2010 |
관광학
외식고객의 블로그 이용 동기와 서비스 품질 속성 분석
Blogs in the Restaurant Industry: Consumer Usage Motivation and Service Quality Perception
호텔경영학연구 |
19 |
6 |
2010 |
관광학
외식 블로그 이용 행태 및 블로그 이용 동기에 따른 블로그 만족도 - 서울·경기 지역 대학생을 중심으로 적용 -
A Study on Restaurant Blog Users' Behavior, Satisfaction and Motivation: A Focus on College Students in Seoul and Gyeonggi Province
관광학연구 |
36 |
8 |
2012 |
관광학
피부관리 서비스 이용자의 개인특성과 사회적 영향에 관한 구조분석
The Structure Analysis on The Effects of Individual Characteristics and Social Individual -Focused on skin care service user-
한국인체미용예술학회지 |
11 |
1 |
2010 |
미용
피부관리 서비스 이용자의 개인특성과 사회적 영향에 관한 구조분석
The Structure Analysis on The Effects of Individual Characteristics and Social Individual -Focused on skin care service user-
한국인체미용예술학회지 |
11 |
1 |
2010 |
미용
Q 방법론을 활용한 대학생의 인터넷 광고 이용동기 유형분석
College students’ Motivations to Use Internet Advertisements based on Q-methodology
디자인학연구 |
25 |
2 |
2012 |
디자인
인터넷 프로야구 문자중계 이용자의 스포츠팬십, 이용동기, 능동성의 관계
The Relationship Between Sports Fanship, Using Motivation, and Audience Activity of Professional Baseball Web Datacast Users
한국스포츠사회학회지 |
25 |
2 |
2012 |
체육
소셜 커머스의 이용 동기와 만족, 재구매 의도에 관한 연구: 이용과 충족이론을 중심으로
The Motives for Using Social Commerce and Satisfaction, Repurchase Intention: Based on the Uses and Gratification Theory
한국광고홍보학보 |
13 |
3 |
2011 |
신문방송학
트위터 이용 동기가 이용자의 정서적 유대감, 공동의 공간감, 정보의 신뢰성, 정서적 친밀감에 미치는 영향에 대한 연구
Study on the effect of Twitter user’s use motive on the emotional connectedness, awareness of Co-space, reliability of information and emotional intimacy
정치커뮤니케이션연구 |
22 |
2011 |
정치커뮤니케이션
뉴스 소비의 변화와 뉴스의 진화 - 포털뉴스와 언론사 뉴스 사이트를 중심으로
Changes in News Consumption and the Evolution of News through News Portals and Websites of News Outlets
언론정보연구 |
49 |
2 |
2012 |
신문방송학
스마트폰 이용과 사회자본 -스마트폰 이용동기와 이용정도가 사회자본 구성요소에 미치는 영향을 중심으로-
A Study on the Use of Smart Phone and Social Capital -The Effect of usage motivation and degree of usage in smart phone on Social capital-
정보사회와 미디어 |
21 |
2011 |
정보/과학기술사회학
소셜 미디어 이용 동기가 사회 자본에 미치는 영향
The Effects of Social Media Usage on Social Capital
한국방송학보 |
25 |
2 |
2011 |
신문방송학
소셜 미디어의 이용동기가 소셜 미디어의 상호작용과 사용자 만족에 미치는 영향에 관한 실증연구
An Empirical Study on the Influence of the Motive of Social Media Use on Social Media's Interaction and User Satisfaction
경영연구 |
27 |
1 |
2012 |
경영학
소셜 미디어 이용 동기와 욕구가 조직 공중 관계성에 미치는 영향
The Effects of the Motivation and Desire to Use Social Media Services on Organization-Public Relationship
POSRI경영경제연구 |
11 |
3 |
2011 |
경영학
프로농구구단의 웹사이트 이용동기와 웹사이트이미지, 팀동일시, 팀감정 및 관람의도와의 구조적 관계
Structural Relationship among Motives of Web-usage, Website Image, Team Identification, Team Emotion and Viewing Intention for Professional Basketball Team
체육과학연구 |
21 |
1 |
2010 |
체육
프로농구구단의 웹사이트 이용동기와 웹사이트이미지, 팀동일시, 팀감정 및 관람의도와의 구조적 관계
Structural Relationship among Motives of Web-usage, Website Image, Team Identification, Team Emotion and Viewing Intention for Professional Basketball Team
체육과학연구 |
21 |
1 |
2010 |
체육
라인 브랜드 커뮤니티의 이용 동기, 플로우(Flow), 커뮤니티 동일시, 브랜드 애착 간의 구조적 관계에 관한 연구
A Study On The Structural Relationship Between Utilization Motivation Of Online Brand Community And The Flow, Community Identification, Brand Attachment
경영과 정보연구 |
29 |
2 |
2010 |
경영학
라인 브랜드 커뮤니티의 이용 동기, 플로우(Flow), 커뮤니티 동일시, 브랜드 애착 간의 구조적 관계에 관한 연구
A Study On The Structural Relationship Between Utilization Motivation Of Online Brand Community And The Flow, Community Identification, Brand Attachment
경영과 정보연구 |
29 |
2 |
2010 |
경영학
중국 네티즌의 블로그 활동 윤리의식에 관한 연구
A Study on Moral Recognition of Blog Activity with China Netizen
디지털융복합연구 |
9 |
2 |
2011 |
기타과학기술학
트위터의 이용 동기가 이용자의 사회적 자본과 이용 만족에 미치는 영향 - 대학생 집단을 중심으로 -
The Effects of Twitter Users' Motives on Social Capital and Users' Gratification
한국자치행정학보 |
26 |
2 |
2012 |
도시/지방행정