경남지역 산학협력을 통한 IT벤처기업의 경쟁력 강화
Competitiveness Enrichment of IT Venture Business through the Industry-University Cooperation in Gyeongnam
디지털융복합연구 |
9 |
6 |
2011 |
기타과학기술학
경남지역 산학협력을 통한 IT벤처기업의 경쟁력 강화
Competitiveness Enrichment of IT Venture Business through the Industry-University Cooperation in Gyeongnam
디지털융복합연구 |
9 |
6 |
2011 |
기타과학기술학
SC(소셜커머스)마케팅요인이 SC소매점의 성과에 미치는 영향에 대한 연구
A Study on The Effects of SC(Social Commerce) Marketing on Performance for SC Retailers
e-비즈니스연구 |
12 |
4 |
2011 |
무역학
소셜커머스 서비스 만족도 분석을 통한 마케팅 전략에 관한 연구
A Study on Marketing Strategy of Social Commerce Using Analysis of Customer Satisfaction
대한경영학회지 |
25 |
5 |
2012 |
경영학
SC(소셜커머스)마케팅요인이 SC소매점의 성과에 미치는 영향에 대한 연구
A Study on The Effects of SC(Social Commerce) Marketing on Performance for SC Retailers
e-비즈니스연구 |
12 |
4 |
2011 |
무역학
소셜커머스 서비스 만족도 분석을 통한 마케팅 전략에 관한 연구
A Study on Marketing Strategy of Social Commerce Using Analysis of Customer Satisfaction
대한경영학회지 |
25 |
5 |
2012 |
경영학
국제무역의 소셜 컴퓨팅 수용 가능성에 관한 연구
A Study on the receptivity to Social Computing in International Trade
통상정보연구 |
13 |
3 |
2011 |
무역학
국제무역의 소셜 컴퓨팅 수용 가능성에 관한 연구
A Study on the receptivity to Social Computing in International Trade
통상정보연구 |
13 |
3 |
2011 |
무역학
한․중 소비자의 소셜커머스 이용 불평행동 및 재구매의도에 관한 연구
Complaining Behavior and Repurchase Intention on Social Commerce for South Korean and Chinese Consumers
소비자학연구 |
23 |
2 |
2012 |
경제학
소셜네트워크의 구조와 관계가 소셜커머스 사이트의 구매의도에 미치는 영향
The Effect of Structure and Relation of Social Networks on Purchase Intention of Social Commerce Sites
e-비즈니스연구 |
12 |
3 |
2011 |
무역학
소셜커머스에서 조절초점에 따른 소비자의 구매의도 분석 -가격할인과 시간압박 정보를 중심으로
The Impact of Regulatory Focus on Purchase Intention in Social Commerce - Focusing on Price Discount and Time Pressure
광고연구 |
92 |
2012 |
광고/홍보학
SNS(Social Networking Service)에서 관계효익이 e-loyalty에 미치는 영향(소셜커머스에서 만족과 신뢰를 매개역할로)
The Effect of Relational Benefits on e-loyalty in SNS
유통경영학회지 |
15 |
1 |
2012 |
무역학
한․중 소비자의 소셜커머스 이용 불평행동 및 재구매의도에 관한 연구
Complaining Behavior and Repurchase Intention on Social Commerce for South Korean and Chinese Consumers
소비자학연구 |
23 |
2 |
2012 |
경제학
SNS(Social Networking Service)에서 관계효익이 e-loyalty에 미치는 영향(소셜커머스에서 만족과 신뢰를 매개역할로)
The Effect of Relational Benefits on e-loyalty in SNS
유통경영학회지 |
15 |
1 |
2012 |
무역학
소셜커머스에서 조절초점에 따른 소비자의 구매의도 분석 -가격할인과 시간압박 정보를 중심으로
The Impact of Regulatory Focus on Purchase Intention in Social Commerce - Focusing on Price Discount and Time Pressure
광고연구 |
92 |
2012 |
광고/홍보학
소셜네트워크의 구조와 관계가 소셜커머스 사이트의 구매의도에 미치는 영향
The Effect of Structure and Relation of Social Networks on Purchase Intention of Social Commerce Sites
e-비즈니스연구 |
12 |
3 |
2011 |
무역학
소셜커머스 수용에 있어서 지각된 위험의 영향력: 집단주의 조절효과 분석
The Effects of the Perceived Risk in the Users’ Acceptance of the Social Commerce: Moderating Effects of the Collectivism
경영학연구 |
41 |
1 |
2012 |
경영학
소셜커머스에서의 전자상거래의 청약철회권
Consumer’s Cooling-Off Right in Social Commerce
법학연구 |
21 |
3 |
2011 |
기타법학
개인의 기술준비도가 소셜커머스 내 제품 평가에 미치는 영향: 제품 관여도와 브랜드 시장지위의 조절적 역할
The Effect of Individual’s Technology Readiness on the Product Evaluation in the Social Commerce: The Moderating Role of Product Involvement and Brand’s Market Position
소비자학연구 |
23 |
3 |
2012 |
경제학
소셜커머스 서비스 실패에 따른 소비자의 신뢰도 변화 - 서비스 실패의 주체와 실패의 심각성 및 브랜드 에쿼티의 상호작용을 중심으로 -
The Change in Trust toward Social Commerce Companies after Failure of Social Commerce Services: Focusing on Severity and Main Source of Service Failure, and Brand Equity of Social Commerce Companies
한국심리학회지: 소비자·광고 |
12 |
4 |
2011 |
심리과학
소셜커머스 이용의도의 영향요인 : 집단주의 조절효과
The Influencing Factors on Consumers’ Intention to Use Social Commerce: Moderating Effects of Collectivism
유라시아연구 |
9 |
3 |
2012 |
기타사회과학
소셜 커머스의 충동구매에 대한 제3자 효과 지각에 관한 연구
The Third-person Perception of Impulse Buying in Social Commerce
광고연구 |
91 |
2011 |
광고/홍보학
소셜 커머스 이용 의향에 영향을 미치는 요인에 관한 연구
A Study on Determinants Affecting the Usage of Social Commerce
한국방송학보 |
26 |
3 |
2012 |
신문방송학
소셜커머스를 통한 패션제품 구매자의 만족도와 재구매 의도에 관한 연구
A Study on Satisfaction and Intention to Re-purchase Fashion Goods Through Social Commerce
한국의상디자인학회지 |
14 |
2 |
2012 |
의상
소셜 커머스가 전자상거래에 미치는 영향: 소셜 커머스 분석 모델 관점에서
Impacts of Social Commerce in E-commerce : In perspective of Social Commerce Analysis Model
통상정보연구 |
14 |
1 |
2012 |
무역학
소셜커머스와 청약철회권
The Social Commerce and the Right of Withdrawal
선진상사법률연구 |
56 |
2011 |
상사법
소셜커머스 거래에 관한 형사법적 고찰
Strafrechtliche Ueberlegungen zum Social Commerce Verkehr
외법논집 |
36 |
1 |
2012 |
법학
인지된 위험, 사이트 품질, 소비자 개인성향이 지속적 사용의도에 미치는 영향 - 소셜 커머스 사이트를 중심으로 -
The effect of perceived risk, service quality and individual tendency on trust, satisfaction & continuous use intention
경영교육연구 |
27 |
1 |
2012 |
경영학
소셜커머스의 이용의도에 영향을 미치는 요인 : 지각된 위험과 기술수용모형 간의 관계
Factors Influencing the Usage Intention of Social Commerce: The Relationship between the Technology Acceptance Model and the Consumers' Perceived Risk
소비문화연구 |
14 |
4 |
2011 |
기타사회과학일반
소비자의 지각된 가치가 소셜커머스 이용의도에 미치는 영향
The Effect of Customer Perceived Value on Social Commerce Usage Intention
아시아마케팅저널 |
13 |
3 |
2011 |
경영학
소셜커머스의 소비자계약법적 과제 - 소셜커머스의 법적 구성에 관한 고찰을 통하여 -
The Consumer Contract Law Tasks of Social Commerce - By the analysis of legal relation of social commerce -
법학연구 |
53 |
1 |
2012 |
기초법
소셜커머스 특징과 개인 특징이 신뢰와 신뢰성과에 미치는 영향에 대한 실증연구
A Empirical Study on the Factors Influencing the Trust of Social Commerce(s-Commerce)
경영연구 |
26 |
3 |
2011 |
경영학
소셜 커머스의 이용 동기와 만족, 재구매 의도에 관한 연구: 이용과 충족이론을 중심으로
The Motives for Using Social Commerce and Satisfaction, Repurchase Intention: Based on the Uses and Gratification Theory
한국광고홍보학보 |
13 |
3 |
2011 |
신문방송학
Social Commerce and Consumer Protection Policies
소셜커머스와 소비자 보호 정책방안 연구
디지털융복합연구 |
10 |
7 |
2012 |
기타과학기술학
소셜커머스 거래에 관한 형사법적 고찰
Strafrechtliche Ueberlegungen zum Social Commerce Verkehr
외법논집 |
36 |
1 |
2012 |
법학
소셜커머스와 청약철회권
The Social Commerce and the Right of Withdrawal
선진상사법률연구 |
56 |
2011 |
상사법
소셜커머스를 통한 패션제품 구매자의 만족도와 재구매 의도에 관한 연구
A Study on Satisfaction and Intention to Re-purchase Fashion Goods Through Social Commerce
한국의상디자인학회지 |
14 |
2 |
2012 |
의상
소셜커머스 수용에 있어서 지각된 위험의 영향력: 집단주의 조절효과 분석
The Effects of the Perceived Risk in the Users’ Acceptance of the Social Commerce: Moderating Effects of the Collectivism
경영학연구 |
41 |
1 |
2012 |
경영학
소셜커머스 서비스 실패에 따른 소비자의 신뢰도 변화 - 서비스 실패의 주체와 실패의 심각성 및 브랜드 에쿼티의 상호작용을 중심으로 -
The Change in Trust toward Social Commerce Companies after Failure of Social Commerce Services: Focusing on Severity and Main Source of Service Failure, and Brand Equity of Social Commerce Companies
한국심리학회지: 소비자·광고 |
12 |
4 |
2011 |
심리과학
소셜 커머스의 충동구매에 대한 제3자 효과 지각에 관한 연구
The Third-person Perception of Impulse Buying in Social Commerce
광고연구 |
91 |
2011 |
광고/홍보학
소셜 커머스의 이용 동기와 만족, 재구매 의도에 관한 연구: 이용과 충족이론을 중심으로
The Motives for Using Social Commerce and Satisfaction, Repurchase Intention: Based on the Uses and Gratification Theory
한국광고홍보학보 |
13 |
3 |
2011 |
신문방송학
Social Commerce and Consumer Protection Policies
소셜커머스와 소비자 보호 정책방안 연구
디지털융복합연구 |
10 |
7 |
2012 |
기타과학기술학
소셜커머스 및 쿠폰의 법적 성질에 관한 연구
A Study on the Legal Nature of Coupon and Social Commerce
재산법연구 |
29 |
2 |
2012 |
민법
소셜 커머스 이용 의향에 영향을 미치는 요인에 관한 연구
A Study on Determinants Affecting the Usage of Social Commerce
한국방송학보 |
26 |
3 |
2012 |
신문방송학
소셜커머스의 이용의도에 영향을 미치는 요인 : 지각된 위험과 기술수용모형 간의 관계
Factors Influencing the Usage Intention of Social Commerce: The Relationship between the Technology Acceptance Model and the Consumers' Perceived Risk
소비문화연구 |
14 |
4 |
2011 |
기타사회과학일반
소셜커머스의 소비자계약법적 과제 - 소셜커머스의 법적 구성에 관한 고찰을 통하여 -
The Consumer Contract Law Tasks of Social Commerce - By the analysis of legal relation of social commerce -
법학연구 |
53 |
1 |
2012 |
기초법
소셜커머스 및 쿠폰의 법적 성질에 관한 연구
A Study on the Legal Nature of Coupon and Social Commerce
재산법연구 |
29 |
2 |
2012 |
민법
소셜커머스 사업자의 사업모델과 법적․행정적 규제
Verkaufmodell des Social Commerce Unternehmers und rechtliche bzw. behördliche Kontrolle
법학연구 |
53 |
3 |
2012 |
기초법
소셜커머스 이용의도의 영향요인 : 집단주의 조절효과
The Influencing Factors on Consumers’ Intention to Use Social Commerce: Moderating Effects of Collectivism
유라시아연구 |
9 |
3 |
2012 |
기타사회과학
소셜커머스에서의 전자상거래의 청약철회권
Consumer’s Cooling-Off Right in Social Commerce
법학연구 |
21 |
3 |
2011 |
기타법학
소셜 커머스가 전자상거래에 미치는 영향: 소셜 커머스 분석 모델 관점에서
Impacts of Social Commerce in E-commerce : In perspective of Social Commerce Analysis Model
통상정보연구 |
14 |
1 |
2012 |
무역학
인지된 위험, 사이트 품질, 소비자 개인성향이 지속적 사용의도에 미치는 영향 - 소셜 커머스 사이트를 중심으로 -
The effect of perceived risk, service quality and individual tendency on trust, satisfaction & continuous use intention
경영교육연구 |
27 |
1 |
2012 |
경영학
소비자의 지각된 가치가 소셜커머스 이용의도에 미치는 영향
The Effect of Customer Perceived Value on Social Commerce Usage Intention
아시아마케팅저널 |
13 |
3 |
2011 |
경영학
소셜커머스 특징과 개인 특징이 신뢰와 신뢰성과에 미치는 영향에 대한 실증연구
A Empirical Study on the Factors Influencing the Trust of Social Commerce(s-Commerce)
경영연구 |
26 |
3 |
2011 |
경영학
개인의 기술준비도가 소셜커머스 내 제품 평가에 미치는 영향: 제품 관여도와 브랜드 시장지위의 조절적 역할
The Effect of Individual’s Technology Readiness on the Product Evaluation in the Social Commerce: The Moderating Role of Product Involvement and Brand’s Market Position
소비자학연구 |
23 |
3 |
2012 |
경제학
소셜커머스 사업자의 사업모델과 법적․행정적 규제
Verkaufmodell des Social Commerce Unternehmers und rechtliche bzw. behördliche Kontrolle
법학연구 |
53 |
3 |
2012 |
기초법