연구분야 : B050202 사회과학 > 경영학 > 경영정보시스템 > 정보기술관리
클래스 : 모델/모형
DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.33976
STNet ID : 1001618
한자 : 技術受容模型
영어 : technology acceptance model
e02-01 모델/모형
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차딕어들에 나타나는 시제, 상, 서법 범주의 유형적 특성 및 통시적 발전 과정에 관한 연구: 서부와 동부 차딕어들을 중심으로
Typology and Diachrony of TAM Categories in Chadic, with special reference to West and East Chadic languages
Asian Journal of African Studies | 30 | 1 | 2011 | 기타아프리카
소셜 미디어의 수용결정요인에 대한 연구 -자기효능감, 자기표현, 사회문화적 영향을 중심으로-
Exploring the Acceptance Decision Factors of Social Media: The Relationship Between Self-Efficacy, Self-Assertion, Self-Presence, Social-Cultural-Influences and TAM
산업경제연구 | 24 | 3 | 2011 | 경제학
비용과 혜택 관점에서 그린 IT의 수용성 평가
Evaluating the adoption of green information technology on the viewpoint of benefit and cost
e-비즈니스연구 | 11 | 3 | 2010 | 무역학
비용과 혜택 관점에서 그린 IT의 수용성 평가
Evaluating the adoption of green information technology on the viewpoint of benefit and cost
e-비즈니스연구 | 11 | 3 | 2010 | 무역학
스마트폰 채택단계별 스마트폰 인식과 이용
Perceptions and Usages of Smartphone Users in the Different Phases of Adoption
한국언론학보 | 55 | 4 | 2011 | 신문방송학
스마트폰 채택단계별 스마트폰 인식과 이용
Perceptions and Usages of Smartphone Users in the Different Phases of Adoption
한국언론학보 | 55 | 4 | 2011 | 신문방송학
e-비즈니스의 사용의도에 영향을 미치는 선행변수의 확장력에 관한 연구
A Study Concerning Expandability of Antecedent Variables that Influence on Intention to Use of e-Business
경영연구 | 25 | 3 | 2010 | 경영학
e-비즈니스의 사용의도에 영향을 미치는 선행변수의 확장력에 관한 연구
A Study Concerning Expandability of Antecedent Variables that Influence on Intention to Use of e-Business
경영연구 | 25 | 3 | 2010 | 경영학
고객관계관리를 위한 고객 분류 프레임워크 개발 : 온라인 자동차보험을 중심으로
Developing A Framework of Customer Classification for Customer Relationship Management : Focusing on Online Auto Insurance
디지털융복합연구 | 10 | 5 | 2012 | 기타과학기술학
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Developing A Framework of Customer Classification for Customer Relationship Management : Focusing on Online Auto Insurance
디지털융복합연구 | 10 | 5 | 2012 | 기타과학기술학
인터넷 관광정보에 대한 사용자의 지각, 태도, 그리고 정보탐색노력
The Relationship between Internet User's Perception, Attitude and Information Search Effort on Internet Tourism Information
관광학연구 | 34 | 5 | 2010 | 관광학
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The Relationship between Internet User's Perception, Attitude and Information Search Effort on Internet Tourism Information
관광학연구 | 34 | 5 | 2010 | 관광학
통신 결합서비스 채택 요인 분석에 따른 마케팅적 함의
Analysis on the Factors Affecting Consumer Choice of Telecommunications Bundling Service and its Marketing Implications
사이버커뮤니케이션학보 | 27 | 4 | 2010 | 사회과학일반
통신 결합서비스 채택 요인 분석에 따른 마케팅적 함의
Analysis on the Factors Affecting Consumer Choice of Telecommunications Bundling Service and its Marketing Implications
사이버커뮤니케이션학보 | 27 | 4 | 2010 | 사회과학일반
장애인의 스마트폰 수용의도에 관한 연구 -스마트폰의 모바일케어서비스 제공 기능의 관점에서-
Study on the Intention of the Disabled to Accept Smartphones for Mobile Care Services
재활복지 | 15 | 3 | 2011 | 사회과학일반
정보기술수용모델을 적용한 대학생 모바일러닝 사용의도와 영향요인 간 구조적 관계 분석
An Analysis of Structural Equation Model in Understating University Students’ Behavioral Intention to Use Mobile Learning based on Technology Acceptance Model
교육정보미디어연구 | 18 | 1 | 2012 | 교육학
온라인 Social Shopping 사이트 이용의도에 영향을 미치는 요인에 관한 연구
Factors Influencing Acceptance of Online Social Shopping Site
한국IT서비스학회지 | 10 | 1 | 2011 | 경영학
장애인의 스마트폰 수용의도에 관한 연구 -스마트폰의 모바일케어서비스 제공 기능의 관점에서-
Study on the Intention of the Disabled to Accept Smartphones for Mobile Care Services
재활복지 | 15 | 3 | 2011 | 사회과학일반
동영상 UCC의 선택과 이용의도의 영향 요인에 관한 연구 : 기술 수용모형(Technology Acceptance Model: TAM2)을 중심으로
Choice and Influential Factors for Multimedia UCC : Technology Acceptance Model(TAM, TAM2)
사이버커뮤니케이션학보 | 27 | 2 | 2010 | 사회과학일반
동영상 UCC의 선택과 이용의도의 영향 요인에 관한 연구 : 기술 수용모형(Technology Acceptance Model: TAM2)을 중심으로
Choice and Influential Factors for Multimedia UCC : Technology Acceptance Model(TAM, TAM2)
사이버커뮤니케이션학보 | 27 | 2 | 2010 | 사회과학일반
동영상 UCC의 선택과 이용의도의 영향 요인에 관한 연구 : 기술 수용모형(Technology Acceptance Model: TAM2)을 중심으로
Choice and Influential Factors for Multimedia UCC : Technology Acceptance Model(TAM, TAM2)
사이버커뮤니케이션학보 | 27 | 2 | 2010 | 사회과학일반
동영상 UCC의 선택과 이용의도의 영향 요인에 관한 연구 : 기술 수용모형(Technology Acceptance Model: TAM2)을 중심으로
Choice and Influential Factors for Multimedia UCC : Technology Acceptance Model(TAM, TAM2)
사이버커뮤니케이션학보 | 27 | 2 | 2010 | 사회과학일반
스마트폰의 지속적 사용에 관한 이해: 물류분야의 택배서비스업 사례
Understanding the Continuous Intention of the Smart Phone Use: The Case of a Delivery Services Company in Logistics
지식경영연구 | 12 | 2 | 2011 | 경영학
모바일 메시징의 사용 의도에 관한 연구 : 한국과 홍콩을 중심으로
Study on the Use Intention of Mobile Messaging Service : Between Korea and Hong Kong
중국연구 | 50 | 2010 | 중국어와문학
모바일 메시징의 사용 의도에 관한 연구 : 한국과 홍콩을 중심으로
Study on the Use Intention of Mobile Messaging Service : Between Korea and Hong Kong
중국연구 | 50 | | 2010 | 중국어와문학
정보기술수용모델을 적용한 대학생 모바일러닝 사용의도와 영향요인 간 구조적 관계 분석
An Analysis of Structural Equation Model in Understating University Students’ Behavioral Intention to Use Mobile Learning based on Technology Acceptance Model
교육정보미디어연구 | 18 | 1 | 2012 | 교육학
온라인쇼핑에서 마일리지프로그램에관한 연구
A Study on the Mileage Program in Online Shopping
유통경영학회지 | 14 | 4 | 2011 | 무역학
장애인의 스마트폰 수용의도에 관한 연구 -스마트폰의 모바일케어서비스 제공 기능의 관점에서-
Study on the Intention of the Disabled to Accept Smartphones for Mobile Care Services
재활복지 | 15 | 3 | 2011 | 사회과학일반
합리적 행위이론에 기반한 인터넷 사용자의 건강지식 공유의도에 관한 연구
A Study on the Internet Users’ Intention of Sharing Health Knowledge Based on Theory of Reasoned Action
의료경영학연구 | 6 | 2 | 2012 | 의료경영
대학생들의 신문 이용동기와 기술수용모델 변인이 유료 모바일 뉴스 콘텐츠 수용의도에 미치는 영향
A Study on College Students’ Intention to Accept Paid Mobile News Content Provided by Daily Newspapers - Application of a Combined Model between TAM and Uses & Gratification
미디어 경제와 문화 | 10 | 3 | 2012 | 기타신문방송학
뉴미디어 채택에 관한 통합모델 IAM-NM (Integrative Adoption Model of New Media)
Integrative Adoption Model of New Media (IAM-NM)
한국언론학보 | 55 | 5 | 2011 | 신문방송학
현대러시아어 담화와 장소 직시어: 근칭 직시어 тут와 비근칭 직시어 там을 중심으로
Discourse in Modern Russian and Place Deixis ‘tut’ and ‘tam’
노어노문학 | 22 | 3 | 2010 | 러시아어와문학
현대러시아어 담화와 장소 직시어: 근칭 직시어 тут와 비근칭 직시어 там을 중심으로
Discourse in Modern Russian and Place Deixis ‘tut’ and ‘tam’
노어노문학 | 22 | 3 | 2010 | 러시아어와문학
개인의 사회적 특성이 소설네트워크서비스의 채택에 미치는 영향
The Influence of Personal Social Characteristics on the SNS Adoption
디지털융복합연구 | 10 | 2 | 2012 | 기타과학기술학
전자제품에서 기술수용모형의 확장: 지각된 제품혁신성과 지각된 위험을 중심으로
Extension of Technology Acceptance Model in Electronics Product: Focusing on Perceived product innovateness and perceived risk
한국심리학회지: 소비자·광고 | 13 | 3 | 2012 | 심리과학
휴대용 eBook 단말기 이용의도에영향을 주는 요인에 관한 연구
Examining Variables Affecting the Intentionto Use eBook Reader
한국출판학연구 | 36 | 1 | 2010 | 신문방송학
휴대용 eBook 단말기 이용의도에영향을 주는 요인에 관한 연구
Examining Variables Affecting the Intentionto Use eBook Reader
한국출판학연구 | 36 | 1 | 2010 | 신문방송학
캐즘이론과 정보기술수용모형을 적용한 디지털 교과서 수용 연구
A study on the digital textbook acceptance by application of Chasm Theory and Technology Acceptance Model
컴퓨터교육학회 논문지 | 14 | 4 | 2011 | 교육학
무선인터넷 사용의도에 관한 연구 -신뢰, 자기효능감과 기술수용모델(TAM)을 중심으로-
User Acceptance of Mobile Internet : Integrated Trust and Self-efficacy with TAM
e-비즈니스연구 | 11 | 5 | 2010 | 무역학
무선인터넷 사용의도에 관한 연구 -신뢰, 자기효능감과 기술수용모델(TAM)을 중심으로-
User Acceptance of Mobile Internet : Integrated Trust and Self-efficacy with TAM
e-비즈니스연구 | 11 | 5 | 2010 | 무역학
국방 MDM 수용요인에 관한 연구
A Study on Acceptance Factors for MND-MDM
디지털융복합연구 | 9 | 6 | 2011 | 기타과학기술학
휴대용 eBook 단말기 이용의도에영향을 주는 요인에 관한 연구
Examining Variables Affecting the Intentionto Use eBook Reader
한국출판학연구 | 36 | 1 | 2010 | 신문방송학
휴대용 eBook 단말기 이용의도에영향을 주는 요인에 관한 연구
Examining Variables Affecting the Intentionto Use eBook Reader
한국출판학연구 | 36 | 1 | 2010 | 신문방송학
국내언론사 뉴스룸의 사용자 제작 콘텐츠(UGC) 수용에 대한 영향요인 연구: 기술 수용 모델(TAM)을 중심으로
Understanding the factors affecting Korean media newsrooms' acceptance of UGC: Applying the technology acceptance model(TAM)
한국방송학보 | 25 | 4 | 2011 | 신문방송학
마이크로블로그 채택모델에 관한 연구: 미디어채택 연구에 대한 통합적 접근
Adoption Model of Microblog: An Integrated Approach to Media Adoption Studies
한국언론학보 | 54 | 5 | 2010 | 신문방송학
마이크로블로그 채택모델에 관한 연구: 미디어채택 연구에 대한 통합적 접근
Adoption Model of Microblog: An Integrated Approach to Media Adoption Studies
한국언론학보 | 54 | 5 | 2010 | 신문방송학
IPTV 이용자의 이용인식과 수용결정요인에 관한 연구
A Study on the IPTV Use Perception and Factors Influencing IPTV Adoption
한국언론정보학보 | 52 | 4 | 2010 | 신문방송학
IPTV 이용자의 이용인식과 수용결정요인에 관한 연구
A Study on the IPTV Use Perception and Factors Influencing IPTV Adoption
한국언론정보학보 | 52 | 4 | 2010 | 신문방송학
양방향 TV로써 IPTV 광고 수용결정요인에 관한 연구: 상호작용성, 플로우 이론, 기술수용모델 중심으로
A Study on Acceptance Factors of Interactive TV’s Advertising
미디어 경제와 문화 | 8 | 4 | 2010 | 기타신문방송학
양방향 TV로써 IPTV 광고 수용결정요인에 관한 연구: 상호작용성, 플로우 이론, 기술수용모델 중심으로
A Study on Acceptance Factors of Interactive TV’s Advertising
미디어 경제와 문화 | 8 | 4 | 2010 | 기타신문방송학
기술수용모델에 따른 ITV User Interface 사용성에 관한 연구
A Study on the Usability of ITV User Interface by Technical Acceptance Mode
Journal of Integrated Design Research | 10 | 3 | 2011 | 기타디자인
정보의 구조적 접근을 통한 ITV User Interface에 관한 연구
A Study on ITV User Interface through the Structured Approach to Information
Journal of Integrated Design Research | 10 | 1 | 2011 | 기타디자인
무선인터넷 사용의도에 관한 연구 -신뢰, 자기효능감과 기술수용모델(TAM)을 중심으로-
User Acceptance of Mobile Internet : Integrated Trust and Self-efficacy with TAM
e-비즈니스연구 | 11 | 5 | 2010 | 무역학
무선인터넷 사용의도에 관한 연구 -신뢰, 자기효능감과 기술수용모델(TAM)을 중심으로-
User Acceptance of Mobile Internet : Integrated Trust and Self-efficacy with TAM
e-비즈니스연구 | 11 | 5 | 2010 | 무역학
기업의 RFID 수용에 있어 신뢰와 위험의 영향에 관한 연구
The Effects of Trust and Perceived Risk for the RFID Acceptance Intention in the Companies
Entrue Journal of Information Technology | 9 | 1 | 2010 | 경영학
기업의 RFID 수용에 있어 신뢰와 위험의 영향에 관한 연구
The Effects of Trust and Perceived Risk for the RFID Acceptance Intention in the Companies
Entrue Journal of Information Technology | 9 | 1 | 2010 | 경영학
온라인 게임에서 사회적 영향이 이용자의 수용행동에 미치는 영향
The Effects of Social Influence on Users' Adoption Behavior in Online Games
전자상거래학회지 | 11 | 4 | 2010 | 경영학
온라인 게임에서 사회적 영향이 이용자의 수용행동에 미치는 영향
The Effects of Social Influence on Users' Adoption Behavior in Online Games
전자상거래학회지 | 11 | 4 | 2010 | 경영학
브랜드 확장 서비스의 수용과 모 브랜드 이용의 연관성 : 네이버 오픈캐스트를 중심으로
The Relation between the Acceptance of Brand Extension and Use of Parent Brand : Focusing on the Opencast Service of Naver
한국언론학보 | 54 | 1 | 2010 | 신문방송학
브랜드 확장 서비스의 수용과 모 브랜드 이용의 연관성 : 네이버 오픈캐스트를 중심으로
The Relation between the Acceptance of Brand Extension and Use of Parent Brand : Focusing on the Opencast Service of Naver
한국언론학보 | 54 | 1 | 2010 | 신문방송학
국방 MDM 수용요인에 관한 연구
A Study on Acceptance Factors for MND-MDM
디지털융복합연구 | 9 | 6 | 2011 | 기타과학기술학
기술수용모델에 따른 ITV User Interface 사용성에 관한 연구
A Study on the Usability of ITV User Interface by Technical Acceptance Mode
Journal of Integrated Design Research | 10 | 3 | 2011 | 기타디자인
정보의 구조적 접근을 통한 ITV User Interface에 관한 연구
A Study on ITV User Interface through the Structured Approach to Information
Journal of Integrated Design Research | 10 | 1 | 2011 | 기타디자인
소셜커머스의 이용의도에 영향을 미치는 요인 : 지각된 위험과 기술수용모형 간의 관계
Factors Influencing the Usage Intention of Social Commerce: The Relationship between the Technology Acceptance Model and the Consumers' Perceived Risk
소비문화연구 | 14 | 4 | 2011 | 기타사회과학일반
모바일 애플리케이션 마켓(앱스토어)의 수용의도 영향요인에 관한 연구
An Empirical Study on Factors Influencing the Intention to Acceptance of Mobile Application Market
대한경영학회지 | 23 | 5 | 2010 | 경영학
모바일 애플리케이션 마켓(앱스토어)의 수용의도 영향요인에 관한 연구
An Empirical Study on Factors Influencing the Intention to Acceptance of Mobile Application Market
대한경영학회지 | 23 | 5 | 2010 | 경영학
정부기관 웹 사이트 만족도 및 사용태도에 대한 영향요인 분석 - 보건복지가족부 관련기관 웹 사이트를 중심으로 -
Analysis of Influential Factors on the Satisfactions and Attitudes toward the Use of Government Websites - Focusing on Ministry of Health, Welfare and Family Affairs Websites -
보건사회연구 | 30 | 1 | 2010 | 사회과학일반
정부기관 웹 사이트 만족도 및 사용태도에 대한 영향요인 분석 - 보건복지가족부 관련기관 웹 사이트를 중심으로 -
Analysis of Influential Factors on the Satisfactions and Attitudes toward the Use of Government Websites - Focusing on Ministry of Health, Welfare and Family Affairs Websites -
보건사회연구 | 30 | 1 | 2010 | 사회과학일반
가상 커뮤니티 내 전자 상거래 수용에 대한 신뢰의 효과
The Impact of Trust on User Acceptance of Electronic Commerce in Virtual Communities
Entrue Journal of Information Technology | 9 | 1 | 2010 | 경영학
가상 커뮤니티 내 전자 상거래 수용에 대한 신뢰의 효과
The Impact of Trust on User Acceptance of Electronic Commerce in Virtual Communities
Entrue Journal of Information Technology | 9 | 1 | 2010 | 경영학
확장된 기술수용모형(ETAM)을 이용한 인터넷 쇼핑몰 패션상품 구매행동 연구 - 지각된 가치와 위험 및 신뢰의 영향을 중심으로
A Study of the Purchase Behavior of Fashion Merchandise for the Internet Shopping-mall Using Extended Technology Acceptance Model(ETAM) - In Case of Perceived Value, Risk and Trust in Internet Shopping
인터넷전자상거래연구 | 10 | 3 | 2010 | 경영학
확장된 기술수용모형(ETAM)을 이용한 인터넷 쇼핑몰 패션상품 구매행동 연구 - 지각된 가치와 위험 및 신뢰의 영향을 중심으로
A Study of the Purchase Behavior of Fashion Merchandise for the Internet Shopping-mall Using Extended Technology Acceptance Model(ETAM) - In Case of Perceived Value, Risk and Trust in Internet Shopping
인터넷전자상거래연구 | 10 | 3 | 2010 | 경영학
운영 중인 ERP 시스템의 활용도에 영향을 미치는 요인에 관한 연구:사용자 중심의 통합된 사회-기술적 관점에서
Factors Affecting the Usage of an ERP System in Operation:A Socio-technical View with User Orientation
한국IT서비스학회지 | 9 | 2 | 2010 | 경영학
운영 중인 ERP 시스템의 활용도에 영향을 미치는 요인에 관한 연구:사용자 중심의 통합된 사회-기술적 관점에서
Factors Affecting the Usage of an ERP System in Operation:A Socio-technical View with User Orientation
한국IT서비스학회지 | 9 | 2 | 2010 | 경영학
모바일 콘텐츠의 사용자 수용에 관한 실증 연구
An Empirical Study on User Acceptance of Mobile Content
인터넷전자상거래연구 | 11 | 1 | 2011 | 경영학
온라인 게임에서 사회적 영향이 이용자의 수용행동에 미치는 영향
The Effects of Social Influence on Users' Adoption Behavior in Online Games
전자상거래학회지 | 11 | 4 | 2010 | 경영학
온라인 게임에서 사회적 영향이 이용자의 수용행동에 미치는 영향
The Effects of Social Influence on Users' Adoption Behavior in Online Games
전자상거래학회지 | 11 | 4 | 2010 | 경영학
규칙유도기법을 이용한 이러닝 시스템의 재이용의도 영향요인 분석 및 예측에 관한 연구
A study on the Analysis and Forecast of Effect Factors in e-Learning Reuse Intention Using Rule Induction Techniques
Journal of Information Technology Applications & Management | 17 | 2 | 2010 | 경영학
규칙유도기법을 이용한 이러닝 시스템의 재이용의도 영향요인 분석 및 예측에 관한 연구
A study on the Analysis and Forecast of Effect Factors in e-Learning Reuse Intention Using Rule Induction Techniques
Journal of Information Technology Applications & Management | 17 | 2 | 2010 | 경영학
기업 성인학습자들의 스마트기기를 활용한 학습의도에 영향을 미치는 요인들의 구조적 관계
An Analysis of Structural Model on theEmployees’ Learning Intention Using Smart Devices
직업능력개발연구 | 14 | 3 | 2011 | 교육학
가상 커뮤니티 내 전자 상거래 수용에 대한 신뢰의 효과
The Impact of Trust on User Acceptance of Electronic Commerce in Virtual Communities
Entrue Journal of Information Technology | 9 | 1 | 2010 | 경영학
가상 커뮤니티 내 전자 상거래 수용에 대한 신뢰의 효과
The Impact of Trust on User Acceptance of Electronic Commerce in Virtual Communities
Entrue Journal of Information Technology | 9 | 1 | 2010 | 경영학
모바일 매체 특성들 사이의 구조적 관계와 모바일뱅킹 이용 의도에 관한 연구
A Study on Structural Relations among Perceived Mobile Media Features and Mobile Banking Usage Intentions
POSRI경영경제연구 | 11 | 1 | 2011 | 경영학
F. 키틀러의 매체 개념과 신체의 의미에 관한 연구
The Study of The Concepts of F. Kittler's Media and Human Body
미학예술학연구 | 33 | 2011 | 기타예술체육
모바일 매체 특성들 사이의 구조적 관계와 모바일뱅킹 이용 의도에 관한 연구
A Study on Structural Relations among Perceived Mobile Media Features and Mobile Banking Usage Intentions
POSRI경영경제연구 | 11 | 1 | 2011 | 경영학
기업의 RFID 수용에 있어 신뢰와 위험의 영향에 관한 연구
The Effects of Trust and Perceived Risk for the RFID Acceptance Intention in the Companies
Entrue Journal of Information Technology | 9 | 1 | 2010 | 경영학
기업의 RFID 수용에 있어 신뢰와 위험의 영향에 관한 연구
The Effects of Trust and Perceived Risk for the RFID Acceptance Intention in the Companies
Entrue Journal of Information Technology | 9 | 1 | 2010 | 경영학
기업의 RFID 수용에 있어 신뢰와 위험의 영향에 관한 연구
The Effects of Trust and Perceived Risk for the RFID Acceptance Intention in the Companies
Entrue Journal of Information Technology | 9 | 1 | 2010 | 경영학
기업의 RFID 수용에 있어 신뢰와 위험의 영향에 관한 연구
The Effects of Trust and Perceived Risk for the RFID Acceptance Intention in the Companies
Entrue Journal of Information Technology | 9 | 1 | 2010 | 경영학
자기결정성 요인이 마이크로블로깅 서비스 수용의도에 미치는 영향 연구
An Empirical Study Applying the Self-Determination Factors to Acceptance of Microblogging Service
대한경영학회지 | 24 | 5 | 2011 | 경영학
스마트폰 애플리케이션의 채택과 이용: 이용정도, 지속이용의사, 추천의사에 영향을 미치는 요인
What Drives the Adoption and Usage of Smartphone Applications?
한국언론학보 | 55 | 6 | 2011 | 신문방송학
경영정보학 분야의 구조방정식모형 적용분석:Lisrel과 PLS 방법을 중심으로
The Structural Equation Modeling in MIS:The Perspectives of Lisrel and PLS Applications
한국IT서비스학회지 | 10 | 2 | 2011 | 경영학
Factors Affecting Intention to Use e-Book Sites in China
e-Book 사이트의 이용의도에 영향을 미치는 요인에 관한 연구
인터넷전자상거래연구 | 10 | 3 | 2010 | 경영학
Factors Affecting Intention to Use e-Book Sites in China
e-Book 사이트의 이용의도에 영향을 미치는 요인에 관한 연구
인터넷전자상거래연구 | 10 | 3 | 2010 | 경영학
동영상 기사의 이용에 영향을 미치는 요인에 관한 탐색적 연구
An Exploratory Study on Factors Affecting the Use of Video-Type News Content
한국언론학보 | 54 | 4 | 2010 | 신문방송학
동영상 기사의 이용에 영향을 미치는 요인에 관한 탐색적 연구
An Exploratory Study on Factors Affecting the Use of Video-Type News Content
한국언론학보 | 54 | 4 | 2010 | 신문방송학
신규 미디어 수용에 영향을 미치는 개인의 성격 및 특성에 관한 연구 : IPTV와 디지털 방송전환 수용을 중심으로
A Study on the Individual Personality and Characteristics That Affects the Usage Intention of New Media -Focused on the Acceptability of Digital Switchover of IPTV and Broadcasting-
미디어와 공연예술 연구 | 5 | 2 | 2010 | 기타신문방송학
신규 미디어 수용에 영향을 미치는 개인의 성격 및 특성에 관한 연구 : IPTV와 디지털 방송전환 수용을 중심으로
A Study on the Individual Personality and Characteristics That Affects the Usage Intention of New Media -Focused on the Acceptability of Digital Switchover of IPTV and Broadcasting-
미디어와 공연예술 연구 | 5 | 2 | 2010 | 기타신문방송학
모바일 광고 연구경향과 이론화
The Research Trend and Theorizing of Mobile Advertising
커뮤니케이션 이론 | 6 | 1 | 2010 | 신문방송학
모바일 광고 연구경향과 이론화
The Research Trend and Theorizing of Mobile Advertising
커뮤니케이션 이론 | 6 | 1 | 2010 | 신문방송학
휴대용 디지털기기 구매의도에 영향을 미치는 요인에 관한 연구 - DSLR 카메라 적용 사례
Factors Affecting Intention to Purchase Portable Digital Devices - An Empirical Study of DSLR Camera
Entrue Journal of Information Technology | 9 | 2 | 2010 | 경영학
휴대용 디지털기기 구매의도에 영향을 미치는 요인에 관한 연구 - DSLR 카메라 적용 사례
Factors Affecting Intention to Purchase Portable Digital Devices - An Empirical Study of DSLR Camera
Entrue Journal of Information Technology | 9 | 2 | 2010 | 경영학
대기환경 정보제공 서비스 수용 영향요인 분석:서울특별시 대기환경정보 제공 서비스를 중심으로
An Analysis of the Factors Influencing Acceptance of the Atmospheric Environmental Information Service: Based on the Atmospheric Environmental Information Service in Seoul
한국정책과학학회보 | 15 | 4 | 2011 | 정책학
농업인의 혁신기술 수용 및 지속적 사용 변수간의 관계
Study on the Relationship Between Factors of Farmers' Adoption and Continuous Use of Innovative Technology
농업교육과 인적자원개발 | 42 | 3 | 2010 | 교육학
농업인의 혁신기술 수용 및 지속적 사용 변수간의 관계
Study on the Relationship Between Factors of Farmers' Adoption and Continuous Use of Innovative Technology
농업교육과 인적자원개발 | 42 | 3 | 2010 | 교육학
농업인의 혁신기술 수용 및 지속적 사용 변수간의 관계
Study on the Relationship Between Factors of Farmers' Adoption and Continuous Use of Innovative Technology
농업교육과 인적자원개발 | 42 | 3 | 2010 | 교육학
농업인의 혁신기술 수용 및 지속적 사용 변수간의 관계
Study on the Relationship Between Factors of Farmers' Adoption and Continuous Use of Innovative Technology
농업교육과 인적자원개발 | 42 | 3 | 2010 | 교육학
전자무역의 활용수준과 성과 분석을 위한통합 모형에 관한 실증연구
An Empirical Analysis of Utilization and Performance of e-Trade with an Integrated Acceptance Model
무역상무연구 | 53 | 2012 | 무역학
정보기술수용 모형과 플로우 이론을 기반으로 동북아지역의 전자무역시스템 신뢰정도와 사용자의 만족도 비교분석
A Comparative Analysis on the Satisfaction of Buyer-Seller and Trust of E-Trade Hub in Northeast Regional based Technology Acceptance Model & Flow Theory
e-비즈니스연구 | 12 | 4 | 2011 | 무역학
기술수용모형을 이용한 소셜 네트워킹 기반 토의 학습의 효과 분석
Analyzing the Effectiveness of Discussion Learning using the Technology Acceptance Model on Social Networking Service
정보교육학회논문지 | 15 | 4 | 2011 | 컴퓨터교육학
기업의 RFID 도입에 있어 인지된 위험의 영향
The Effects of Perceived Risk for the RFID Acceptance Intention
e-비즈니스연구 | 12 | 2 | 2011 | 무역학
농업인의 혁신기술 수용 및 지속적 사용 변수간의 관계
Study on the Relationship Between Factors of Farmers' Adoption and Continuous Use of Innovative Technology
농업교육과 인적자원개발 | 42 | 3 | 2010 | 교육학
농업인의 혁신기술 수용 및 지속적 사용 변수간의 관계
Study on the Relationship Between Factors of Farmers' Adoption and Continuous Use of Innovative Technology
농업교육과 인적자원개발 | 42 | 3 | 2010 | 교육학
무선인터넷 사용의도에 관한 연구 -신뢰, 자기효능감과 기술수용모델(TAM)을 중심으로-
User Acceptance of Mobile Internet : Integrated Trust and Self-efficacy with TAM
e-비즈니스연구 | 11 | 5 | 2010 | 무역학
무선인터넷 사용의도에 관한 연구 -신뢰, 자기효능감과 기술수용모델(TAM)을 중심으로-
User Acceptance of Mobile Internet : Integrated Trust and Self-efficacy with TAM
e-비즈니스연구 | 11 | 5 | 2010 | 무역학
유용성과 용이성이 마케팅성과에 미치는 영향 : 스마트폰 특성을 중심으로
A Study on the Influence of Perceived usefulness and Perceived ease of use to Marketing Performance
디지털융복합연구 | 9 | 4 | 2011 | 기타과학기술학
페이스북 광고 유형에 따른 효과 연구 - 설득 지식 모델과 기술 수용 모델을 중심으로
The Influence of Facebook Ad Type on Advertising Effect - Persuasion Knowledge Model and Technology Acceptance Model
한국광고홍보학보 | 14 | 2 | 2012 | 신문방송학
스마트폰 이용자의 이용경험, 구입동기가 스마트폰 유용성, 용이성 인식에 미치는 영향에 관한 연구
The Effects of Smartphone User Experienceand Purchase Motivation on Perceived Usefulness and Perceived Easiness
한국언론학보 | 55 | 5 | 2011 | 신문방송학
스마트폰의 지속적 사용 결정요인에 관한 연구
A Study on the Determinant Factors for Continuous Use of Smartphone
e-비즈니스연구 | 12 | 3 | 2011 | 무역학
노인의 휴대전화 수용: 사용용이성을 중심으로
Mobile Phone Adoption by Elderly Users
언론과학연구 | 10 | 4 | 2010 | 신문방송학
노인의 휴대전화 수용: 사용용이성을 중심으로
Mobile Phone Adoption by Elderly Users
언론과학연구 | 10 | 4 | 2010 | 신문방송학
로봇프로그래밍 학습참여자의 학습의도 구조모형 분석
An Analysis of Structural Model on the Learning Intention of the Participants in the Robot Programming
컴퓨터교육학회 논문지 | 14 | 2 | 2011 | 교육학
Examining the Determinants of Acceptance and Diffusion in the Innovative Travel Technology - A Case of Travel Search Engine -
혁신적인 여행 기술의 수용과 확산을 결정하는 요인에 관한 연구 - 여행 검색엔진 사례를 중심으로 -
관광연구 | 26 | 2 | 2011 | 관광학일반
기업 모바일 소셜네트워크서비스 특성요인이 사용자 만족과 지속적 사용의도에 미치는 영향에 관한 연구
The Study of the Effects of the Enterprise Mobile Social Network Service on User Satisfaction and the Continuous Use Intention
디지털융복합연구 | 10 | 8 | 2012 | 기타과학기술학
중국소비자들의 첨단제품 수용요인에 관한 연구 - 스마트폰을 중심으로 -
A Study on Acceptance Factors of High-tech Product of Chinese consumer - Focused on smart phone -
벤처창업연구 | 6 | 1 | 2011 | 창업/벤처기업
전자제품에서 기술수용모형의 확장: 지각된 제품혁신성과 지각된 위험을 중심으로
Extension of Technology Acceptance Model in Electronics Product: Focusing on Perceived product innovateness and perceived risk
한국심리학회지: 소비자·광고 | 13 | 3 | 2012 | 심리과학
영어학습자의 e-Learning 사용의도에 미치는 요인들: SEM 접근방법
Factors influencing English learners’ intention to use e-Learning: Structural Equation Method(SEM) approach
영어교육연구 | 22 | 3 | 2010 | 영어와문학
영어학습자의 e-Learning 사용의도에 미치는 요인들: SEM 접근방법
Factors influencing English learners’ intention to use e-Learning: Structural Equation Method(SEM) approach
영어교육연구 | 22 | 3 | 2010 | 영어와문학
소비자의 하이테크 제품 수용 및 수용 후 행동에 관한 연구: 스마트 폰을 중심으로
Factors Influencing Adoption and Post-Adoption Behaviors of High-Tech Product: Focused on Smart Phone
경영학연구 | 41 | 3 | 2012 | 경영학
광고매체로서 스마트폰 애플리케이션 이용동기와 사용의도에 관한 연구 - 정보기술수용모델의 확장
A Study of Motivations and Intentions to Use Smart Phone Applications as Advertising Media - An Extension of Technology Acceptance Model
광고연구 | 89 | 2011 | 광고/홍보학
정보기술수용 모형과 플로우 이론을 기반으로 동북아지역의 전자무역시스템 신뢰정도와 사용자의 만족도 비교분석
A Comparative Analysis on the Satisfaction of Buyer-Seller and Trust of E-Trade Hub in Northeast Regional based Technology Acceptance Model & Flow Theory
e-비즈니스연구 | 12 | 4 | 2011 | 무역학
스마트그리드 기술의 소비자수용모델: 구조방정식모형을 이용한 접근
Consumers' Smart Grid Acceptance Model : Structural Equation Modeling Approach
에너지경제연구 | 9 | 2 | 2010 | 경제학
스마트그리드 기술의 소비자수용모델: 구조방정식모형을 이용한 접근
Consumers' Smart Grid Acceptance Model : Structural Equation Modeling Approach
에너지경제연구 | 9 | 2 | 2010 | 경제학
패션 T-commerce 구매의도의 영향요인에 관한 연구: 확장 기술수용모형(TAM)을 중심으로
Antecedents of Purchase Intention Toward Fashion T-Commerce: Application of Technology Acceptance Model
소비자학연구 | 22 | 1 | 2011 | 경제학
인터넷 기술의 본연적 특성이 기술수용에 미치는 영향에 관한 연구 - 범용기술 특성을 기준으로
The Impact of Intrinsic Characteristics of Internet Technology on Technology Acceptance
한국생산관리학회지 | 22 | 4 | 2011 | 경영학
ANP의 BCR모델을 통한 스마트폰 구매의 민감도 분석
The Sensitivity Analysis of Smart Phone Purchasing through BCR Model using ANP Methodology
경영사연구 | 26 | 2 | 2011 | 사회과학일반
개인특성 및 시스템특성이 기술혁신제품의 수용에 미치는 영향 연구 - 클라우드 컴퓨팅을 대상으로 -
An Empirical Study on the Effects of Personal and Systematic Characteristics on the Acceptance of Technologically Innovative Products - With Focus on Cloud Computing -
벤처창업연구 | 7 | 2 | 2012 | 창업/벤처기업
정부기관 웹 사이트 만족도 및 사용태도에 대한 영향요인 분석 - 보건복지가족부 관련기관 웹 사이트를 중심으로 -
Analysis of Influential Factors on the Satisfactions and Attitudes toward the Use of Government Websites - Focusing on Ministry of Health, Welfare and Family Affairs Websites -
보건사회연구 | 30 | 1 | 2010 | 사회과학일반
정부기관 웹 사이트 만족도 및 사용태도에 대한 영향요인 분석 - 보건복지가족부 관련기관 웹 사이트를 중심으로 -
Analysis of Influential Factors on the Satisfactions and Attitudes toward the Use of Government Websites - Focusing on Ministry of Health, Welfare and Family Affairs Websites -
보건사회연구 | 30 | 1 | 2010 | 사회과학일반
ANP의 BCR모델을 통한 스마트폰 구매의 민감도 분석
The Sensitivity Analysis of Smart Phone Purchasing through BCR Model using ANP Methodology
경영사연구 | 26 | 2 | 2011 | 사회과학일반
모바일 인터넷 서비스 사용 의도 영향요인
Factors Influencing the Intention of UsingMobile Internet Service
기업경영연구 | 17 | 2 | 2010 | 경영학
모바일 인터넷 서비스 사용 의도 영향요인
Factors Influencing the Intention of UsingMobile Internet Service
기업경영연구 | 17 | 2 | 2010 | 경영학
소비자 임파워먼트의 선행요인과 서비스 상품 사용의도에 대한 실증연구 - 게임산업을 중심으로 -
The Antecedents and The Effects of Customer Empowerment on Consumer Adoption and Purchase Intention in the Online Game Service Industry
소비문화연구 | 14 | 4 | 2011 | 기타사회과학일반
기업 정보보호 활동을 위한 조직 구성원들의 태도와 주요 영향 요인
Primary Factors Affecting Corporate Employees’ Attitudes Toward Information Security
경영학연구 | 40 | 4 | 2011 | 경영학
수정된 기술수용모델 (technology acceptance model)을 토대로 한 소비자의 IPTV광고 수용 예측변인에 대한 탐색적 연구
An Exploratory Investigation into the Drivers of Intentions to Adopt IPTV Advertising Based on a Modified Technology Acceptance Model An Exploratory Investigation into the Drivers of Intentions to Adopt IPTV Advertising Based on a Modified Technology Acceptance Model
소비자정책교육연구 | 7 | 3 | 2011 | 소비자/소비경제
모바일 애플리케이션 마켓(앱스토어)의 수용의도 영향요인에 관한 연구
An Empirical Study on Factors Influencing the Intention to Acceptance of Mobile Application Market
대한경영학회지 | 23 | 5 | 2010 | 경영학
모바일 애플리케이션 마켓(앱스토어)의 수용의도 영향요인에 관한 연구
An Empirical Study on Factors Influencing the Intention to Acceptance of Mobile Application Market
대한경영학회지 | 23 | 5 | 2010 | 경영학
광고매체로서 스마트폰 애플리케이션 이용동기와 사용의도에 관한 연구 - 정보기술수용모델의 확장
A Study of Motivations and Intentions to Use Smart Phone Applications as Advertising Media - An Extension of Technology Acceptance Model
광고연구 | 89 | 2011 | 광고/홍보학
스마트그리드 기술의 소비자수용모델: 구조방정식모형을 이용한 접근
Consumers' Smart Grid Acceptance Model : Structural Equation Modeling Approach
에너지경제연구 | 9 | 2 | 2010 | 경제학
스마트그리드 기술의 소비자수용모델: 구조방정식모형을 이용한 접근
Consumers' Smart Grid Acceptance Model : Structural Equation Modeling Approach
에너지경제연구 | 9 | 2 | 2010 | 경제학
IS모형, TAM모형, 관계품질 및 관계성과의 구조적 관련성에 관한 통합연구: IPTV 서비스를 중심으로
The Integration and Communication between Marketing and Design Functions in the Development of New Products
산업경제연구 | 23 | 4 | 2010 | 경제학
IS모형, TAM모형, 관계품질 및 관계성과의 구조적 관련성에 관한 통합연구: IPTV 서비스를 중심으로
The Integration and Communication between Marketing and Design Functions in the Development of New Products
산업경제연구 | 23 | 4 | 2010 | 경제학
스마트폰 애플리케이션의 채택과 이용: 이용정도, 지속이용의사, 추천의사에 영향을 미치는 요인
What Drives the Adoption and Usage of Smartphone Applications?
한국언론학보 | 55 | 6 | 2011 | 신문방송학
스마트TV 채택결정 요인에 관한 연구 : E-TAM를 중심으로
A Study on Acceptance Factors of Smart TV
한국방송학보 | 26 | 4 | 2012 | 신문방송학
통합경계시스템의 이용의도에 미치는 영향 요인 분석- 한국군 GOP 과학화 경계시스템을 중심으로 -
The Usage Intention of Combined Guard System- Focusing on GOP Scientific Guard System -
정보시스템연구 | 19 | 4 | 2010 | 경영학
통합경계시스템의 이용의도에 미치는 영향 요인 분석- 한국군 GOP 과학화 경계시스템을 중심으로 -
The Usage Intention of Combined Guard System- Focusing on GOP Scientific Guard System -
정보시스템연구 | 19 | 4 | 2010 | 경영학
PREDICTING KNOWLEDGE SHARING INTENTIONS IN THE PUBLIC SECTOR: COMPARING TAM WITH TPB
International Review of Public Administration | 17 | 2 | 2012 | 행정학
지식경영시스템 사용에서의 전유: 적응구조화이론과 기술수용모형을 중심으로
The Study on Appropriation in KMS Usage: Focused on Adaptive Structuration Theory
인터넷전자상거래연구 | 11 | 1 | 2011 | 경영학
중국소비자들의 첨단제품 수용요인에 관한 연구 - 스마트폰을 중심으로 -
A Study on Acceptance Factors of High-tech Product of Chinese consumer - Focused on smart phone -
벤처창업연구 | 6 | 1 | 2011 | 창업/벤처기업
신규 미디어 수용에 영향을 미치는 개인의 성격 및 특성에 관한 연구 : IPTV와 디지털 방송전환 수용을 중심으로
A Study on the Individual Personality and Characteristics That Affects the Usage Intention of New Media -Focused on the Acceptability of Digital Switchover of IPTV and Broadcasting-
미디어와 공연예술 연구 | 5 | 2 | 2010 | 기타신문방송학
신규 미디어 수용에 영향을 미치는 개인의 성격 및 특성에 관한 연구 : IPTV와 디지털 방송전환 수용을 중심으로
A Study on the Individual Personality and Characteristics That Affects the Usage Intention of New Media -Focused on the Acceptability of Digital Switchover of IPTV and Broadcasting-
미디어와 공연예술 연구 | 5 | 2 | 2010 | 기타신문방송학
노인의 휴대전화 수용: 사용용이성을 중심으로
Mobile Phone Adoption by Elderly Users
언론과학연구 | 10 | 4 | 2010 | 신문방송학
노인의 휴대전화 수용: 사용용이성을 중심으로
Mobile Phone Adoption by Elderly Users
언론과학연구 | 10 | 4 | 2010 | 신문방송학
유비쿼터스 만성질환자 서비스의 수용 요인에 관한 연구
A Study on the Acceptance Factors in Ubiquitous Chronic Patient Service using TAM
경영교육연구 | 26 | 2 | 2011 | 경영학
개인특성 및 시스템특성이 기술혁신제품의 수용에 미치는 영향 연구 - 클라우드 컴퓨팅을 대상으로 -
An Empirical Study on the Effects of Personal and Systematic Characteristics on the Acceptance of Technologically Innovative Products - With Focus on Cloud Computing -
벤처창업연구 | 7 | 2 | 2012 | 창업/벤처기업
혁신확산이론에 따른 스마트폰 수용의도에 관한 연구: 스마트폰 미사용자를 중심으로
A Study on the Acceptance Intention for Smart Phone by the Innovation Diffusion Theory:Focused on Smart Phone Non-Users
한국IT서비스학회지 | 11 | 1 | 2012 | 경영학
소셜커머스 수용에 있어서 지각된 위험의 영향력: 집단주의 조절효과 분석
The Effects of the Perceived Risk in the Users’ Acceptance of the Social Commerce: Moderating Effects of the Collectivism
경영학연구 | 41 | 1 | 2012 | 경영학
휴대폰 사용자 인터페이스 특성이 고객의 서비스 이용에 미치는 영향 연구: 기술수용이론을 중심으로
A Study on Effects of User Interface of Mobile Phones to Consumers' Using Behavior: Based on TAM
상품학연구 | 28 | 2 | 2010 | 경영학
휴대폰 사용자 인터페이스 특성이 고객의 서비스 이용에 미치는 영향 연구: 기술수용이론을 중심으로
A Study on Effects of User Interface of Mobile Phones to Consumers' Using Behavior: Based on TAM
상품학연구 | 28 | 2 | 2010 | 경영학
Structural Relationships Among Factors to Adoption of Telehealth Service
원격의료서비스 수용요인의 구조적 관계 실증연구
Asia Pacific Journal of Information Systems | 21 | 3 | 2011 | 경영학
정보기술수용 모델을 사용한 데이터베이스 교육
Using the Technology Acceptance Model for Database Education
상업교육연구 | 24 | 4 | 2010 | 교육학
정보기술수용 모델을 사용한 데이터베이스 교육
Using the Technology Acceptance Model for Database Education
상업교육연구 | 24 | 4 | 2010 | 교육학
환경관심도를 고려한 하이브리드카의 구매의도에 미치는 영향 요인
A Study on the Factors Influencing Purchase Intention of Hybrid Car with Environmental Concern
경영연구 | 26 | 1 | 2011 | 경영학
전자문서관리시스템 사용자 기술수용 영향요인에 관한 연구 - 경상남도 공공부문을 중심으로 -
The Influence Study on Users' Technology Acceptance in EDMS
한국지방자치학회보 | 23 | 4 | 2011 | 정치외교학
The Role of Trust in Adoption of e-Learning in South Korea: Comparison of High and Low Trust Levels
e-러닝 수용에 있어 신뢰의 역할: 신뢰 수준에 따른 비교
Information Systems Review | 12 | 2 | 2010 | 경영학
The Role of Trust in Adoption of e-Learning in South Korea: Comparison of High and Low Trust Levels
e-러닝 수용에 있어 신뢰의 역할: 신뢰 수준에 따른 비교
Information Systems Review | 12 | 2 | 2010 | 경영학
한·중 소비자의 스마트폰 채택 관련 지각된 선택행동에 대한 비교연구
A Comparative Study of Consumers' Perceived Choice and Attitudes toward Using Smartphone in Korea and China
관세학회지 | 12 | 4 | 2011 | 무역학
실사용자를 중심으로 한 스마트폰 수용 요인에 관한 연구
A Study on the Factors of Smart-phone Selection Centered on Actual Users
e-비즈니스연구 | 11 | 4 | 2010 | 무역학
실사용자를 중심으로 한 스마트폰 수용 요인에 관한 연구
A Study on the Factors of Smart-phone Selection Centered on Actual Users
e-비즈니스연구 | 11 | 4 | 2010 | 무역학
모바일 서비스 수용결정요인에 관한 연구 - 내재적 이용동기에 의한 정보기술수용모형의 확장을 중심으로 -
A Study on the Acceptance Decision Factors of Mobile Services: Focusing on Expanding Technology Acceptance Model by Intrinsic Motivation
경영과 정보연구 | 30 | 4 | 2011 | 경영학
패션 T-commerce 구매의도의 영향요인에 관한 연구: 확장 기술수용모형(TAM)을 중심으로
Antecedents of Purchase Intention Toward Fashion T-Commerce: Application of Technology Acceptance Model
소비자학연구 | 22 | 1 | 2011 | 경제학
스마트TV 채택결정 요인에 관한 연구 : E-TAM를 중심으로
A Study on Acceptance Factors of Smart TV
한국방송학보 | 26 | 4 | 2012 | 신문방송학
인지된 유용성과 주관적 규범이 모바일인터넷 사용 의도에 미치는 영향에 있어 개인 혁신성향의 조절효과에 대한 연구
Moderating Effects of Personal Innovativeness on the Relationship between Perceived Usefulness, Subjective Norm and Intention to Use Mobile Internet
정보시스템연구 | 19 | 3 | 2010 | 경영학
인지된 유용성과 주관적 규범이 모바일인터넷 사용 의도에 미치는 영향에 있어 개인 혁신성향의 조절효과에 대한 연구
Moderating Effects of Personal Innovativeness on the Relationship between Perceived Usefulness, Subjective Norm and Intention to Use Mobile Internet
정보시스템연구 | 19 | 3 | 2010 | 경영학
모바일 어플리케이션 수용 요인에 관한 연구
A Study on the Factors of Mobile Applications Adoption
한국IT서비스학회지 | 9 | 3 | 2010 | 경영학
모바일 어플리케이션 수용 요인에 관한 연구
A Study on the Factors of Mobile Applications Adoption
한국IT서비스학회지 | 9 | 3 | 2010 | 경영학
공공부문 구성원들의 사이버 학습 태도인식에 관한 연구
A Study on the Attitude Perception of e-Learning in Public Sector
한국행정연구 | 19 | 3 | 2010 | 행정학
공공부문 구성원들의 사이버 학습 태도인식에 관한 연구
A Study on the Attitude Perception of e-Learning in Public Sector
한국행정연구 | 19 | 3 | 2010 | 행정학
환경관심도를 고려한 하이브리드카의 구매의도에 미치는 영향 요인
A Study on the Factors Influencing Purchase Intention of Hybrid Car with Environmental Concern
경영연구 | 26 | 1 | 2011 | 경영학
전자정부 서비스 활용에 관한 실증연구
An Empirical Study on Utilization of Electronic Government Services
디지털융복합연구 | 10 | 5 | 2012 | 기타과학기술학
환경관심도와 환경지식이 그린IT 제품 구매의도에 미치는 영향: 관여도를 고려하여
The Influence of the Environmental Concern and Environmental Knowledge on the Purchase Intention of Green IT Product: Considering Involvement
대한경영학회지 | 23 | 1 | 2010 | 경영학
환경관심도와 환경지식이 그린IT 제품 구매의도에 미치는 영향: 관여도를 고려하여
The Influence of the Environmental Concern and Environmental Knowledge on the Purchase Intention of Green IT Product: Considering Involvement
대한경영학회지 | 23 | 1 | 2010 | 경영학
기술수용모형을 기반으로 직업탐색효능감과 직업방송의 유용성, 용이성이 시청자의 만족도에 미치는 영향 분석
The Effects of Job Search Self-Efficacy, Perceived Usefulness, and Perceived Easy of Use on WorkTV Viewers' Satisfaction based on TAM
직업교육연구 | 30 | 2 | 2011 | 교육학
UCC 활용 영어 수업 경험 집단과 비 경험 집단의 참여의도 차이 분석
An Analysis about Difference of Intention of the Participants of English Class using UCC Experience Group and Non-Experience Group
한국교원교육연구 | 28 | 1 | 2011 | 교육학
전자무역의 기술수용모형과 성과에 관한 연구
A Study on the Technology Acceptance Model and Performance of E-Trade
무역보험연구 | 13 | 2 | 2012 | 무역보험및서비스무역
전자무역의 활용수준과 성과 분석을 위한통합 모형에 관한 실증연구
An Empirical Analysis of Utilization and Performance of e-Trade with an Integrated Acceptance Model
무역상무연구 | 53 | 2012 | 무역학
A Study on Adoption of Online Automobile Insurance from the Aspect of Trust-Reinforcement : Approach by Gender and Purchase Intention Level
리스크관리연구 | 21 | 1 | 2010 | 경영학
A Study on Adoption of Online Automobile Insurance from the Aspect of Trust-Reinforcement : Approach by Gender and Purchase Intention Level
리스크관리연구 | 21 | 1 | 2010 | 경영학
e-러닝 수용에 있어 e-러닝 활용 역량과 컴퓨터 시스템 역량의 영향-기술수용모델의 응용-
The Influence of Capability of e-Learning Practicing and Personal Computer Systems on Adoption of e-Learning-An Application of Technology Acceptance Model
글로벌경영학회지 | 7 | 1 | 2010 | 경영교육
e-러닝 수용에 있어 e-러닝 활용 역량과 컴퓨터 시스템 역량의 영향-기술수용모델의 응용-
The Influence of Capability of e-Learning Practicing and Personal Computer Systems on Adoption of e-Learning-An Application of Technology Acceptance Model
글로벌경영학회지 | 7 | 1 | 2010 | 경영교육
환경관심도와 환경지식이 그린IT 제품 구매의도에 미치는 영향: 관여도를 고려하여
The Influence of the Environmental Concern and Environmental Knowledge on the Purchase Intention of Green IT Product: Considering Involvement
대한경영학회지 | 23 | 1 | 2010 | 경영학
환경관심도와 환경지식이 그린IT 제품 구매의도에 미치는 영향: 관여도를 고려하여
The Influence of the Environmental Concern and Environmental Knowledge on the Purchase Intention of Green IT Product: Considering Involvement
대한경영학회지 | 23 | 1 | 2010 | 경영학
모바일뱅킹 서비스 태도형성 후 지각된 효익과 비용이 이용의도에 미치는 영향
The Antecedents of User Attitude and the Effects of Perceived Benefit and Cost on Use Intention for Mobile Banking Service
인터넷전자상거래연구 | 10 | 2 | 2010 | 경영학
모바일뱅킹 서비스 태도형성 후 지각된 효익과 비용이 이용의도에 미치는 영향
The Antecedents of User Attitude and the Effects of Perceived Benefit and Cost on Use Intention for Mobile Banking Service
인터넷전자상거래연구 | 10 | 2 | 2010 | 경영학
정보서비스 품질과 개인적 특성이 Open-API의 이용의도에 영향을 미치는 요인
The Factors of Influencing Information Service Quality and Individual Characteristics the Usage Intention of Open-API
대한경영학회지 | 24 | 2 | 2011 | 경영학
관광블로그의 고객충성도 결정요인에 관한 연구
The A study on factors influencing acceptance, user satisfaction and loyalty of tourism blog
고객만족경영연구 | 12 | 3 | 2010 | 경영학
관광블로그의 고객충성도 결정요인에 관한 연구
The A study on factors influencing acceptance, user satisfaction and loyalty of tourism blog
고객만족경영연구 | 12 | 3 | 2010 | 경영학
측정항목의 생산성 향상을 위한 측정 동일성 분석 - 다집단 요인분석을 통한 기술수용모델에 적용 -
Test Measurement Invariance of TAM Using Multigroup CFA for Measurement Productivity
생산성논집 | 24 | 4 | 2010 | 경영학
측정항목의 생산성 향상을 위한 측정 동일성 분석 - 다집단 요인분석을 통한 기술수용모델에 적용 -
Test Measurement Invariance of TAM Using Multigroup CFA for Measurement Productivity
생산성논집 | 24 | 4 | 2010 | 경영학
노인요양병원의 u-Healthcare 서비스 도입 방안에 관한 연구 - 기술수용모형을 중심으로-
u-Healthcare Service Adaptation in Long-Term Care Hospitals - focused on TAM -
생산성논집 | 24 | 4 | 2010 | 경영학
노인요양병원의 u-Healthcare 서비스 도입 방안에 관한 연구 - 기술수용모형을 중심으로-
u-Healthcare Service Adaptation in Long-Term Care Hospitals - focused on TAM -
생산성논집 | 24 | 4 | 2010 | 경영학
관광블로그의 고객충성도 결정요인에 관한 연구
The A study on factors influencing acceptance, user satisfaction and loyalty of tourism blog
고객만족경영연구 | 12 | 3 | 2010 | 경영학
관광블로그의 고객충성도 결정요인에 관한 연구
The A study on factors influencing acceptance, user satisfaction and loyalty of tourism blog
고객만족경영연구 | 12 | 3 | 2010 | 경영학
중국시장에서의 혁신제품 수용과정에 관한 연구
An Empirical Study on the Acceptance Process of Innovative Products in China
국제통상연구 | 15 | 2 | 2010 | 무역학
중국시장에서의 혁신제품 수용과정에 관한 연구
An Empirical Study on the Acceptance Process of Innovative Products in China
국제통상연구 | 15 | 2 | 2010 | 무역학
Social Networking Sites Usage and Revisiting: An Empirical Study on User Behaviors in China
소셜 네트워킹 사이트의 이용과 재방문에 관한 실증적 연구
인터넷전자상거래연구 | 10 | 4 | 2010 | 경영학
Social Networking Sites Usage and Revisiting: An Empirical Study on User Behaviors in China
소셜 네트워킹 사이트의 이용과 재방문에 관한 실증적 연구
인터넷전자상거래연구 | 10 | 4 | 2010 | 경영학
정보서비스 품질과 개인적 특성이 Open-API의 이용의도에 영향을 미치는 요인
The Factors of Influencing Information Service Quality and Individual Characteristics the Usage Intention of Open-API
대한경영학회지 | 24 | 2 | 2011 | 경영학
Social Networking Sites Usage and Revisiting: An Empirical Study on User Behaviors in China
소셜 네트워킹 사이트의 이용과 재방문에 관한 실증적 연구
인터넷전자상거래연구 | 10 | 4 | 2010 | 경영학
Social Networking Sites Usage and Revisiting: An Empirical Study on User Behaviors in China
소셜 네트워킹 사이트의 이용과 재방문에 관한 실증적 연구
인터넷전자상거래연구 | 10 | 4 | 2010 | 경영학
SNS의 수용결정에 영향을 미치는 SNS의 주요 특성에 관한 연구
A Study on Main Features of SNS Affecting SNS User Acceptance Decision
경영과 정보연구 | 31 | 3 | 2012 | 경영학
정보서비스 품질과 개인적 특성이 Open-API의 이용의도에 영향을 미치는 요인
The Factors of Influencing Information Service Quality and Individual Characteristics the Usage Intention of Open-API
대한경영학회지 | 24 | 2 | 2011 | 경영학
IPTV의 고객태도 형성과정과 관여도의 조절역할 및 구매의도 형성과정에서 만족, 몰입, 애호도의 역할
The Antecedents and Outcomes of User Attitude in IPTV Service: Focused on the Mediating Roles of Involvement and the Linkage between Processes of Buying Intention
경영학연구 | 39 | 1 | 2010 | 경영학
SNS의 수용결정에 영향을 미치는 SNS의 주요 특성에 관한 연구
A Study on Main Features of SNS Affecting SNS User Acceptance Decision
경영과 정보연구 | 31 | 3 | 2012 | 경영학
UCC 활용 영어 수업 경험 집단과 비 경험 집단의 참여의도 차이 분석
An Analysis about Difference of Intention of the Participants of English Class using UCC Experience Group and Non-Experience Group
한국교원교육연구 | 28 | 1 | 2011 | 교육학
인터랙티브 TV광고의 수용과 효과에 관한 연구
The Acceptance and Effect of Interactive TV Advertising
광고연구 | 85 | 2010 | 광고/홍보학
인터랙티브 TV광고의 수용과 효과에 관한 연구
The Acceptance and Effect of Interactive TV Advertising
광고연구 | | 85 | 2010 | 광고/홍보학
기술수용모델을 이용한 초기 이용자들의스마트폰 채택 행동 연구
Understanding Acceptance of Smartphone among Early Adopters Using Extended Technology Acceptance Model
한국언론학보 | 55 | 2 | 2011 | 신문방송학
쇠고기이력추적제와 기술수용모델의 행동의도 영향요인
A Study on the Factors Influencing Behavioral Intention Related to Beef Traceability and TAM
Culinary Science & Hospitality Research | 18 | 1 | 2012 | 기타사회과학
인구통계학적 특성과 지상파 디지털 전환 정책 수용 요인에 관한 연구
A Study on the Broadcasting Digital Switchover Policy and Demographical Characteristic
언론과학연구 | 10 | 3 | 2010 | 신문방송학
인구통계학적 특성과 지상파 디지털 전환 정책 수용 요인에 관한 연구
A Study on the Broadcasting Digital Switchover Policy and Demographical Characteristic
언론과학연구 | 10 | 3 | 2010 | 신문방송학
신념 요인, 지각된 즐거움, 신뢰가 스마트의류 수용에 미치는 영향: 스마트의류 가격 민감도의 조절효과
An Effect of the Beliefs, Perceived Enjoyment, and Trust on the Acceptance about the Smart Clothing: Moderating Effect of Price Consciousness of the Smart Clothing
산업경제연구 | 24 | 4 | 2011 | 경제학
신념 요인, 지각된 즐거움, 신뢰가 스마트의류 수용에 미치는 영향: 스마트의류 가격 민감도의 조절효과
An Effect of the Beliefs, Perceived Enjoyment, and Trust on the Acceptance about the Smart Clothing: Moderating Effect of Price Consciousness of the Smart Clothing
산업경제연구 | 24 | 4 | 2011 | 경제학
모바일 영상통화 서비스의 지속적 이용의도에 영향을 미치는 요인에 관한 연구
Determinants of Continuance Use Intention towards Mobile Video Calling
한국영상학회논문집 | 9 | 1 | 2011 | 예술일반
모바일 쿠폰서비스의 특성이 소비자의 쿠폰이용의도에 미치는 영향과 자기해석의 조절효과에 관한 연구
The Effects of Characteristics of Mobile Coupon Service on Consumers’ Intention of Using Mobile Coupons
아시아마케팅저널 | 13 | 3 | 2011 | 경영학
전자문서관리시스템 사용자 기술수용 영향요인에 관한 연구 - 경상남도 공공부문을 중심으로 -
The Influence Study on Users' Technology Acceptance in EDMS
한국지방자치학회보 | 23 | 4 | 2011 | 정치외교학
스마트 기기의 이용의도에 미치는 영향 요인에 관한 연구
A Study on the Factors Affecting Intention to Use on Smart Devices
디지털융복합연구 | 9 | 6 | 2011 | 기타과학기술학
기업 업무환경에서 스마트폰 사용의도에 관한 연구: 해운항만기업 종사자를 대상으로
A Study on the Intentions to Use Smartphone in the Working Environments of Companies: Focus on the Employees of Shipping & Port Companies
인터넷전자상거래연구 | 12 | 2 | 2012 | 경영학
이용자의 성별 세분화에 따른 모바일커머스 수용에 관한 연구
Factors Influencing Mobile Commerce Adoption in Korea
광고연구 | 88 | 2011 | 광고/홍보학
모바일 쿠폰서비스의 특성이 소비자의 쿠폰이용의도에 미치는 영향과 자기해석의 조절효과에 관한 연구
The Effects of Characteristics of Mobile Coupon Service on Consumers’ Intention of Using Mobile Coupons
아시아마케팅저널 | 13 | 3 | 2011 | 경영학
소셜커머스 이용의 영향요인에 관한 연구: 사회적 규범과 가격의식성을 중심으로
A Study of Factors Influencing the Use of Social Commerce: Focusing Social Norm and Price Consciousness
인터넷전자상거래연구 | 11 | 4 | 2011 | 경영학
한·중 소비자의 스마트폰 채택 관련 지각된 선택행동에 대한 비교연구
A Comparative Study of Consumers' Perceived Choice and Attitudes toward Using Smartphone in Korea and China
관세학회지 | 12 | 4 | 2011 | 무역학
소셜 네트워크 서비스(SNS) 이용요인간 구조적 관계: 기술수용모델(TAM)과 플로우(Flow)를 중심으로
The Structural Relationships Among Factors Affecting the Usage of Social Network Service:Focusing on the Technology Acceptance Model(TAM) and the Flow
한국IT서비스학회지 | 11 | 1 | 2012 | 경영학
소비자의 하이테크 제품 수용 및 수용 후 행동에 관한 연구: 스마트 폰을 중심으로
Factors Influencing Adoption and Post-Adoption Behaviors of High-Tech Product: Focused on Smart Phone
경영학연구 | 41 | 3 | 2012 | 경영학
SNS의 수용결정에 영향을 미치는 SNS의 주요 특성에 관한 연구
A Study on Main Features of SNS Affecting SNS User Acceptance Decision
경영과 정보연구 | 31 | 3 | 2012 | 경영학
로봇 활용 STEAM 교육에 참가한 초등학생들의 학습지속 요인분석
Factor Analysis of Elementary School Student’s Learning Satisfaction after the Robot utilized STEAM Education
컴퓨터교육학회 논문지 | 15 | 5 | 2012 | 교육학
실사용자를 중심으로 한 스마트폰 수용 요인에 관한 연구
A Study on the Factors of Smart-phone Selection Centered on Actual Users
e-비즈니스연구 | 11 | 4 | 2010 | 무역학
실사용자를 중심으로 한 스마트폰 수용 요인에 관한 연구
A Study on the Factors of Smart-phone Selection Centered on Actual Users
e-비즈니스연구 | 11 | 4 | 2010 | 무역학
CRM시스템의 특성, 고객관계의 질 및 영업사원 성과간의 구조적 인과관계 –한국과 일본의 비교연구를 중심으로-
The Structural Causality between CRM System Characteristics, Customer Relationship Quality, and Salesperson’s Performance –The Cross-national Comparison Approach between Korea and Japan
유통경영학회지 | 14 | 4 | 2011 | 무역학
스마트폰의 지속적 사용 결정요인에 관한 연구
A Study on the Determinant Factors for Continuous Use of Smartphone
e-비즈니스연구 | 12 | 3 | 2011 | 무역학
헬스 비디오 게임의 사용자 경험과 기술수용의 확장모델 : 플레이테스트 방법의 적용
An Extension of the Technology Acceptance Model in Health Video Game Environment : Using a Playtesting Method
한국방송학보 | 26 | 5 | 2012 | 신문방송학
태블릿PC 채택의도에 미치는 영향요인 연구
Understanding Tablet PC Adoption: An Extension of the Technology Acceptance Model
한국언론학보 | 56 | 3 | 2012 | 신문방송학
스마트 기기의 이용의도에 미치는 영향 요인에 관한 연구
A Study on the Factors Affecting Intention to Use on Smart Devices
디지털융복합연구 | 9 | 6 | 2011 | 기타과학기술학
컨벤션 참가자의 신기술 수용태도에 관한 연구 : 기술수용모델(TAM)을 중심으로
A Study of New Technology Acceptance Attitude by Convention Participants : Focusing on the Technology Acceptance Model
호텔관광연구 | 12 | 1 | 2010 | 호텔/외식산업경영
컨벤션 참가자의 신기술 수용태도에 관한 연구 : 기술수용모델(TAM)을 중심으로
A Study of New Technology Acceptance Attitude by Convention Participants : Focusing on the Technology Acceptance Model
호텔관광연구 | 12 | 1 | 2010 | 호텔/외식산업경영
기술수용모형을 기반으로 직업탐색효능감과 직업방송의 유용성, 용이성이 시청자의 만족도에 미치는 영향 분석
The Effects of Job Search Self-Efficacy, Perceived Usefulness, and Perceived Easy of Use on WorkTV Viewers' Satisfaction based on TAM
직업교육연구 | 30 | 2 | 2011 | 교육학
스마트폰 서비스에 대한 여행자의 지각이 태도와 사용 의도에 미치는 영향에 관한 연구 - 기술 수용 모델(TAM)과 PAD이론을 기반으로 -
The Influence of Travelers' Perception of Smart Phone Services on their Attitude and Intention to Use: An Application of TAM and PDA Theory
관광학연구 | 35 | 2 | 2011 | 관광학
브랜드 확장 서비스의 수용과 모 브랜드 이용의 연관성 : 네이버 오픈캐스트를 중심으로
The Relation between the Acceptance of Brand Extension and Use of Parent Brand : Focusing on the Opencast Service of Naver
한국언론학보 | 54 | 1 | 2010 | 신문방송학
브랜드 확장 서비스의 수용과 모 브랜드 이용의 연관성 : 네이버 오픈캐스트를 중심으로
The Relation between the Acceptance of Brand Extension and Use of Parent Brand : Focusing on the Opencast Service of Naver
한국언론학보 | 54 | 1 | 2010 | 신문방송학
전자민원서비스 사용 의도 영향 요인
Factors Influencing the Intention of using G4C(Government for Citizen)
전문경영인연구 | 13 | 1 | 2010 | 경영교육
전자민원서비스 사용 의도 영향 요인
Factors Influencing the Intention of using G4C(Government for Citizen)
전문경영인연구 | 13 | 1 | 2010 | 경영교육
e-러닝 수용에 있어 e-러닝 활용 역량과 컴퓨터 시스템 역량의 영향-기술수용모델의 응용-
The Influence of Capability of e-Learning Practicing and Personal Computer Systems on Adoption of e-Learning-An Application of Technology Acceptance Model
글로벌경영학회지 | 7 | 1 | 2010 | 경영교육
e-러닝 수용에 있어 e-러닝 활용 역량과 컴퓨터 시스템 역량의 영향-기술수용모델의 응용-
The Influence of Capability of e-Learning Practicing and Personal Computer Systems on Adoption of e-Learning-An Application of Technology Acceptance Model
글로벌경영학회지 | 7 | 1 | 2010 | 경영교육
모바일 광고의 수용자 반응에 관한 연구: TAM(기술수용모델)을 중심으로
Study on Response of Consumers for Mobile Advertisement: Based on TAM
OOH광고학연구 | 7 | 4 | 2010 | 신문방송학
모바일 광고의 수용자 반응에 관한 연구: TAM(기술수용모델)을 중심으로
Study on Response of Consumers for Mobile Advertisement: Based on TAM
OOH광고학연구 | 7 | 4 | 2010 | 신문방송학
항공예약시스템 이용자의 기술수용에 관한 연구 - 항공사와 여행사 CRS실무자의 관계차이를 중심으로 -
According to the CRS technology expand capacity Focusing on the relationship between airlines and travel
e-비즈니스연구 | 12 | 1 | 2011 | 무역학
항공사와 여행사의 근무환경과 인구통계적 특성에 따른 CRS 이용에 대한 차이분석 -TAM(기술수용모델) 적용-
An Analysis of Difference in Use of CRS Due to Working Environment and Demographic Characteristics in Airline and Travel Agency -Application of TAM(Technology Acceptance Model)-
한국항공경영학회지 | 9 | 2 | 2011 | 경영학
정보기술 수용 모델을 이용한 무역업체의 전자무역 활용 및 성과에 관한 실증 연구
An Empirical Study on the Implementation and Performance of e-Trade of Korean Export and Import Firms through IT Acceptance Model
통상정보연구 | 12 | 2 | 2010 | 무역학
정보기술 수용 모델을 이용한 무역업체의 전자무역 활용 및 성과에 관한 실증 연구
An Empirical Study on the Implementation and Performance of e-Trade of Korean Export and Import Firms through IT Acceptance Model
통상정보연구 | 12 | 2 | 2010 | 무역학
모바일 콘텐츠 FLOW경험이 재 구매 의도에 미치는 영향에 관한 실증 연구
An Empirical Study on the Influence of Flow Experience of Mobile Contents on Repurchase Intention
디지털융복합연구 | 9 | 4 | 2011 | 기타과학기술학
기술수용모델을 이용한 회계정보시스템 학습의도에 관한 연구
The Study on the Education Intention of Accounting Information System used Technology Acceptance Model
상업교육연구 | 26 | 3 | 2012 | 교육학
교사의 멀티미디어 교수자료 사용 의도에영향을 미치는 요인 연구 -기술수용모형을 중심으로-
Exploring Factors Influencing Teachers’ Behavior Intention of Multimedia teaching material in Classroom -Based on Technology Acceptance Model
교육과정평가연구 | 15 | 1 | 2012 | 교육학
CRS이용자의 기술수용이 이용의도에 미치는 영향
The effects of CRS User's Technology Acceptance on Intention
e-비즈니스연구 | 11 | 4 | 2010 | 무역학
CRS이용자의 기술수용이 이용의도에 미치는 영향
The effects of CRS User's Technology Acceptance on Intention
e-비즈니스연구 | 11 | 4 | 2010 | 무역학
항공예약시스템 이용자의 기술수용에 관한 연구 - 항공사와 여행사 CRS실무자의 관계차이를 중심으로 -
According to the CRS technology expand capacity Focusing on the relationship between airlines and travel
e-비즈니스연구 | 12 | 1 | 2011 | 무역학
스마트폰 유통에 따른 대학생의 기술 수용의도 및 만족에 관한 연구
A Study on the Smart-Phone TAM and Satisfaction of College Students
유통경영학회지 | 13 | 5 | 2010 | 무역학
스마트폰 유통에 따른 대학생의 기술 수용의도 및 만족에 관한 연구
A Study on the Smart-Phone TAM and Satisfaction of College Students
유통경영학회지 | 13 | 5 | 2010 | 무역학
TAM를 활용한 모바일 관광정보서비스의 수용의도에 관한 연구 - 경기국제보트쇼 관람객을 대상으로 -
A Study on TAM and Mobile Intention of Developing Levels in Tourism-Information Service
호텔경영학연구 | 20 | 3 | 2011 | 관광학
사이버학습시스템 수용요인에 관한 구조적 분석
The Structural Analysis on the Technology Acceptance Factor in the E-learning System
한국자치행정학보 | 25 | 3 | 2011 | 도시/지방행정
전자통관 단일창구 활용 및 성과에 관한 실증 연구
An Empirical Study on the Implementation and Performance of e-Customs Clearance Single Window
관세학회지 | 11 | 3 | 2010 | 무역학
전자통관 단일창구 활용 및 성과에 관한 실증 연구
An Empirical Study on the Implementation and Performance of e-Customs Clearance Single Window
관세학회지 | 11 | 3 | 2010 | 무역학
모바일관광정보의 정확성이 관광만족 및 재사용의도에 미치는 영향
The Effect of Mobile Tourism Information Accuracy on Tourists' Satisfaction and Intention to Reuse
관광학연구 | 34 | 5 | 2010 | 관광학
모바일관광정보의 정확성이 관광만족 및 재사용의도에 미치는 영향
The Effect of Mobile Tourism Information Accuracy on Tourists' Satisfaction and Intention to Reuse
관광학연구 | 34 | 5 | 2010 | 관광학
현대중국어 了_2의 TAM표지로의 해석가능성
중국어문학논집 | 71 | 2011 | 중국어와문학
기술수용모델(TAM)을 이용한 여행사 종사원의 CRS 수용에 관한 연구
A study on the CRS acceptance of travel agency employee: Applied the Technology Acceptance Model
관광연구 | 27 | 3 | 2012 | 관광학일반
패밀리 레스토랑 인터넷 홈페이지의 TAM모형과 레스토랑 방문의도의 구조적 관계
The impact of TAM on The Intention of Visit in The Family Restaurant
관광레저연구 | 22 | 3 | 2010 | 관광학
패밀리 레스토랑 인터넷 홈페이지의 TAM모형과 레스토랑 방문의도의 구조적 관계
The impact of TAM on The Intention of Visit in The Family Restaurant
관광레저연구 | 22 | 3 | 2010 | 관광학
기술수용모형 관련 요인들간 관계에 대한 통합적 이론모형
An Integrated Theoretical Model on the Relationships between the Related Factors of the Technology Acceptance Model
산업경제연구 | 25 | 2 | 2012 | 경제학
스마트폰 수용요인에 관한 경험적 연구 - 개인의 혁신성, 사회적 영향력, 사용자 인터페이스를 중심으로 -
An Empirical Study on the Factors of Smart Phone Acceptance - Based on the Personal Innovativeness, Social Influence and User Interface -
한국디자인포럼 | 33 | 2011 | 디자인
확장된 정보기술수용모델(TAM)을 기반으로 디지털교과서 수용 및 활용 탐색
Exploration of Digital Textbook Adoption and Implementation based on an extended Technology Acceptance Model
정보교육학회논문지 | 15 | 2 | 2011 | 컴퓨터교육학
Relationship between Perceived Service Quality and Technology Acceptance, and Its Effect on Student Satisfaction in Online Education
유통경영학회지 | 13 | 3 | 2010 | 무역학
Relationship between Perceived Service Quality and Technology Acceptance, and Its Effect on Student Satisfaction in Online Education
유통경영학회지 | 13 | 3 | 2010 | 무역학
무용정보 동영상 컨텐츠 이용에 따른 정보기술 수용모형 검증
Technology Acceptance Model and the Experience of Video Contents with Dance Information
대한무용학회 논문집 | 64 | 64 | 2010 | 무용
무용정보 동영상 컨텐츠 이용에 따른 정보기술 수용모형 검증
Technology Acceptance Model and the Experience of Video Contents with Dance Information
대한무용학회 논문집 | 64 | 64 | 2010 | 무용
모바일 광고의 수용자 반응에 관한 연구: TAM(기술수용모델)을 중심으로
Study on Response of Consumers for Mobile Advertisement: Based on TAM
OOH광고학연구 | 7 | 4 | 2010 | 신문방송학
모바일 광고의 수용자 반응에 관한 연구: TAM(기술수용모델)을 중심으로
Study on Response of Consumers for Mobile Advertisement: Based on TAM
OOH광고학연구 | 7 | 4 | 2010 | 신문방송학
기술수용모델(TAM)을 이용한 여행사 종사원의 CRS 수용에 관한 연구
A study on the CRS acceptance of travel agency employee: Applied the Technology Acceptance Model
관광연구 | 27 | 3 | 2012 | 관광학일반
TAM을 적용한 식품이력추적시스템이 소비자 신뢰에 미치는 영향 연구
The Effect of the Food Traceability System Application Applied with the TAM on Consumer Confidence
Culinary Science & Hospitality Research | 17 | 4 | 2011 | 기타사회과학
TAM를 활용한 모바일 관광정보서비스의 수용의도에 관한 연구 - 경기국제보트쇼 관람객을 대상으로 -
A Study on TAM and Mobile Intention of Developing Levels in Tourism-Information Service
호텔경영학연구 | 20 | 3 | 2011 | 관광학
기술수용모델(Technology Acceptance Model) 연구에 대한 종합적 고찰
A Comprehensive Review of Technology Acceptance Model Researches
Entrue Journal of Information Technology | 9 | 2 | 2010 | 경영학
기술수용모델(Technology Acceptance Model) 연구에 대한 종합적 고찰
A Comprehensive Review of Technology Acceptance Model Researches
Entrue Journal of Information Technology | 9 | 2 | 2010 | 경영학