소비자의 부정적 브랜드 루머의 수용과 확산
Consumer’s Negative Brand Rumor Acceptance and Rumor Diffusion
아시아마케팅저널 |
14 |
2 |
2012 |
경영학
개인 및 환경적 특성과 지각 특성이 스마트폰 사용의도에 미치는 영향
The Effects of Personal, Environmental and Perceived Attributes on the Intention of Using Smart-phone
유통경영학회지 |
15 |
4 |
2012 |
무역학
학생과 교사 성별에 따른 상호작용 차이와 체육에 대한 태도와의 관계
Differences in Teacher-Student Interaction by Gender and its Relationships with Attitudes toward Physical Education
한국스포츠심리학회지 |
22 |
4 |
2011 |
체육
지각된 디자인품질과 브랜드 명성이 스마트폰의 고객충성도에 미치는 영향
The Effect of Smartphone's Perceived Design Quality and Brand Reputation on the Customer Loyalty
경영교육연구 |
27 |
4 |
2012 |
경영학
전자정부에 대한 사용자의 지각된 인식이 사용의도에 미치는 영향
The Effects of Perception of user on the Intention to use to e-Government
디지털융복합연구 |
8 |
3 |
2010 |
기타과학기술학
전자정부에 대한 사용자의 지각된 인식이 사용의도에 미치는 영향
The Effects of Perception of user on the Intention to use to e-Government
디지털융복합연구 |
8 |
3 |
2010 |
기타과학기술학
스마트폰 수용에 영향을 미치는 요인에 관한 연구
A Study of the Factors Affecting Adoption of a Smartphone
Entrue Journal of Information Technology |
10 |
1 |
2011 |
경영학
셀프서비스테크놀로지에서 고객사전준비도가 서비스품질과 고객가치에 미치는 영향 - 온라인 쇼핑을 중심으로 -
The influence of customer readiness in advance on service quality and customer value in self-service technology: The case of online shopping
경영학연구 |
40 |
5 |
2011 |
경영학
온라인 증권거래시스템 HTS의 품질수준이 사용자의 수용에 미치는 영향
The Effects of Quality Factors on the Adoption of Home Trading System
대한경영학회지 |
24 |
5 |
2011 |
경영학
스마트폰의 지각된 기능적 속성과 개인 혁신성이 사용자의 채택의도와 실제사용도에 미치는 영향
The Effect of Smartphone Perceived Functional Attributes and Personal Innovativeness on the Users' Intention to Adopt and Actual Usage
경영교육연구 |
26 |
5 |
2011 |
경영학
패밀리 레스토랑 인터넷 홈페이지의 TAM모형과 레스토랑 방문의도의 구조적 관계
The impact of TAM on The Intention of Visit in The Family Restaurant
관광레저연구 |
22 |
3 |
2010 |
관광학
패밀리 레스토랑 인터넷 홈페이지의 TAM모형과 레스토랑 방문의도의 구조적 관계
The impact of TAM on The Intention of Visit in The Family Restaurant
관광레저연구 |
22 |
3 |
2010 |
관광학
혁신성향과 IT 활용능력이 온라인 증권거래시스템 HTS의 수용에 미치는 영향
An Impact of Innovation Propensity and IT Application Ability on the Adoption of Home Trading System
회계와 정책연구 |
16 |
1 |
2011 |
회계학
기술수용모델(TAM)을 이용한 여행사 종사원의 CRS 수용에 관한 연구
A study on the CRS acceptance of travel agency employee: Applied the Technology Acceptance Model
관광연구 |
27 |
3 |
2012 |
관광학일반
금융기관의 정보기술특성과 개인특성이 사용자 저항에 미치는 영향
The Effects Resistance of User of IT Characteristics and Personal Characteristics
e-비즈니스연구 |
11 |
3 |
2010 |
무역학
금융기관의 정보기술특성과 개인특성이 사용자 저항에 미치는 영향
The Effects Resistance of User of IT Characteristics and Personal Characteristics
e-비즈니스연구 |
11 |
3 |
2010 |
무역학
사이버대학생의 자기조절학습능력, 지각된 유용성, 지각된 용이성, 만족도, 성취도, 학습지속의향 간의 구조적 관계 규명
The Structural Relationship among Self-Regulated Learning, Perceived Usefulness of Learning, Perceived Ease of Use, Satisfaction, Academic Achievement, and Persistence in Cyber University
한국교육 |
38 |
2 |
2011 |
교육학
스마트폰 사용에 대한 만족과 지속사용의도 및 추천의도에 관한 연구
A study on satisfaction of using smartphone, continuance intention and recommendation intention
유통경영학회지 |
15 |
4 |
2012 |
무역학
지각된 유용성과 지각된 사용용이성이 웹 기반 원격교육의 학습 성과에 미치는 영향 : 국내 고등학생을 중심으로
The effect of Perceived usefulness and Perceived easy of use on Web Based Distance Learning : Focused on Korean High School Students
e-비즈니스연구 |
12 |
2 |
2011 |
무역학
전사적자원관리시스템의 사용과 저항에 관한 실증연구: 공공기업 A사를 중심으로
An Empirical Study on the Use of and Resistance to an Enterprise Resources Planning System: Focused on the Public Company A
경영교육연구 |
27 |
3 |
2012 |
경영학
체험매장의 지각된 용이성과 유용성이 만족과 충성도에 미치는 영향
he influence of perceived usefulness and perceived ease of use of experience store on satisfaction and loyalty
유통과학연구 |
9 |
3 |
2011 |
산업/서비스경제
인터넷 관광정보에 대한 사용자의 지각, 태도, 그리고 정보탐색노력
The Relationship between Internet User's Perception, Attitude and Information Search Effort on Internet Tourism Information
관광학연구 |
34 |
5 |
2010 |
관광학
인터넷 관광정보에 대한 사용자의 지각, 태도, 그리고 정보탐색노력
The Relationship between Internet User's Perception, Attitude and Information Search Effort on Internet Tourism Information
관광학연구 |
34 |
5 |
2010 |
관광학
사이버대학생의 학습성과에 대한 과제가치,지각된 유용성, 교수실재감의 영향
The Effects of Task Value, Perceived Usefulness, and Teaching Presence on Learning Outcomes in Cyber University
정보교육학회논문지 |
15 |
3 |
2011 |
컴퓨터교육학
전산세무회계프로그램의 지각된 회계정보품질이 사용자의 지속적 사용의도에 미치는 영향
An Impact of Quality of Computerized Tax Accounting Program on the Intention for Continued Use
회계와 정책연구 |
17 |
1 |
2012 |
회계학
호텔기업 e-Learning의 품질 특성이 학습전이에 미치는 효과에 관한 연구
The Study on the Effect of the Qualitative Characteristics of e-Learning in Hotel Business on Learning Transfer
관광연구 |
27 |
1 |
2012 |
관광학일반
혁신수용특성에 대한 디지털 컨버전스 제품 수용의도에 대한 연구
Study on the Innovation Acceptance Characteristics for Digital Convergence Products
디지털융복합연구 |
9 |
4 |
2011 |
기타과학기술학