연구분야 : B190505 사회과학 > 신문방송학 > 커뮤니케이션학 > 인터넷커뮤니케이션
클래스 : 물품/제품/생산품
DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.110533
한자 :
기타 : 에스엔에스
a04-01 물품/제품/생산품
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해킹미수 처벌 논의에 대한 고찰
A Study on Discussion of the Attempted Hacking Penal Measure
비교형사법연구 | 13 | 2 | 2011 | 법학
해킹미수 처벌 논의에 대한 고찰
A Study on Discussion of the Attempted Hacking Penal Measure
비교형사법연구 | 13 | 2 | 2011 | 법학
사이버공간상 프라이버시 개념의 변화와 그에 대한 법적 대응방안
Changing Concept of Privacy in Cyberspace and the Legal Response Thereto
경희법학 | 45 | 4 | 2010 | 비교법학
사이버공간상 프라이버시 개념의 변화와 그에 대한 법적 대응방안
Changing Concept of Privacy in Cyberspace and the Legal Response Thereto
경희법학 | 45 | 4 | 2010 | 비교법학
사이버공간상 프라이버시 개념의 변화와 그에 대한 법적 대응방안
Changing Concept of Privacy in Cyberspace and the Legal Response Thereto
경희법학 | 45 | 4 | 2010 | 비교법학
사이버공간상 프라이버시 개념의 변화와 그에 대한 법적 대응방안
Changing Concept of Privacy in Cyberspace and the Legal Response Thereto
경희법학 | 45 | 4 | 2010 | 비교법학
디지털 컨버전스 환경에서의 정치참여와 정치교육
A Study on the Political Participation and the Political Education in Digital Convergence Circumstances
시민교육연구 | 42 | 3 | 2010 | 교육학
디지털 컨버전스 환경에서의 정치참여와 정치교육
A Study on the Political Participation and the Political Education in Digital Convergence Circumstances
시민교육연구 | 42 | 3 | 2010 | 교육학
선거 미디어로서 방송과 SNS -상호 관계 형성 유형별 역할 비교와 유권자의 활용 방안을 중심으로
Broadcasting and SNS as Campaign Media -Comparative Analysis of Their Roles by Three Relations
정치커뮤니케이션연구 | 26 | 2012 | 정치커뮤니케이션
기술수용모형을 이용한 소셜 네트워킹 기반 토의 학습의 효과 분석
Analyzing the Effectiveness of Discussion Learning using the Technology Acceptance Model on Social Networking Service
정보교육학회논문지 | 15 | 4 | 2011 | 컴퓨터교육학
정치인의 퍼스널 커뮤니티와 네트워크 공론장으로서 트위터의 가능성
Twitter as Personal Political Communities and Networked Public Sphere
정치커뮤니케이션연구 | 18 | 2010 | 정치커뮤니케이션
정치인의 퍼스널 커뮤니티와 네트워크 공론장으로서 트위터의 가능성
Twitter as Personal Political Communities and Networked Public Sphere
정치커뮤니케이션연구 | | 18 | 2010 | 정치커뮤니케이션
뉴 미디어 시대의 바람직한 통일교육의 방향: 민주적 시민성에 기초한 통일리더십 함양 방향을 중심으로
A Desirable Unification Education in the Age of New Media
인문사회과학연구 | 35 | 2012 | 학제간연구
기술수용모형을 이용한 소셜 네트워킹 기반 토의 학습의 효과 분석
Analyzing the Effectiveness of Discussion Learning using the Technology Acceptance Model on Social Networking Service
정보교육학회논문지 | 15 | 4 | 2011 | 컴퓨터교육학
사이버 선거범죄의 양상과 경찰의 효율적인 대응방안
A Study of the Korean Police's Efficient Countermeasure Possible about Cyber Election Crime
한국경찰학회보 | 14 | 2 | 2012 | 행정학
소위 ‘잊혀질 권리’(Right to be forgotten)에 관한 탐색적 연구
A Exploatory Study on the So-called ‘Right to be Forgotten’
정보법학 | 15 | 3 | 2011 | 법학
페이스북(Facebook)의 개인정보 보호에 관한 법적 쟁점
Legal Issues on Facebook and Data Protection
가천법학 | 5 | 1 | 2012 | 법학
SNS(Social Network Service)를 이용한 마케팅 커뮤니케이션 전략 - 트위터와 웹 브랜드 마케팅 중심으로
A Study for Effective Marketing Communication Strategy Using Social Network Service - Web Brand Marketing with Twitter Use
광고연구 | 91 | 2011 | 광고/홍보학
정치인의 퍼스널 커뮤니티와 네트워크 공론장으로서 트위터의 가능성
Twitter as Personal Political Communities and Networked Public Sphere
정치커뮤니케이션연구 | 18 | 2010 | 정치커뮤니케이션
정치인의 퍼스널 커뮤니티와 네트워크 공론장으로서 트위터의 가능성
Twitter as Personal Political Communities and Networked Public Sphere
정치커뮤니케이션연구 | | 18 | 2010 | 정치커뮤니케이션
디지털 컨버전스 환경에서의 정치참여와 정치교육
A Study on the Political Participation and the Political Education in Digital Convergence Circumstances
시민교육연구 | 42 | 3 | 2010 | 교육학
디지털 컨버전스 환경에서의 정치참여와 정치교육
A Study on the Political Participation and the Political Education in Digital Convergence Circumstances
시민교육연구 | 42 | 3 | 2010 | 교육학
뉴 미디어 시대의 바람직한 통일교육의 방향: 민주적 시민성에 기초한 통일리더십 함양 방향을 중심으로
A Desirable Unification Education in the Age of New Media
인문사회과학연구 | 35 | 2012 | 학제간연구
SNS(Social Network Service)를 이용한 마케팅 커뮤니케이션 전략 - 트위터와 웹 브랜드 마케팅 중심으로
A Study for Effective Marketing Communication Strategy Using Social Network Service - Web Brand Marketing with Twitter Use
광고연구 | 91 | 2011 | 광고/홍보학
선거 미디어로서 방송과 SNS -상호 관계 형성 유형별 역할 비교와 유권자의 활용 방안을 중심으로
Broadcasting and SNS as Campaign Media -Comparative Analysis of Their Roles by Three Relations
정치커뮤니케이션연구 | 26 | 2012 | 정치커뮤니케이션
소위 ‘잊혀질 권리’(Right to be forgotten)에 관한 탐색적 연구
A Exploatory Study on the So-called ‘Right to be Forgotten’
정보법학 | 15 | 3 | 2011 | 법학
페이스북(Facebook)의 개인정보 보호에 관한 법적 쟁점
Legal Issues on Facebook and Data Protection
가천법학 | 5 | 1 | 2012 | 법학
사이버 선거범죄의 양상과 경찰의 효율적인 대응방안
A Study of the Korean Police's Efficient Countermeasure Possible about Cyber Election Crime
한국경찰학회보 | 14 | 2 | 2012 | 행정학
네트워크 정치와 헌법정치: SNS 선거규제 입법평가 모델의 시론적 구성
Network Politics and Constitutional Politics: Legislative Evaluation Model for Electoral Regulations on SNS
법과사회 | 41 | 2011 | 법학
네트워크 정치와 헌법정치: SNS 선거규제 입법평가 모델의 시론적 구성
Network Politics and Constitutional Politics: Legislative Evaluation Model for Electoral Regulations on SNS
법과사회 | 41 | 2011 | 법학
소셜 미디어 사회화에서의 인터넷 관련범죄와 인터넷 윤리
Internet-related crimes in Social Media Society and Internet Ethics
원광법학 | 28 | 2 | 2012 | 기타법학
Historia Smart Phone : AR Art Application That Connects Time and Space by Historical Icon and Modern Manga Icon
히스토리아:역사적 아이콘과 현대 만화 아이콘으로 시공간을 연결하는 스마트폰 증강현실 미디어아트
우리춤과 과학기술 | 7 | 2 | 2011 | 무용
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소셜 미디어 사회화에서의 인터넷 관련범죄와 인터넷 윤리
Internet-related crimes in Social Media Society and Internet Ethics
원광법학 | 28 | 2 | 2012 | 기타법학
차기 정부의 IT법제 개선 과제
Improvement projects of the legal system IT for the next government
IT와 법연구 | 6 | 2012 | 기타법학
스마트워크 2.0 구축 방법론에 대한 연구
A Study on Smart Work 2.0 Implementation Methodology
디지털융복합연구 | 9 | 4 | 2011 | 기타과학기술학
스마트워크 2.0 구축 방법론에 대한 연구
A Study on Smart Work 2.0 Implementation Methodology
디지털융복합연구 | 9 | 4 | 2011 | 기타과학기술학
소셜 컴퓨팅 연구동향 분석 - 블로그와 소셜 네트워크 서비스를 중심으로 -
A Review of Research on Social Computing: Focused on Blogs and Social Network Services
정보화정책 | 17 | 3 | 2010 | 사회과학
소셜 컴퓨팅 연구동향 분석 - 블로그와 소셜 네트워크 서비스를 중심으로 -
A Review of Research on Social Computing: Focused on Blogs and Social Network Services
정보화정책 | 17 | 3 | 2010 | 사회과학
소셜 컴퓨팅 연구동향 분석 - 블로그와 소셜 네트워크 서비스를 중심으로 -
A Review of Research on Social Computing: Focused on Blogs and Social Network Services
정보화정책 | 17 | 3 | 2010 | 사회과학
소셜 컴퓨팅 연구동향 분석 - 블로그와 소셜 네트워크 서비스를 중심으로 -
A Review of Research on Social Computing: Focused on Blogs and Social Network Services
정보화정책 | 17 | 3 | 2010 | 사회과학
사이버선거운동의 자유화 및 사이버선거범죄에 대한 공직선거법상 형사제재의 대응: SNS를 중심으로
Liberalization of Cyber-Election Campaign through Social Network Service & Response of Criminal Penalty of Public Election Act to Cyber-Election Crime
법학연구 | 46 | 2012 | 법학
사이버선거운동의 자유화 및 사이버선거범죄에 대한 공직선거법상 형사제재의 대응: SNS를 중심으로
Liberalization of Cyber-Election Campaign through Social Network Service & Response of Criminal Penalty of Public Election Act to Cyber-Election Crime
법학연구 | 46 | 2012 | 법학
정치인의 트위터 사용이 대학생들의 정치인 리더십 인식에 미치는 영향
The Relationship between Politicians' Twitter Communication and Perceived Leadership Styles
사회과학연구 | 25 | 1 | 2012 | 기타사회과학일반
제19대 총선 트위터스피어 참여관찰: 격전지 선거구를 중심으로
Participant Observation of the Tweeter-sphere in the 19th Korean Election: in the Cases of Fierce Electorates
의정연구 | 18 | 2 | 2012 | 정치외교학
정치인의 트위터 사용이 대학생들의 정치인 리더십 인식에 미치는 영향
The Relationship between Politicians' Twitter Communication and Perceived Leadership Styles
사회과학연구 | 25 | 1 | 2012 | 기타사회과학일반
차기 정부의 IT법제 개선 과제
Improvement projects of the legal system IT for the next government
IT와 법연구 | 6 | 2012 | 기타법학
스마트폰 소셜네트워크서비스(SNS)의 사용성 개선 방안 연구 - 페이스북과 카카오스토리를 중심으로 -
A Study on the Improvement Plan for Usability of Social Networking Services by Smartphone - Focusing on Facebook and KakaoStory -
커뮤니케이션디자인학연구 | 40 | 2012 | 정보디자인
스마트폰 소셜네트워크서비스(SNS)의 사용성 개선 방안 연구 - 페이스북과 카카오스토리를 중심으로 -
A Study on the Improvement Plan for Usability of Social Networking Services by Smartphone - Focusing on Facebook and KakaoStory -
커뮤니케이션디자인학연구 | 40 | 2012 | 정보디자인
제19대 총선 트위터스피어 참여관찰: 격전지 선거구를 중심으로
Participant Observation of the Tweeter-sphere in the 19th Korean Election: in the Cases of Fierce Electorates
의정연구 | 18 | 2 | 2012 | 정치외교학
소셜러닝을 위한 소셜네트워크서비스(SNS)의 교수매체적 속성 탐색 연구
Investigating Instructional Media Attributes of SNS for Social Learning
평생교육학연구 | 18 | 3 | 2012 | 교육학
협동학습에서 소셜네트워크서비스(SNS)를 활용한 성찰활동이 학습몰입, 학업적 자기효능감, 학업성취에 미치는 효과
Effects of reflective activity on learning flow, academic self-efficacy, and academic achievement toward the use of Social Network Services(SNS) on cooperative learning
교육방법연구 | 23 | 4 | 2011 | 교육학
새로운 모바일(소셜네트워크서비스) 디지털시대의 변화에 대한 예배의 세대별 대응 모색
Worship patterns of each generation by the coming of new mobile digital era
신학과 실천 | 24 | 2010 | 기독교신학
새로운 모바일(소셜네트워크서비스) 디지털시대의 변화에 대한 예배의 세대별 대응 모색
Worship patterns of each generation by the coming of new mobile digital era
신학과 실천 | | 24 | 2010 | 기독교신학
스마트시민정당 사례분석에 관한 연구
The Case Study on Smart Citizens Party
디지털융복합연구 | 9 | 1 | 2011 | 기타과학기술학
서울시 트위터 네트워크의 구조 분석과 정책적 함의
The Analysis of the Seoul City's Twitter Network and Its Application on Public Sectors
한국정책연구 | 11 | 2 | 2011 | 기타행정학
국제무역의 소셜 컴퓨팅 수용 가능성에 관한 연구
A Study on the receptivity to Social Computing in International Trade
통상정보연구 | 13 | 3 | 2011 | 무역학
협동학습에서 소셜네트워크서비스(SNS)를 활용한 성찰활동이 학습몰입, 학업적 자기효능감, 학업성취에 미치는 효과
Effects of reflective activity on learning flow, academic self-efficacy, and academic achievement toward the use of Social Network Services(SNS) on cooperative learning
교육방법연구 | 23 | 4 | 2011 | 교육학
소셜러닝을 위한 소셜네트워크서비스(SNS)의 교수매체적 속성 탐색 연구
Investigating Instructional Media Attributes of SNS for Social Learning
평생교육학연구 | 18 | 3 | 2012 | 교육학
의사소통 도구로서의 트위터(Twitter)의 특징과 소통 구조에 관한 고찰
A Study on characteristic and communication structure of Twitter as means of communication
우리말연구 | 28 | 2011 | 한국어와문학
새로운 모바일(소셜네트워크서비스) 디지털시대의 변화에 대한 예배의 세대별 대응 모색
Worship patterns of each generation by the coming of new mobile digital era
신학과 실천 | 24 | 2010 | 기독교신학
새로운 모바일(소셜네트워크서비스) 디지털시대의 변화에 대한 예배의 세대별 대응 모색
Worship patterns of each generation by the coming of new mobile digital era
신학과 실천 | | 24 | 2010 | 기독교신학
국제무역의 소셜 컴퓨팅 수용 가능성에 관한 연구
A Study on the receptivity to Social Computing in International Trade
통상정보연구 | 13 | 3 | 2011 | 무역학
서울시 트위터 네트워크의 구조 분석과 정책적 함의
The Analysis of the Seoul City's Twitter Network and Its Application on Public Sectors
한국정책연구 | 11 | 2 | 2011 | 기타행정학
의사소통 도구로서의 트위터(Twitter)의 특징과 소통 구조에 관한 고찰
A Study on characteristic and communication structure of Twitter as means of communication
우리말연구 | 28 | 2011 | 한국어와문학
스마트시민정당 사례분석에 관한 연구
The Case Study on Smart Citizens Party
디지털융복합연구 | 9 | 1 | 2011 | 기타과학기술학
A Study on the Utilization Model of Social Network Service in China
전자무역연구 | 10 | 2 | 2012 | 무역학
청소년기의 페이스북 활용을 통한 사회적 자본 형성에 관한 연구
A study of Adolescents Facebook Use through Social Capital Formation
청소년학연구 | 18 | 5 | 2011 | 기타사회과학
소셜 네트워크 서비스의 유형별 분류에 따른 웹 인터페이스 연구
A Study on Web Interface Design Based on Each Social Network Service Category
한국디자인문화학회지 | 16 | 1 | 2010 | 디자인
소셜 네트워크 서비스의 유형별 분류에 따른 웹 인터페이스 연구
A Study on Web Interface Design Based on Each Social Network Service Category
한국디자인문화학회지 | 16 | 1 | 2010 | 디자인
SNS의 불이 꺼지고 있는가?: SNS의 지속 이용 모형에 관한 연구
Is the Power of Emerging SNS Going Out?: The Study of Continuing Usage Model for Social Network Sites
한국심리학회지: 소비자·광고 | 13 | 2 | 2012 | 심리과학
컨벤션 센터 SNS를 통한 브랜드 충성도 형성에 관한 연구
A Study of Building Brand Loyalty through SNS of Convention Center
MICE관광연구 | 12 | 2 | 2012 | 컨벤션/이벤트산업
소셜네트워크서비스(social network service)가 선거에 미치는 영향과 선거법상 규제 : 미국과 캐나다를 중심으로
the impact of social network sites on election and regulation ueder election law : centering on the united states and canada
형사법의 신동향 | 32 | 2011 | 형법
소셜네트워크서비스 채택요인에 대한 척도개발과 타당화: 대학생 집단을 중심으로
Development and Validation of Social Network Service Adoption Factor Scales
커뮤니케이션 이론 | 7 | 2 | 2011 | 신문방송학
페이스북, 무엇이 문제인가? - 심리적 문제점 요인 분석
Facebook, What’s the Problem? - Exploratory Factor Analysis of Psychological Problems
광고연구 | 91 | 2011 | 광고/홍보학
소셜네트워크서비스 이용이 정치적 의사결정에 미치는 영향 : 2011년 10·26 서울특별시장 보궐선거 사례
The Effects of the Uses of Social Network Service on the Voter’s Political Decision Making
언론과학연구 | 12 | 2 | 2012 | 신문방송학
컴퓨터 매개 커뮤니케이션으로서의 트위터: 향후 연구의 방향과 과제
Twitter as Computer-Mediated Communication: Issues and Future Directions
언론정보연구 | 48 | 1 | 2011 | 신문방송학
Social Network Service의 Visual Communication 표현 유형별 특성에 관한 연구
A Study on the Characteristics of Visual Communication of Social Network Service by Expression Type
기초조형학연구 | 13 | 4 | 2012 | 예술일반
소셜 네트워크 서비스 간 유사성과 서비스 선호도에 관한 포지셔닝 분석
The Market Positioning Analysis of Social Network Services
한국방송학보 | 26 | 3 | 2012 | 신문방송학
공공캠페인 효과 촉진을 위한 SNS 커뮤니케이션 전략 - 해석수준이론의 사회적 거리와 규범적 영향을 통한 설득
Social Media Communications Strategy to Promote the Effect of Public Campaign - The Persuasion that Applied Psychological Distance of Construal Level Theory and Normative Influence
한국광고홍보학보 | 14 | 3 | 2012 | 신문방송학
소셜 네트워크 게임 확장성에 따른 서비스 개선 방안 연구 - 캐주얼 온라임 게임 서비스 비교를 중심으로 -
A Study on the Service Improvement Plans to the Scalability of Social Network Games - Focused on the comparison of casual online game services -
조형미디어학 | 15 | 2 | 2012 | 기타미술
실명성, 직업상 조직소속 여부, 개인의 정치적 성향이 SNS공간에서 의사표현 위축행위에 미치는 영향
The Chilling Effect of Anonymity and Organizational Membership in Social Network Service
한국언론학보 | 56 | 4 | 2012 | 신문방송학
개인의 사회적 특성이 소설네트워크서비스의 채택에 미치는 영향
The Influence of Personal Social Characteristics on the SNS Adoption
디지털융복합연구 | 10 | 2 | 2012 | 기타과학기술학
소셜 네트워크 서비스 지속 이용에 관한 연구: 사회교환이론 관점에서
A Study on the Continuous Use of Social Networking Services: From the Social Exchange Theory Perspective
사이버커뮤니케이션학보 | 29 | 3 | 2012 | 사회과학일반
소셜네트워크 서비스를 활용한 안드로이드기반 협동학습시스템 설계 및 구현
Design and Implementation of Android-based Cooperative Learning System using Social Network Service
컴퓨터교육학회 논문지 | 14 | 5 | 2011 | 교육학
선거 기간 중 트위터에 나타난 후보자와 유권자의 정치적 행위(political action) 연구
A Study on the Political Action of the Candidates and Voters via Twitter
사이버커뮤니케이션학보 | 28 | 4 | 2011 | 사회과학일반
스마트시민정당 PR전략의 발전방향과 대안
Direction of Development and Alternatives in the Smart Citizens Party PR Strategy
디지털융복합연구 | 9 | 1 | 2011 | 기타과학기술학
소셜네트워크서비스 특성이 고객의 충성도에 미치는 영향에 관한 연구
A Study on the effects of social network service characteristics on customers' loyalty
유통경영학회지 | 15 | 3 | 2012 | 무역학
소셜 네트워크 세대의 정치참여
A Study on Political Participation of the Social Network Generation
한국과 국제정치 | 27 | 2 | 2011 | 정치외교학
정보공유 및 자기노출에 영향을 미치는 소셜 네트워크 서비스 특성과 지각된 프라이버시 보호에 대한 실증연구
An Empirical Study on the Influence of Social Network Service Characteristics on the Information Sharing and Self-Disclosure
경영연구 | 27 | 3 | 2012 | 경영학
B2C SNS 사용에 있어서 촉진인자(Enablers)와 억제인자(Inhibitors) 규명과 영향에 관한 연구: 듀얼펙터접근으로
Identifying and Testing Enablers and Inhibitors of B2C Social Network Service: Dual Factor Approach
Entrue Journal of Information Technology | 11 | 2 | 2012 | 경영학
소셜네트워크 이용동기에 따른 감정적 관여, 인지적 관여의 형성과 만족
The Affective/Cognitive Involvement and Satisfaction According to the Usage Motivations of Social Network Services
경영과 정보연구 | 31 | 2 | 2012 | 경영학
디지털 아이템 구매에 관한 연구 : 지속 사용과 아이템에 대한 신념의 영향
A Study on Purchasing Digital Items: The Effects of Users' Continuance Intentions and their Perceptions about Digital Items
e-비즈니스연구 | 12 | 4 | 2011 | 무역학
웹 2.0 시대의 SNS(Social Network Service)에 관한 고찰
An exploratory study on Social Network Services in the context of Web 2.0 period
경영과 정보연구 | 29 | 4 | 2010 | 경영학
웹 2.0 시대의 SNS(Social Network Service)에 관한 고찰
An exploratory study on Social Network Services in the context of Web 2.0 period
경영과 정보연구 | 29 | 4 | 2010 | 경영학
SNS 이용자의 프라이버시 염려도와 수용후 행동 간의 구조적 관계에 관한 연구
A Study on Structural Relationship between Privacy Concern and Post-Adoption Behavior in SNS
경영과 정보연구 | 30 | 3 | 2011 | 경영학
소셜네트워크 연결밀도와 중심성에 따른 소셜쇼핑 구매의도의 차이 -온라인커뮤니티와 SNS를 중심으로-
The Difference of the Purchase Intention of Social Shopping by Connection Intensity and Centrality of Social Network -In the Case of Online Community and SNS-
경영과 정보연구 | 30 | 3 | 2011 | 경영학
소셜네트워크서비스의 특성이 농산물 전자상거래 이용에 미치는 영향 - 신뢰와 구매의도를 중심으로 -
The Effect of Characteristics of Social Network Service on e-Commerce for Agricultural Products
경영교육연구 | 26 | 6 | 2011 | 경영학
소셜 마케팅의 패러다임 특성과 활성화 방안
Paradigm Characteristics of Social Marketing and Its Promotion Strategies
e-비즈니스연구 | 12 | 2 | 2011 | 무역학
SNS에서의 관계형성 정도와 개인의 정보공유 태도가 정보공유 의도에 미치는 영향
The Effect of Relationship Building through SNS on an Individual's Intention to Share Information
정보화정책 | 19 | 2 | 2012 | 사회과학
사회 연결망을 통한 정치 커뮤니케이션 연구의 필요성과 전망
Studying Political Communication Through The Social Network Analysis
커뮤니케이션 이론 | 7 | 2 | 2011 | 신문방송학
A Review of Research on Social Network Services Using the New Media Evolutionary Model
뉴미디어 발전단계모델을 적용한 소셜네트워크 서비스 분야의 연구동향분석
정보화정책 | 18 | 3 | 2011 | 사회과학
커뮤니케이션 성향과 모바일 SNS 애착이 SNS 상호작용과 이용 후 대인관계 변화에 미치는 영향 연구
The Study of Influential Effects of Mobile SNS Attachment and Communication Traits to the Offline Interpersonal Relationship Change and the SNS interaction
사이버커뮤니케이션학보 | 29 | 1 | 2012 | 사회과학일반
SNS 콘텐츠의 감성이 사용자의 감정상태에 미치는 영향: 페이스북 뉴스피드를 중심으로
How the Emotion of SNS Contents Influence the Users’ Affective States: Focused on Facebook Newsfeed Pages
사이버커뮤니케이션학보 | 29 | 1 | 2012 | 사회과학일반
모바일 마이크로블로그와 다른 소셜 미디어의 기능적 관계에 관한 한국과 중국 대학생 이용자의 비교 연구
A Comparative Research about the Functional Relations between Mobile Microblog and Other Social Media from Korean and Chinese University Student Users
사회과학연구 | 18 | 3 | 2011 | 기타사회과학일반
고령자의 외로움 완화를 위한 소셜 네트워크 서비스 활용 방안
한국지역정보화학회지 | 14 | 2 | 2011 | 사회과학정보
외식소비자 SNS 정보품질특성이 만족과 지속적 이용의도에 미치는 영향: 확장된 기술수용모델(ETAM)을 중심으로
The Effect of SNS Information Quality Characteristics on the Satisfaction and the Intention of Continuous Use : Based on ETAM(Extended Technology Acceptance Model)
관광레저연구 | 24 | 2 | 2012 | 관광학
기업의 홍보 마케팅용 트위터의 리트윗 현황 분석: 이용자 특성과 콘텐츠 속성을 중심으로
Twitter and Retweet Context: User Characteristics and Message Attributes of Twitter for PR and Marketing
Information Systems Review | 14 | 1 | 2012 | 경영학
미국 소셜 네트워크 서비스(SNS) 사용자의 특성과 정치참여
A Study on Political Participation and Characteristics of the U.S. Social Network Services User
한국과 국제정치 | 26 | 3 | 2010 | 정치외교학
미국 소셜 네트워크 서비스(SNS) 사용자의 특성과 정치참여
A Study on Political Participation and Characteristics of the U.S. Social Network Services User
한국과 국제정치 | 26 | 3 | 2010 | 정치외교학
SNS에 관한 사회학 연구의 동향과 쟁점
The Trend and Issues of Sociological Studies of Social Network Service
정보화정책 | 19 | 2 | 2012 | 사회과학
트위터를 통한 선거 후보자의 스토리텔링 분석 - 4․27 재․보궐 선거기간의 최문순․엄기영 후보의 트윗을 중심으로 -
A Storytelling Analysis of Election Candidates through Twitter
인문콘텐츠 | 23 | 2011 | 기타인문학
SNS(Social Network Service)의 위험성 및 Policing(경찰활동)에 미칠 영향에 대한 시론적 연구
An Exploratory Study on the Risks and Threats of SNS(Social Network Service): From a Policing Perspective
시큐리티연구 | 29 | 2011 | 기타행정학
소셜 네트워크 서비스의 사용의도에 영향을 미치는 요인
An Analysis of Factors Influencing the Intention to Use Social Network Services
정보화정책 | 18 | 3 | 2011 | 사회과학
소셜네트워크서비스(SNS) 만족에 미치는 서비스 품질요인에 관한 연구
A Study on Factors Affecting Social Network Service e-Service Quality
디지털융복합연구 | 9 | 3 | 2011 | 기타과학기술학
기업의 성공적인 SNS 도입 전략
Adoption Strategy for Social Network Service in Enterprise
Information Systems Review | 13 | 3 | 2011 | 경영학
싸이월드와 트위터에 나타난 나르시시즘 표현 양상에 대한 연구
A Study of Narcissistic Expression on Cyworld and Twitter
브랜드디자인학연구 | 9 | 3 | 2011 | 디자인
소셜 네트워크 서비스 지속 이용에 관한 연구: 사회교환이론 관점에서
A Study on the Continuous Use of Social Networking Services: From the Social Exchange Theory Perspective
사이버커뮤니케이션학보 | 29 | 3 | 2012 | 사회과학일반
커뮤니케이션 성향과 모바일 SNS 애착이 SNS 상호작용과 이용 후 대인관계 변화에 미치는 영향 연구
The Study of Influential Effects of Mobile SNS Attachment and Communication Traits to the Offline Interpersonal Relationship Change and the SNS interaction
사이버커뮤니케이션학보 | 29 | 1 | 2012 | 사회과학일반
SNS 콘텐츠의 감성이 사용자의 감정상태에 미치는 영향: 페이스북 뉴스피드를 중심으로
How the Emotion of SNS Contents Influence the Users’ Affective States: Focused on Facebook Newsfeed Pages
사이버커뮤니케이션학보 | 29 | 1 | 2012 | 사회과학일반
선거 기간 중 트위터에 나타난 후보자와 유권자의 정치적 행위(political action) 연구
A Study on the Political Action of the Candidates and Voters via Twitter
사이버커뮤니케이션학보 | 28 | 4 | 2011 | 사회과학일반
모바일 마이크로블로그와 다른 소셜 미디어의 기능적 관계에 관한 한국과 중국 대학생 이용자의 비교 연구
A Comparative Research about the Functional Relations between Mobile Microblog and Other Social Media from Korean and Chinese University Student Users
사회과학연구 | 18 | 3 | 2011 | 기타사회과학일반
고령자의 외로움 완화를 위한 소셜 네트워크 서비스 활용 방안
한국지역정보화학회지 | 14 | 2 | 2011 | 사회과학정보
컨벤션 주최자의 SNS 홍보활동이 조직-공중관계성 및 참가 만족에 미치는 영향
The Effect of Convention Organizer's SNS PR Activities to the OPR(Organization-Public Relationship) and Attendance Satisfaction
관광학연구 | 36 | 4 | 2012 | 관광학
미국 소셜 네트워크 서비스(SNS) 사용자의 특성과 정치참여
A Study on Political Participation and Characteristics of the U.S. Social Network Services User
한국과 국제정치 | 26 | 3 | 2010 | 정치외교학
미국 소셜 네트워크 서비스(SNS) 사용자의 특성과 정치참여
A Study on Political Participation and Characteristics of the U.S. Social Network Services User
한국과 국제정치 | 26 | 3 | 2010 | 정치외교학
SNS에 관한 사회학 연구의 동향과 쟁점
The Trend and Issues of Sociological Studies of Social Network Service
정보화정책 | 19 | 2 | 2012 | 사회과학
트위터를 통한 선거 후보자의 스토리텔링 분석 - 4․27 재․보궐 선거기간의 최문순․엄기영 후보의 트윗을 중심으로 -
A Storytelling Analysis of Election Candidates through Twitter
인문콘텐츠 | 23 | 2011 | 기타인문학
SNS(Social Network Service)의 위험성 및 Policing(경찰활동)에 미칠 영향에 대한 시론적 연구
An Exploratory Study on the Risks and Threats of SNS(Social Network Service): From a Policing Perspective
시큐리티연구 | 29 | 2011 | 기타행정학
소셜 네트워크 서비스의 사용의도에 영향을 미치는 요인
An Analysis of Factors Influencing the Intention to Use Social Network Services
정보화정책 | 18 | 3 | 2011 | 사회과학
A Study on the Utilization Model of Social Network Service in China
전자무역연구 | 10 | 2 | 2012 | 무역학
청소년기의 페이스북 활용을 통한 사회적 자본 형성에 관한 연구
A study of Adolescents Facebook Use through Social Capital Formation
청소년학연구 | 18 | 5 | 2011 | 기타사회과학
소셜네트워크서비스 채택요인에 대한 척도개발과 타당화: 대학생 집단을 중심으로
Development and Validation of Social Network Service Adoption Factor Scales
커뮤니케이션 이론 | 7 | 2 | 2011 | 신문방송학
소셜 네트워크 서비스의 유형별 분류에 따른 웹 인터페이스 연구
A Study on Web Interface Design Based on Each Social Network Service Category
한국디자인문화학회지 | 16 | 1 | 2010 | 디자인
소셜 네트워크 서비스의 유형별 분류에 따른 웹 인터페이스 연구
A Study on Web Interface Design Based on Each Social Network Service Category
한국디자인문화학회지 | 16 | 1 | 2010 | 디자인
소셜 네트워크 게임 확장성에 따른 서비스 개선 방안 연구 - 캐주얼 온라임 게임 서비스 비교를 중심으로 -
A Study on the Service Improvement Plans to the Scalability of Social Network Games - Focused on the comparison of casual online game services -
조형미디어학 | 15 | 2 | 2012 | 기타미술
Social Network Service의 Visual Communication 표현 유형별 특성에 관한 연구
A Study on the Characteristics of Visual Communication of Social Network Service by Expression Type
기초조형학연구 | 13 | 4 | 2012 | 예술일반
컴퓨터 매개 커뮤니케이션으로서의 트위터: 향후 연구의 방향과 과제
Twitter as Computer-Mediated Communication: Issues and Future Directions
언론정보연구 | 48 | 1 | 2011 | 신문방송학
SNS의 불이 꺼지고 있는가?: SNS의 지속 이용 모형에 관한 연구
Is the Power of Emerging SNS Going Out?: The Study of Continuing Usage Model for Social Network Sites
한국심리학회지: 소비자·광고 | 13 | 2 | 2012 | 심리과학
소셜네트워크서비스(social network service)가 선거에 미치는 영향과 선거법상 규제 : 미국과 캐나다를 중심으로
the impact of social network sites on election and regulation ueder election law : centering on the united states and canada
형사법의 신동향 | 32 | 2011 | 형법
컨벤션 센터 SNS를 통한 브랜드 충성도 형성에 관한 연구
A Study of Building Brand Loyalty through SNS of Convention Center
MICE관광연구 | 12 | 2 | 2012 | 컨벤션/이벤트산업
실명성, 직업상 조직소속 여부, 개인의 정치적 성향이 SNS공간에서 의사표현 위축행위에 미치는 영향
The Chilling Effect of Anonymity and Organizational Membership in Social Network Service
한국언론학보 | 56 | 4 | 2012 | 신문방송학
공공캠페인 효과 촉진을 위한 SNS 커뮤니케이션 전략 - 해석수준이론의 사회적 거리와 규범적 영향을 통한 설득
Social Media Communications Strategy to Promote the Effect of Public Campaign - The Persuasion that Applied Psychological Distance of Construal Level Theory and Normative Influence
한국광고홍보학보 | 14 | 3 | 2012 | 신문방송학
소셜네트워크서비스 이용이 정치적 의사결정에 미치는 영향 : 2011년 10·26 서울특별시장 보궐선거 사례
The Effects of the Uses of Social Network Service on the Voter’s Political Decision Making
언론과학연구 | 12 | 2 | 2012 | 신문방송학
소셜 네트워크 서비스 간 유사성과 서비스 선호도에 관한 포지셔닝 분석
The Market Positioning Analysis of Social Network Services
한국방송학보 | 26 | 3 | 2012 | 신문방송학
페이스북, 무엇이 문제인가? - 심리적 문제점 요인 분석
Facebook, What’s the Problem? - Exploratory Factor Analysis of Psychological Problems
광고연구 | 91 | 2011 | 광고/홍보학
A Review of Research on Social Network Services Using the New Media Evolutionary Model
뉴미디어 발전단계모델을 적용한 소셜네트워크 서비스 분야의 연구동향분석
정보화정책 | 18 | 3 | 2011 | 사회과학
소셜미디어 커뮤니케이션에서의 미디어 크리에이티비티
A Study of Media Creativity in Social Media Communication
기초조형학연구 | 12 | 1 | 2011 | 예술일반
사회 연결망을 통한 정치 커뮤니케이션 연구의 필요성과 전망
Studying Political Communication Through The Social Network Analysis
커뮤니케이션 이론 | 7 | 2 | 2011 | 신문방송학
SNS상에서 일반인 아이덴티티(identity)의 퍼블리시티권 보호에 관한 연구 - 미국에서의 논의를 중심으로
A study on the right of publicity for personal information and identity publicly displayed in SNS environments - Discussion focused on the USA
산업재산권 | 38 | 2012 | 법학
스마트시민정당 PR전략의 발전방향과 대안
Direction of Development and Alternatives in the Smart Citizens Party PR Strategy
디지털융복합연구 | 9 | 1 | 2011 | 기타과학기술학
소셜네트워크서비스(SNS) 만족에 미치는 서비스 품질요인에 관한 연구
A Study on Factors Affecting Social Network Service e-Service Quality
디지털융복합연구 | 9 | 3 | 2011 | 기타과학기술학
외식소비자 SNS 정보품질특성이 만족과 지속적 이용의도에 미치는 영향: 확장된 기술수용모델(ETAM)을 중심으로
The Effect of SNS Information Quality Characteristics on the Satisfaction and the Intention of Continuous Use : Based on ETAM(Extended Technology Acceptance Model)
관광레저연구 | 24 | 2 | 2012 | 관광학
개인의 사회적 특성이 소설네트워크서비스의 채택에 미치는 영향
The Influence of Personal Social Characteristics on the SNS Adoption
디지털융복합연구 | 10 | 2 | 2012 | 기타과학기술학
소셜 네트워크 서비스 품질이 관광객의 사용의도에 미치는 영향: 신뢰와 만족을 매개로 하여
The Analysis on Tourists' Use Intention of Social Network Service Quality: Mediating Roles of Trust and Satisfactions
호텔관광연구 | 14 | 1 | 2012 | 호텔/외식산업경영
SNS상에서 일반인 아이덴티티(identity)의 퍼블리시티권 보호에 관한 연구 - 미국에서의 논의를 중심으로
A study on the right of publicity for personal information and identity publicly displayed in SNS environments - Discussion focused on the USA
산업재산권 | 38 | 2012 | 법학
법관과 소셜네트워크서비스(SNS)
Judges and Social Networking Services
경희법학 | 47 | 2 | 2012 | 비교법학
소셜 네트워크 서비스 품질이 관광객의 사용의도에 미치는 영향: 신뢰와 만족을 매개로 하여
The Analysis on Tourists' Use Intention of Social Network Service Quality: Mediating Roles of Trust and Satisfactions
호텔관광연구 | 14 | 1 | 2012 | 호텔/외식산업경영
컨벤션 주최자의 SNS 홍보활동이 조직-공중관계성 및 참가 만족에 미치는 영향
The Effect of Convention Organizer's SNS PR Activities to the OPR(Organization-Public Relationship) and Attendance Satisfaction
관광학연구 | 36 | 4 | 2012 | 관광학
소셜미디어 커뮤니케이션에서의 미디어 크리에이티비티
A Study of Media Creativity in Social Media Communication
기초조형학연구 | 12 | 1 | 2011 | 예술일반
소셜네트워크 서비스를 활용한 안드로이드기반 협동학습시스템 설계 및 구현
Design and Implementation of Android-based Cooperative Learning System using Social Network Service
컴퓨터교육학회 논문지 | 14 | 5 | 2011 | 교육학
기업의 성공적인 SNS 도입 전략
Adoption Strategy for Social Network Service in Enterprise
Information Systems Review | 13 | 3 | 2011 | 경영학
소셜네트워크서비스의 특성이 농산물 전자상거래 이용에 미치는 영향 - 신뢰와 구매의도를 중심으로 -
The Effect of Characteristics of Social Network Service on e-Commerce for Agricultural Products
경영교육연구 | 26 | 6 | 2011 | 경영학
소셜네트워크 연결밀도와 중심성에 따른 소셜쇼핑 구매의도의 차이 -온라인커뮤니티와 SNS를 중심으로-
The Difference of the Purchase Intention of Social Shopping by Connection Intensity and Centrality of Social Network -In the Case of Online Community and SNS-
경영과 정보연구 | 30 | 3 | 2011 | 경영학
SNS에서의 관계형성 정도와 개인의 정보공유 태도가 정보공유 의도에 미치는 영향
The Effect of Relationship Building through SNS on an Individual's Intention to Share Information
정보화정책 | 19 | 2 | 2012 | 사회과학
소셜 마케팅의 패러다임 특성과 활성화 방안
Paradigm Characteristics of Social Marketing and Its Promotion Strategies
e-비즈니스연구 | 12 | 2 | 2011 | 무역학
소셜네트워크서비스 특성이 고객의 충성도에 미치는 영향에 관한 연구
A Study on the effects of social network service characteristics on customers' loyalty
유통경영학회지 | 15 | 3 | 2012 | 무역학
소셜 네트워크 세대의 정치참여
A Study on Political Participation of the Social Network Generation
한국과 국제정치 | 27 | 2 | 2011 | 정치외교학
정보공유 및 자기노출에 영향을 미치는 소셜 네트워크 서비스 특성과 지각된 프라이버시 보호에 대한 실증연구
An Empirical Study on the Influence of Social Network Service Characteristics on the Information Sharing and Self-Disclosure
경영연구 | 27 | 3 | 2012 | 경영학
B2C SNS 사용에 있어서 촉진인자(Enablers)와 억제인자(Inhibitors) 규명과 영향에 관한 연구: 듀얼펙터접근으로
Identifying and Testing Enablers and Inhibitors of B2C Social Network Service: Dual Factor Approach
Entrue Journal of Information Technology | 11 | 2 | 2012 | 경영학
소셜네트워크 이용동기에 따른 감정적 관여, 인지적 관여의 형성과 만족
The Affective/Cognitive Involvement and Satisfaction According to the Usage Motivations of Social Network Services
경영과 정보연구 | 31 | 2 | 2012 | 경영학
법관과 소셜네트워크서비스(SNS)
Judges and Social Networking Services
경희법학 | 47 | 2 | 2012 | 비교법학
디지털 아이템 구매에 관한 연구 : 지속 사용과 아이템에 대한 신념의 영향
A Study on Purchasing Digital Items: The Effects of Users' Continuance Intentions and their Perceptions about Digital Items
e-비즈니스연구 | 12 | 4 | 2011 | 무역학
기업의 홍보 마케팅용 트위터의 리트윗 현황 분석: 이용자 특성과 콘텐츠 속성을 중심으로
Twitter and Retweet Context: User Characteristics and Message Attributes of Twitter for PR and Marketing
Information Systems Review | 14 | 1 | 2012 | 경영학
웹 2.0 시대의 SNS(Social Network Service)에 관한 고찰
An exploratory study on Social Network Services in the context of Web 2.0 period
경영과 정보연구 | 29 | 4 | 2010 | 경영학
웹 2.0 시대의 SNS(Social Network Service)에 관한 고찰
An exploratory study on Social Network Services in the context of Web 2.0 period
경영과 정보연구 | 29 | 4 | 2010 | 경영학
SNS 이용자의 프라이버시 염려도와 수용후 행동 간의 구조적 관계에 관한 연구
A Study on Structural Relationship between Privacy Concern and Post-Adoption Behavior in SNS
경영과 정보연구 | 30 | 3 | 2011 | 경영학
싸이월드와 트위터에 나타난 나르시시즘 표현 양상에 대한 연구
A Study of Narcissistic Expression on Cyworld and Twitter
브랜드디자인학연구 | 9 | 3 | 2011 | 디자인