연구분야 : B190505 사회과학 > 신문방송학 > 커뮤니케이션학 > 인터넷커뮤니케이션
클래스 : 도구/수단
DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.110532
STNet ID : 2000208
한자 :
영어 : social media
기타 : ソーシャルメディア
a04-06 도구/수단
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호텔 이용경험에 대한 e-Response가 e-서비스 품질에 미치는 영향
The Effects of e-Response on e-Service Quality in Hotel consumer's experience
e-비즈니스연구 | 11 | 5 | 2010 | 무역학
호텔 이용경험에 대한 e-Response가 e-서비스 품질에 미치는 영향
The Effects of e-Response on e-Service Quality in Hotel consumer's experience
e-비즈니스연구 | 11 | 5 | 2010 | 무역학
선거 미디어로서 방송과 SNS -상호 관계 형성 유형별 역할 비교와 유권자의 활용 방안을 중심으로
Broadcasting and SNS as Campaign Media -Comparative Analysis of Their Roles by Three Relations
정치커뮤니케이션연구 | 26 | 2012 | 정치커뮤니케이션
트위터에서 일어나는 정치적 담론활동에 대한 탐색적 연구: 2010년 6·2지방선거 관련 트윗글 내용 분석을 중심으로
An Exploratory Study on Twitter as a Sphere of Political Discussion: Content Analysis of Tweets during the 6·2 Local Election in 2010
언론과 사회 | 19 | 3 | 2011 | 신문방송학
소셜네트워크서비스에 대한 이용과 충족 연구: 페이스북 이용을 중심으로
Facebook Uses and Gratifications
미디어, 젠더 & 문화 | 20 | 2011 | 신문방송학
스마트미디어시대의 정보통신정책과 정책홍보방안
A Study on the Information and Communication Policy in the era of Smart media and its Policy PR Direction
디지털융복합연구 | 10 | 1 | 2012 | 기타과학기술학
차기정부의 “정보기술(IT) 및 콘텐츠 융합을 위한 IT 컨트롤타워”구축 제안
Proposal of Establishment "Control Tower of IT and Cultural Content" for the next Government
디지털융복합연구 | 10 | 1 | 2012 | 기타과학기술학
고위공직 후보자-엔지니어-최고경영자 교육 프로그램의 액션러닝 프로세스 분석
An Analysis of Action Learning Process in Education Programs for Senior Officials, Engineers, Chief Executive Officers
디지털융복합연구 | 10 | 1 | 2012 | 기타과학기술학
선거 커뮤니케이션의 이론적 규범성과 현실 정치의 한계: 2010년 6․2 지방선거 자치단체장 후보자 캠프의 인터넷 미디어 전략 관련 심층인터뷰 연구
The Theoretical Norms of Election Campaign Communication and the Limit of Realistic Politics: A Study by In-depth Interview with Candidate Camps about Internet Media Strategies in 2010 Election for Heads of Local Government
사회과학연구 | 22 | 4 | 2011 | 사회과학일반
문화변동과 구비문학연구 ―구비설화의 화자론 반성―
Culture Change and Study of Oral Literature
구비문학연구 | 32 | 2011 | 한국어와문학
국민의 알권리와 법정 촬영 및 방송 ― 한국과 외국의 비교 연구 ―
People's Right to Know and Cameras in the Courts: A Comparative Study between Korea and Other Countries
공법연구 | 40 | 4 | 2012 | 법학
커뮤니케이션 성향과 소셜 미디어 이용
Communication Orientation and Social Media Use
한국언론학보 | 56 | 3 | 2012 | 신문방송학
소셜미디어 마케팅 성과에 관한 연구 -포탈 광고, 블로그, SNS 채널의 특징과 성과 비교를 중심으로–
A Study on the Marketing Performance Using Social Media -Comparison between Portal Advertisement, Blog, and SNS Channel Characteristics and Performanc-
디지털융복합연구 | 10 | 8 | 2012 | 기타과학기술학
정치인 트위터와 신문 · 방송뉴스의 의제 상관성에 관한 연구
A Study on the Correlation of Agendas between Politicians' Twitters and traditional News Media
언론과학연구 | 11 | 2 | 2011 | 신문방송학
재판에 대한 방송의 허용 여부에 관하여
Broadcasting of the Trial : Relating to the Freedom of News-Gathering in the Courtroom
저스티스 | 130 | 2012 | 기타법학
소셜미디어 환경에서 디자인 사고 중심의 창조적 가치창출 - 기업의 집단지성 활용방안 중심으로 -
The Creation of Creative Values Focusing on Design Thinking in the Social Media Environment - With a Focus on the Application of Collective Intelligence in Companies -
디자인학연구 | 24 | 3 | 2011 | 디자인
디지털미디어와 동아시아론의 확장 : 문학비평에서 문화비평으로
For the Expanding Discourse of East Asia in the Age of Digital Media
한국학연구 | 24 | 2011 | 기타인문학
국제무역의 소셜 컴퓨팅 수용 가능성에 관한 연구
A Study on the receptivity to Social Computing in International Trade
통상정보연구 | 13 | 3 | 2011 | 무역학
모바일 마이크로블로그와 다른 소셜 미디어의 기능적 관계에 관한 한국과 중국 대학생 이용자의 비교 연구
A Comparative Research about the Functional Relations between Mobile Microblog and Other Social Media from Korean and Chinese University Student Users
사회과학연구 | 18 | 3 | 2011 | 기타사회과학일반
블로그 이용자의 지역 공론장 참여에 대한 질적 연구: 〈경남도민일보〉의 메타 블로그 ‘갱블’을 중심으로
A Qualitative Study on Bloggers’ Participation in Local Public Sphere: Focusing on Gangble, Metablog of Kyungnam People’s Daily Newspaper
한국언론학보 | 56 | 4 | 2012 | 신문방송학
SNS(Social Network Service)를 이용한 마케팅 커뮤니케이션 전략 - 트위터와 웹 브랜드 마케팅 중심으로
A Study for Effective Marketing Communication Strategy Using Social Network Service - Web Brand Marketing with Twitter Use
광고연구 | 91 | 2011 | 광고/홍보학
온라인 선거규제의 쟁점과 한계: 공정성과 참여 가치 사이의 균열을 중심으로
Issues and Limitations of Online Electoral Regulation
시민사회와 NGO | 10 | 1 | 2012 | 기타사회과학일반
소셜 미디어 시대에 있어서 모바일 전자정부를 위한 전략적 접근
A Study on the Strategic Approach to m-Government in the Age of Social Media
지역과 세계 | 34 | 2 | 2010 | 기타사회과학
소셜 미디어 시대에 있어서 모바일 전자정부를 위한 전략적 접근
A Study on the Strategic Approach to m-Government in the Age of Social Media
지역과 세계 | 34 | 2 | 2010 | 기타사회과학
디지털 컨버전스 환경에서의 정치참여와 정치교육
A Study on the Political Participation and the Political Education in Digital Convergence Circumstances
시민교육연구 | 42 | 3 | 2010 | 교육학
디지털 컨버전스 환경에서의 정치참여와 정치교육
A Study on the Political Participation and the Political Education in Digital Convergence Circumstances
시민교육연구 | 42 | 3 | 2010 | 교육학
A Review of Research on Social Network Services Using the New Media Evolutionary Model
뉴미디어 발전단계모델을 적용한 소셜네트워크 서비스 분야의 연구동향분석
정보화정책 | 18 | 3 | 2011 | 사회과학
소셜 미디어와 공공외교: 행위자-네트워크 이론으로 보는 미국의 전략
Social Media and Public Diplomacy: U.S. Strategies from the Perspective of Actor-Network Theory
국제정치논총 | 52 | 2 | 2012 | 정치외교학
정치인의 트위터 메시지 프레임 연구: 제18대 한나라당·민주당 국회의원 비교
Use of Political Twitter : Comparison of Grand National Party and Democratic Party Legislator Tweet
광고학연구 | 23 | 2 | 2012 | 신문방송학
소셜 미디어를 활용한 지방자치단체의 정책홍보-부산광역시청 트위터 분석
A policy PR of local governments using by social media-Twitter analysis of Busan metropolitan city hall
정치커뮤니케이션연구 | 23 | 2011 | 정치커뮤니케이션
트위터에서 트윗(tweet)의 특징과 유형 연구
A Study on characteristics and types of tweet in twitter
한민족어문학(구 영남어문학) | 61 | 2012 | 한국어와문학
소셜 미디어 이용 동기가 사회 자본에 미치는 영향
The Effects of Social Media Usage on Social Capital
한국방송학보 | 25 | 2 | 2011 | 신문방송학
모바일 SNS 확산에 대한 경찰의 대응방안
The Efficient Policing with Proliferation of Mobile SNS.
치안정책연구 | 25 | 2 | 2011 | 경찰행정
웹 2.0 시대의 전자무역 비즈니스모델 진화 방향
An evolution of global e-trade business model in web 2.0 platform
e-비즈니스연구 | 11 | 5 | 2010 | 무역학
웹 2.0 시대의 전자무역 비즈니스모델 진화 방향
An evolution of global e-trade business model in web 2.0 platform
e-비즈니스연구 | 11 | 5 | 2010 | 무역학
소셜미디어가 뮤지엄 경영에 끼친 영향과 활용 방안 연구
The effect of social media as museum’s communication tool and development of social media strategies for museum
문화정책논총 | 25 | 2 | 2011 | 정책학
인터넷 언론의 유권자 참여 플랫폼을 활용한 선거 공론장 관련 탐색적 사례 연구: 제5회 지방선거를 중심으로
A Case Study on the Election Public Sphere of Internet Newspapers with Voters Participatory Platform
사회과학연구 | 21 | 4 | 2010 | 사회과학일반
인터넷 언론의 유권자 참여 플랫폼을 활용한 선거 공론장 관련 탐색적 사례 연구: 제5회 지방선거를 중심으로
A Case Study on the Election Public Sphere of Internet Newspapers with Voters Participatory Platform
사회과학연구 | 21 | 4 | 2010 | 사회과학일반
법관의 회피 - 소셜 미디어 사용을 중심으로
Judge's Disqualification : Relating to the Use of Social Media
사법 | 1 | 17 | 2011 | 법정책학
인터넷 내용규제 정책에 대한 비판적 고찰: 소셜 미디어의 정치적 표현의 자유 제약을 중심으로
A Critical Study on the Policy of Regulating Internet Contents: Focusing on the Restriction on Freedom of Expression of Social Media
방송통신연구 | 72 | 2010 | 신문방송학
인터넷 내용규제 정책에 대한 비판적 고찰: 소셜 미디어의 정치적 표현의 자유 제약을 중심으로
A Critical Study on the Policy of Regulating Internet Contents: Focusing on the Restriction on Freedom of Expression of Social Media
방송통신연구 | | 72 | 2010 | 신문방송학
온라인 개인 미디어 공론장의 구조적 재개념화 연구 : 소셜 미디어화 현상을 중심으로
A Re-conceptualization Study on the Public Sphere of Online Personal Media and Social Media
언론과 사회 | 18 | 3 | 2010 | 신문방송학
온라인 개인 미디어 공론장의 구조적 재개념화 연구 : 소셜 미디어화 현상을 중심으로
A Re-conceptualization Study on the Public Sphere of Online Personal Media and Social Media
언론과 사회 | 18 | 3 | 2010 | 신문방송학
뉴미디어를 통한 소통 채널의 확장과 정치참여 변화 연구: 인터넷과 소셜미디어를 주목하며
Communication Channel Expansion and Political Participation: Focusing on the Internet and social media
평화연구 | 19 | 1 | 2011 | 정치외교학
미디어 선교를 통한 기독교 커뮤니케이션
Christian Communication through Media Mission
선교신학 | 26 | 26 | 2011 | 기독교신학
소셜 미디어를 활용한 불교 포교 고찰
An Contemplation on Propagation in Using Social Media
禪學(선학) | 28 | 2011 | 응용불교학
소셜미디어를 이용한 수출마케팅 실험과 시사점- 트위터와 페이스북을 중심으로 -
Experiments of Export Marketing Using Social Media and Their Implications
통상정보연구 | 13 | 4 | 2011 | 무역학
소셜 마케팅의 패러다임 특성과 활성화 방안
Paradigm Characteristics of Social Marketing and Its Promotion Strategies
e-비즈니스연구 | 12 | 2 | 2011 | 무역학
마케팅 커뮤니케이션 수단로서의 기업 페이스북 팬페이지 이용행태 분석
A Study on Companies' Fan Pages on Facebook as a Marketing Communication Channel
광고학연구 | 23 | 2 | 2012 | 신문방송학
소셜 미디어를 활용한 공공캠페인 커뮤니케이션 전략 : 해석수준이론에 따른 메시지 구성과 미디어에 대한 사회적 거리를 중심으로
Communication through social media focus on prosocial behavior : The effect of message framing and social distance towards media.
광고학연구 | 23 | 1 | 2012 | 신문방송학
소셜미디어 매개 매니페스토 정책선거 활성화 방안
A Study of Activation Plan Policies Election Mediated Social Media
한국정당학회보 | 11 | 2 | 2012 | 정치권력/정치과정
정당의 소셜미디어 활용 현황과 과제: 의제·자원·확산 전략을 중심으로
The Using Social Media by Political Parties : Focused on Agenda, Resource, and Spread Strategies
한국정치학회보 | 46 | 1 | 2012 | 정치외교학
선거와 인터넷 규제 : 미국 정책과의 비교
Election and Internet Regulation: Comparative Analysis with the US Policy
한국정당학회보 | 9 | 2 | 2010 | 정치권력/정치과정
선거와 인터넷 규제 : 미국 정책과의 비교
Election and Internet Regulation: Comparative Analysis with the US Policy
한국정당학회보 | 9 | 2 | 2010 | 정치권력/정치과정
소셜 미디어의 선택적 적응과 정치발전 : 2010년 영국 총선을 중심으로
Selective Adaption and Political Development of Social Media : Focus on 2010 UK General Election
한국정당학회보 | 9 | 2 | 2010 | 정치권력/정치과정
소셜 미디어의 선택적 적응과 정치발전 : 2010년 영국 총선을 중심으로
Selective Adaption and Political Development of Social Media : Focus on 2010 UK General Election
한국정당학회보 | 9 | 2 | 2010 | 정치권력/정치과정
공연장 트위터 팔로워들이 인지하는 관계 혜택의 특성 연구
A study on perceived relational benefit of twitter followers in performing arts organization
문화정책논총 | 25 | 2 | 2011 | 정책학
다매체 환경에서의 미디어 간 경쟁과 대체: 기존의 방송 미디어와 소셜 미디어에 대한 적소분석
Competition and Substitution of Media: Niche Analysis of Mass Media and Social Media
한국언론학보 | 56 | 4 | 2012 | 신문방송학
기업의 성공적인 SNS 도입 전략
Adoption Strategy for Social Network Service in Enterprise
Information Systems Review | 13 | 3 | 2011 | 경영학
지역방송의 소셜 미디어 이용과 인식에 관한 연구 -부산⋅울산⋅경남 지역의 방송인들을 중심으로-
Local Broadcasting and Social Media: Perceptions of Social Media Use among Professionals in Busan, Ulsan, and Kyeongnam Area
지역과 커뮤니케이션 | 15 | 1 | 2011 | 인터넷신문/방송
SNS 이용자들의 심리적 유형: 새로운 커뮤니케이션의 가능성을 향해
The Psychological Typologies among Social Network Service Users: Toward the Possibility of New Communication
주관성 연구 | 22 | 2011 | 기타사회과학
브랜드 아이덴티티의 소셜미디어 기반 문화경험적 활용방안 사례 비교분석 연구
A Contrastive Analysis Study of the Social Media-based Cultural-Experiential Application Cases of Brand Identity
디자인학연구 | 24 | 1 | 2011 | 디자인
소셜 미디어 관련 온라인 선거 공론장 규제체계 비교연구
A Comparative Study on the Regulation System of Public Sphere in the Social Media Space During the Election Campaign
한국언론정보학보 | 55 | 3 | 2011 | 신문방송학
트위터 공간의 자정 행위자는 누구인가? - 트위터 이용자 속성과 이용행태 및 리트윗 행위동기를 중심으로
Why Do Twitter Users Participate in the Process of Self-purification of Twittersphere? - Twitter Users’ Socio-demographics, Tweeting Behaviors, and Motivations for Retweeting
미디어 경제와 문화 | 10 | 3 | 2012 | 기타신문방송학
언어 네트워크 분석을 통한 스마트폰과 소셜미디어 이용자의 미디어 이용행태에 관한 탐색적 연구: 성별과 연령에 따른 이용행태 인식과 평가를 중심으로
An Exploratory usage pattern research of smartphone and social media users through semantic network analysis: Gender and age differences in perception and evaluation of usage pattern
한국방송학보 | 25 | 4 | 2011 | 신문방송학
스마트폰, 커뮤니케이션 격차, 그리고 정치 참여: 소셜 미디어 효과에 대한 스마트폰 이용의 조절 역할을 중심으로
Smartphone, Communication Gap, and Political Participation: The Moderating Role of Smartphone Use in the Effects of Social Media on Participation
한국언론학보 | 54 | 5 | 2010 | 신문방송학
스마트폰, 커뮤니케이션 격차, 그리고 정치 참여: 소셜 미디어 효과에 대한 스마트폰 이용의 조절 역할을 중심으로
Smartphone, Communication Gap, and Political Participation: The Moderating Role of Smartphone Use in the Effects of Social Media on Participation
한국언론학보 | 54 | 5 | 2010 | 신문방송학
소셜콘텐츠: 방송의 공익성과 시청자 참여
Social Content: Public Interest of Broadcasting and Audience Participation
한국언론학보 | 55 | 5 | 2011 | 신문방송학
외국인 이주민의 소셜미디어 이용과 인식: 이용자와 비이용자의 비교를 중심으로
A Study on the Foreign Residents’ Usage and Cognition of Social Media: Comparative between Users and Non-Users
한국방송학보 | 26 | 3 | 2012 | 신문방송학
대학생들의 소셜미디어 이용동기가 소셜미디어 광고 이용의향에 미치는 영향
A Study on the Effects of College Students' Use Motives of Social Media on Advertisement Uses
한국광고홍보학보 | 13 | 2 | 2011 | 신문방송학
소셜 미디어 사회화에서의 인터넷 관련범죄와 인터넷 윤리
Internet-related crimes in Social Media Society and Internet Ethics
원광법학 | 28 | 2 | 2012 | 기타법학
Old Wine In New Bottles: Social Media, Shared Awareness and Political Power
새 술은 새 부대에 : 소셜 미디어 · 인식공유 및 정치권력
미디어와 공연예술 연구 | 6 | 3 | 2011 | 기타신문방송학
소셜 미디어 시대, 우리는 행복한가?: 소셜 미디어 이용이 사회 자본과 정서적 웰빙에 미치는 영향
The Influences of Social Media Use on Social Capital and Psychological Wellbeing
한국방송학보 | 25 | 5 | 2011 | 신문방송학
지방자치단체의 소셜미디어 활용 현황 분석과 의미
The Use of Social Media in Local Government: Analysis and Meanings
한국행정학보 | 46 | 1 | 2012 | 행정학
스마트시민정당의 소셜 미디어 활용 방안
A Study on the Efficient Utilization of Social Media by Smart Citizens Party
디지털융복합연구 | 9 | 1 | 2011 | 기타과학기술학
리트윗은 누가 왜 하는가? : 리트윗 동기 요인과 리트윗 행위자의 인구사회학적 분석
Who Retweet and Why?: Retweeting Motivation Factors and Socio-demographic Variables’ Influence on Retweeting
미디어 경제와 문화 | 9 | 3 | 2011 | 기타신문방송학
소셜미디어 시대의 기업 학습관 및 인재육성전략에 대한 성찰과 탐색
Reflection and Exploration on Corporate Learning & Human Development Strategies in the Age of Social Media.
Andragogy Today: Interdisciplinary Journal of Adult & Continuing Education (IJACE) | 14 | 4 | 2011 | 교육학
온라인 소셜 미디어와 참여적 사회 자본: 한국과 미국 대학생의 연결적 vs. 결속적 이용을 중심으로
The Effects of Social Media on Participatory Social Capital: A Comparative Study of Bridging and Bonding Networks between Korean and American College Students
한국방송학보 | 24 | 5 | 2010 | 신문방송학
온라인 소셜 미디어와 참여적 사회 자본: 한국과 미국 대학생의 연결적 vs. 결속적 이용을 중심으로
The Effects of Social Media on Participatory Social Capital: A Comparative Study of Bridging and Bonding Networks between Korean and American College Students
한국방송학보 | 24 | 5 | 2010 | 신문방송학
관광 정보원천 전환행동을 위한 소셜미디어 이용에 관한 연구 -마이그레이션 이론 관점에서-
User Adoption of Social Media for Tour Information Source Switching Behavior: A Migration Theoretic Perspective
관광학연구 | 36 | 7 | 2012 | 관광학
소셜 미디어 이용과 다문화에 대한 관용: 연계형 사회자본의 영향을 중심으로
Social Media Use and Tolerance for Cultural Diversity: The Influences of Bridging Networks
한국언론학보 | 55 | 4 | 2011 | 신문방송학
소셜미디어의 적극적 실현을 위한 헌법적 연구
A Constitutional Study on the Social Media for Active Realization
미국헌법연구 | 22 | 1 | 2011 | 헌법
SNS 활용이 수출마케팅 성과에 미치는 영향
The Impact of SNS Use on Export Marketing Performance
통상정보연구 | 14 | 1 | 2012 | 무역학
소셜미디어 이용에 대한 지각된 혜택이소셜피드백 참여에 미치는 영향
The Effects of Perceived Benefits of Using Social Media on the Intention of Participating in Social Feedback
e-비즈니스연구 | 12 | 5 | 2011 | 무역학
기업 커뮤니케이션에서 소셜 미디어의 활용가능성:의제설정과 소셜 프레즌스를 중심으로
The Usability of Social Media (SNS) in Corporate Communication: Focused on Agenda Setting and Social Presence
광고학연구 | 22 | 4 | 2011 | 신문방송학
소셜미디어를 이용한 웹 홍보전략에 관한 연구 - 충청관광 사례를 중심으로 -
A Study on the Web PR Strategy using Social Media - The Case of Chungcheong Tourism -
e-비즈니스연구 | 11 | 5 | 2010 | 무역학
소셜미디어를 이용한 웹 홍보전략에 관한 연구 - 충청관광 사례를 중심으로 -
A Study on the Web PR Strategy using Social Media - The Case of Chungcheong Tourism -
e-비즈니스연구 | 11 | 5 | 2010 | 무역학
소셜 미디어의 이용동기가 소셜 미디어의 상호작용과 사용자 만족에 미치는 영향에 관한 실증연구
An Empirical Study on the Influence of the Motive of Social Media Use on Social Media's Interaction and User Satisfaction
경영연구 | 27 | 1 | 2012 | 경영학
소셜 미디어 이용 동기와 욕구가 조직 공중 관계성에 미치는 영향
The Effects of the Motivation and Desire to Use Social Media Services on Organization-Public Relationship
POSRI경영경제연구 | 11 | 3 | 2011 | 경영학
비서직 종사자의 소셜미디어 수용 영향 요인
A Study of Factors Influencing Social Media Acceptance for Office Professionals
비서·사무경영연구 | 20 | 2 | 2011 | 경영학
소셜 미디어의 수용결정요인에 대한 연구 -자기효능감, 자기표현, 사회문화적 영향을 중심으로-
Exploring the Acceptance Decision Factors of Social Media: The Relationship Between Self-Efficacy, Self-Assertion, Self-Presence, Social-Cultural-Influences and TAM
산업경제연구 | 24 | 3 | 2011 | 경제학
소셜미디어 유력자의 네트워크 특성: 한국의 트위터 공동체를 중심으로
Network Properties of Social Media Influentials: Focusing on the Korean Twitter Community
언론정보연구 | 48 | 2 | 2011 | 신문방송학
소셜미디어 이용자 집단의 정치적 인지구조의 특성: 갈릴레오 모델을 적용한 멀티이용자, 트위터와 페이스북 개별 이용자, 그리고 비이용자 집단 비교
Political Cognitive Structure of Different Social Media User Groups: A Comparison between Multi users, Twitter users, Facebook users and Non-users Using the Galileo Model
언론정보연구 | 48 | 2 | 2011 | 신문방송학
소셜 미디어 활용의 두가지 얼굴: 교육적 도구로서의 확장성과 마비성에 대한 고찰
Two Faces of Utilizing Social Media : Exploration on Extensive and Paralytic Aspects as Educational Tool
평생학습사회 | 8 | 2 | 2012 | 교육학
소셜 미디어 문화현상에 관한 연구 -트위터 현상에 대한 미디어 문화론적 읽기를 바탕으로-
A Study on Cultural Phenomenon of Social Media -On the Ground of Media Cultural Reading on Twitter Phenomenon-
현대유럽철학연구 | 26 | 2011 | 서양철학
소셜 미디어 정보가치와 관광정보 탐색행동에 관한 연구
Factors Influencing Online Travel Information Value and User's Continuous Intention in Social Media
관광학연구 | 36 | 5 | 2012 | 관광학
네트워크 사회의 사회적 개인의 발현과 공조: 소셜 미디어를 활용한 의제제안, 의제연결, 집단화 과정을 중심으로
Social Individual and Network Cooperation in the Network Society: Focus on Issue Proposal, Issue Link and Grouping
시민사회와 NGO | 9 | 2 | 2011 | 기타사회과학일반
‘나’(개인)의 개념을 중심으로 한 소셜 미디어 광고 패러다임 연구
Study on Paradigm of the Social Media Advertising centering on the Concept of ‘I’(Individual)
기초조형학연구 | 12 | 5 | 2011 | 예술일반
디지털 세대와 소셜 미디어 문화정치
The Digital Generation and a Cultural Politics Using Social Media
동향과 전망 | 84 | 2012 | 사회과학일반
소셜미디어 위치기반서비스(LBS)의 감시기제와 시선의 권력
Surveillance Mechanism of Social Media’s LBS and Power of Gaze
기초조형학연구 | 11 | 6 | 2010 | 예술일반
소셜미디어 위치기반서비스(LBS)의 감시기제와 시선의 권력
Surveillance Mechanism of Social Media’s LBS and Power of Gaze
기초조형학연구 | 11 | 6 | 2010 | 예술일반
소셜미디어와 행정환경의 변화
Effects of Social Media on Administrative Environment
한국지역정보화학회지 | 15 | 2 | 2012 | 사회과학정보
문화적 브랜드 가치 생성을 위한 소셜미디어의 활용
The Application of Social Media for Cultural Brand Value
한국디자인포럼 | 35 | 2012 | 디자인
소셜미디어 이용거부자의 혁신저항에 관한 연구
A Study of Innovation Resistance among Social Media Non-Users
한국언론학보 | 56 | 4 | 2012 | 신문방송학
정부조직의 소셜 미디어 사용자 지침에 관한 연구
A Study of Social Media User Guidelines in Government Organizations
한국지역정보화학회지 | 13 | 3 | 2010 | 사회과학정보
정부조직의 소셜 미디어 사용자 지침에 관한 연구
A Study of Social Media User Guidelines in Government Organizations
한국지역정보화학회지 | 13 | 3 | 2010 | 사회과학정보
뉴스 미디어로서의 트위터: 뉴스 의제와 뉴스에 대한 대화를 중심으로
The Diffusion of News through Twitter and the Emerging Media Ecosystem
한국언론학보 | 55 | 6 | 2011 | 신문방송학
전통 미디어와 소셜 미디어의 관계에 대한 탐구: 공진화(co-evolution)와 혁신 확산(diffusion of innovation) 이론의 관점에서
A study of the Relationship between Traditional and Social Media: Perspectives on co-evolution and Diffusion of Innovation Theory
방송문화연구 | 23 | 2 | 2011 | 신문방송학
유권자의 SNS 캠페인의 가능성, 문제점 및 규제에 대한 인식
Voters’ Attitudes Toward the Functions and Restrictions of SNS Election Campaigns
정치커뮤니케이션연구 | 25 | 2012 | 정치커뮤니케이션
CEO 트위터 사과메시지의 위기관리 효과: 트위터 사과여부, 사과주체, 감성적 소구를 중심으로
The Effects of CEO’s Tweeting on Crisis Management:The Exposure of CEO’s Apology, Apology Subject Types,and Emotional Appeal via Twitter
광고학연구 | 23 | 3 | 2012 | 신문방송학
소셜미디어의 문화정치: ‘저널리즘의 미학화’에 놓인 ‘과잉’ 커뮤니케이션
Social Media’s Cultural Politics: The Aestheticization of Journalism in an Era of ‘Excessive’ Communication
커뮤니케이션 이론 | 8 | 1 | 2012 | 신문방송학
소셜미디어와 인터넷공간에서의 정치적 소통
Social Media and Political Discourse
평화연구 | 19 | 2 | 2011 | 정치외교학
새로운 광고마케팅 플랫폼으로서 소셜미디어의 확산과 활용실태
Utilization And Diffusion of Social Media As New Advertising and Marketing Platforms in Korea
조형미디어학 | 14 | 4 | 2011 | 기타미술
확장 Triandis 모델을 적용한 국내관광 소비자의 소셜 미디어 커뮤니티 몰입의 영향요인
Determinants of the Commitment to Social Media Community Among Domestic Tourists: An Application of the Extended Triandis Model
관광학연구 | 35 | 7 | 2011 | 관광학
소셜 미디어의 소통 구조에 대한 국어교육적 고찰 - 트위터, 미투데이 등의 마이크로 블로그를 중심으로 -
A study on communication structure of the social media from the perspective of Korean language education - focus on analysis of analysis of ‘Twitter’ and ‘me2DAY’-
국어교육 | 133 | 2010 | 한국어와문학
소셜 미디어의 소통 구조에 대한 국어교육적 고찰 - 트위터, 미투데이 등의 마이크로 블로그를 중심으로 -
A study on communication structure of the social media from the perspective of Korean language education - focus on analysis of analysis of ‘Twitter’ and ‘me2DAY’-
국어교육 | | 133 | 2010 | 한국어와문학
의사소통 도구로서의 트위터(Twitter)의 특징과 소통 구조에 관한 고찰
A Study on characteristic and communication structure of Twitter as means of communication
우리말연구 | 28 | 2011 | 한국어와문학
소셜트러스트 기반의 소셜미디어 전담기구(‘소셜미디어위원회’) 설립 방안 연구
A Study on Establishing ‘Social Media Committee’ Based on the Social Trust
디지털융복합연구 | 10 | 7 | 2012 | 기타과학기술학
공중의 라이프스타일이 소셜 미디어 이용 동기 및 이용 행위에 미치는 영향에 관한 연구
The Effect of Public Lifestyle on Motivation and Behavior Using Social Media
한국광고홍보학보 | 13 | 2 | 2011 | 신문방송학
페이스북을 활용한 국내 기업의 마케팅 커뮤니케이션에 대한 탐색적 연구 - 의미연결망을 통한 메시지 구조 분석
Exploring Marketing Communication Strategy Using Facebook in South Korea - The Semantic Network Analysis of Communication Messages
한국광고홍보학보 | 14 | 3 | 2012 | 신문방송학
방송의 소셜 미디어 콘텐츠 활용유형에 관한 탐색적 연구
A Study on the Main Types of Social Networking Services by Broadcast Media Organizations
인문콘텐츠 | 23 | 2011 | 기타인문학
가상 세계 진화 모델로서 소셜 미디어의 공간 특성 연구 -들뢰즈 가타리의 공간 개념을 중심으로-
The characteristics of spaces with the social media as a virtual world evolution: Based on space concept from Deleuze and Gattari
인문콘텐츠 | 21 | 2011 | 기타인문학
소셜미디어 이용에 영향을 미치는 요인과 사회자본에 대한 연구: 계획된 행동이론을 적용한 매개모델분석
Antecedents of Social Media Use, Actual Use, and Social Capital: An Analysis of a Mediation Model
방송과 커뮤니케이션 | 13 | 2 | 2012 | 신문방송학
조직구성원의 소셜 미디어 사용과 정책에 대한 탐색적 연구: 페이스북을 중심으로
An Exploratory Study on Employee Use of Social Media and Policy: Focused on Facebook
산업혁신연구 | 28 | 2 | 2012 | 경영전략/정책
소셜미디어 특성에 기반한 공공공간 인터랙션 디자인 연구
The Interaction Design for Public Space Based on Characteristics of Social Media
한국디자인포럼 | 32 | 2011 | 디자인
정부내 소셜 미디어 활용에 대한 비교연구
A Comparative Study of the Utilization of Social Media in Governments
한국비교정부학보 | 14 | 2 | 2010 | 행정학
정부내 소셜 미디어 활용에 대한 비교연구
A Comparative Study of the Utilization of Social Media in Governments
한국비교정부학보 | 14 | 2 | 2010 | 행정학
소셜미디어와 정치적 집단행동 발생에 대한 소고: ‘나꼼수 현상’분석을 중심으로
A Note on Social Media and Dynamics of Political Collective Behavior: Focusing on Naggomsu Phenomenon in Korea
한국정당학회보 | 11 | 2 | 2012 | 정치권력/정치과정
소셜 미디어의 신뢰도가 광고 효과에 미치는 영향 -광고 신뢰도의 매개효과를 중심으로-
A Study of Influence on Social Media Credibility and Mediation Effect of Advertising Credibility on Social Media
광고연구 | 92 | 2012 | 광고/홍보학