소셜미디어 마케팅에서 정의와 신뢰가 온라인 구전의도에 미치는 영향: 파워블로그와 메타블로그를 중심으로
The Effect of Justice and Trust on eWOM in Social Media Marketing: Focused on Power Blog and Meta Blog
인터넷전자상거래연구 |
10 |
3 |
2010 |
경영학
소셜미디어 마케팅에서 정의와 신뢰가 온라인 구전의도에 미치는 영향: 파워블로그와 메타블로그를 중심으로
The Effect of Justice and Trust on eWOM in Social Media Marketing: Focused on Power Blog and Meta Blog
인터넷전자상거래연구 |
10 |
3 |
2010 |
경영학
유대강도, 정보의 속성 및 관여도가 SNS 내 구전 효과에 미치는 영향에 대한 연구
Effective Advertising Message Strategies for eWOM in SNS: Regarding the Tie Strength, Message Characteristics and Product Involvement
광고학연구 |
23 |
4 |
2012 |
신문방송학
오픈마켓에서의 사회적 실재감, 쇼핑 가치, 신뢰와 온라인 구전간의 구조적 관계 연구
A Study on the Structural Relationship among Social Presence, Shopping Value, Trust and Online Word-of-Mouth of Open Markets
전자상거래학회지 |
11 |
1 |
2010 |
경영학
오픈마켓에서의 사회적 실재감, 쇼핑 가치, 신뢰와 온라인 구전간의 구조적 관계 연구
A Study on the Structural Relationship among Social Presence, Shopping Value, Trust and Online Word-of-Mouth of Open Markets
전자상거래학회지 |
11 |
1 |
2010 |
경영학
온라인 점포의 의류상품 구매후기 정보 중요도 - 구매후기를 읽는 동기와 읽는 정도를 중심으로 -
The Relationship among Motives for Reading Reviews, Important Review Information and Amount of Review Reading
소비문화연구 |
15 |
2 |
2012 |
기타사회과학일반
제품 사용후기의 방향성이 제품태도와 행동의도에 미치는 효과 : 자기해석의 조절적 역할
The Effects of Directionality of Product Reviews on Product Attitude and Behavioral Intention : The Moderating Role of Self-Construal
광고연구 |
87 |
2010 |
광고/홍보학
제품 사용후기의 방향성이 제품태도와 행동의도에 미치는 효과 : 자기해석의 조절적 역할
The Effects of Directionality of Product Reviews on Product Attitude and Behavioral Intention : The Moderating Role of Self-Construal
광고연구 |
|
87 |
2010 |
광고/홍보학
중국소비자의 문화성향이 SNSs 구전행동에 미치는 영향
The Impact of Chinese Cultural Dispositions on the SNS eWOM Behavior
국제지역연구 |
15 |
3 |
2011 |
경제학
인터넷 점포에서의 구매후기 작성 동기 및 점포 고객 유형화
Motives for Writing After-Purchase Consumer Reviews in Online Stores and Classification of Online Store Shoppers
유통연구 |
17 |
3 |
2012 |
경영학
영화의 주별 흥행성과에 미치는 영향: 온라인 구전을 중심으로
Word of Mouth and Box Office Performance: WOM’s Impact on Weekly Box Office Revenues
한국언론학보 |
56 |
4 |
2012 |
신문방송학
온라인 구전이 제품태도 형성에 미치는 영향에서 자기조절자원의 조절효과 분석
The Moderating Effect of Self-Regulatory Resources on the Relationship between the Online Word-of-Mouth and Product Attitude
한국심리학회지: 소비자·광고 |
12 |
3 |
2011 |
심리과학
외식고객의 블로그 이용행태와 서비스 품질 차원 연구
Consumer Perceptions of Blog Service Quality in the Restaurant Industry
관광학연구 |
35 |
8 |
2011 |
관광학
외식산업분야에서 기업형 블로그의 구전정보특성이 온라인 구전효과에 미치는 영향분석 - 신뢰전이를 중심으로 -
The Effects of Business Blog Information Characteristics Influencing on lectronic Word-of-Mouth In the Food Service Industry: Emphasis on Trust Transference.
호텔경영학연구 |
20 |
5 |
2011 |
관광학
온라인 구전이 제품태도 형성에 미치는 영향에서 자기조절자원의 조절효과 분석
The Moderating Effect of Self-Regulatory Resources on the Relationship between the Online Word-of-Mouth and Product Attitude
한국심리학회지: 소비자·광고 |
12 |
3 |
2011 |
심리과학
온라인 관광 구전정보품질이 구전효과에 미치는 영향
The Effects of Word-of-Mouth Information Quality on Word-of-Mouth Effects in Online Tourism Context
호텔경영학연구 |
19 |
4 |
2010 |
관광학
온라인 관광 구전정보품질이 구전효과에 미치는 영향
The Effects of Word-of-Mouth Information Quality on Word-of-Mouth Effects in Online Tourism Context
호텔경영학연구 |
19 |
4 |
2010 |
관광학
Conflicting Electronic Word-of-Mouth :The Role of Subsequent Message Exposure
소비자들이 상반되는 인터넷 구전 메시지에 노출되었을 때, 제3의 메시지가 소비자들의 선택에 미치는 영향
e-비즈니스연구 |
11 |
1 |
2010 |
무역학
Conflicting Electronic Word-of-Mouth :The Role of Subsequent Message Exposure
소비자들이 상반되는 인터넷 구전 메시지에 노출되었을 때, 제3의 메시지가 소비자들의 선택에 미치는 영향
e-비즈니스연구 |
11 |
1 |
2010 |
무역학
부정적 온라인 사용자후기가 브랜드 선택 과정에 미치는 순차적 효과
The Sequential Effect of Negative Online Reviews on Consumer Brand Selection Processes
대한경영학회지 |
23 |
1 |
2010 |
경영학
부정적 온라인 사용자후기가 브랜드 선택 과정에 미치는 순차적 효과
The Sequential Effect of Negative Online Reviews on Consumer Brand Selection Processes
대한경영학회지 |
23 |
1 |
2010 |
경영학
온라인 구전과 영화 매출 간 상호영향에 관한 연구: 한국 영화 산업을 중심으로
Simultaneous Effect between eWOM and Revenues: Korea Movie Industry
아시아마케팅저널 |
12 |
2 |
2010 |
경영학
온라인 구전과 영화 매출 간 상호영향에 관한 연구: 한국 영화 산업을 중심으로
Simultaneous Effect between eWOM and Revenues: Korea Movie Industry
아시아마케팅저널 |
12 |
2 |
2010 |
경영학
온라인 상품평의 방향성이 제품 평가에 미치는 영향 -조절초점과 브랜드 인지도의 조절효과를 중심으로-
The Effects of Valence of Information of Online Review on Product Attitude and Purchase Intention -Moderating Effects of Self-regulatory and Brand Awareness-
한국심리학회지: 소비자·광고 |
12 |
4 |
2011 |
심리과학
브랜드에 대한 온라인 구전정보의 영향력
The Influence On the Brand Of Online Word Of Mouth Types
브랜드디자인학연구 |
10 |
1 |
2012 |
디자인
온라인 구전커뮤니케이션: 사용 후기 평가에 미치는 댓글의 영향에 관한 실험 연구
The Effects of Online Comments on Perceived Usefulness and Credibility of Online Consumer Reviews
한국방송학보 |
24 |
1 |
2010 |
신문방송학
온라인 구전커뮤니케이션: 사용 후기 평가에 미치는 댓글의 영향에 관한 실험 연구
The Effects of Online Comments on Perceived Usefulness and Credibility of Online Consumer Reviews
한국방송학보 |
24 |
1 |
2010 |
신문방송학
부정적 온라인 구전 커뮤니케이션의 효과에 관한 연구
A Study on Effects of the Negative Online Word-Of-Mouth Communication
마케팅논집(Journal of Marketing Studies) |
19 |
4 |
2011 |
사회과학
부정적 eWOM에 대한 이해:사회적 연대와 핵심 요인
Understanding Negative Electronic Word-of-Mouth(eWOM): Social Ties and Key Determinants
경영과학 |
28 |
3 |
2011 |
경영학
제품 관련 온라인 구전(e-WOM)의 효과: 방향성, 유용성, 상호작용 성향(IR)의 역할
The Effectiveness of Online WOM(Words-of-Mouth): The Role of Direction, Usefulness, and IR(Interaction Readiness)
한국심리학회지: 소비자·광고 |
12 |
2 |
2011 |
심리과학
Effects of the Valence of eWOM on Perceived Message Credibility
e구전의 방향성이 지각된 메시지 신뢰성에 미치는 효과
인터넷전자상거래연구 |
10 |
4 |
2010 |
경영학
Effects of the Valence of eWOM on Perceived Message Credibility
e구전의 방향성이 지각된 메시지 신뢰성에 미치는 효과
인터넷전자상거래연구 |
10 |
4 |
2010 |
경영학
온라인에서 양면구전이 소비자의 브랜드 태도에 미치는 영향
The Influence of Two-sided WOM on Consumers’ Brand Attitudes in an Online Context
마케팅연구 |
27 |
1 |
2012 |
경영학
부정적 사용자후기 영향력의 증감을 결정하는 요인 : 조절초점이론 시각에서
When the Effect of Negative Online Reviews Increases or Decreases : Regulatory Fit Approach
마케팅논집(Journal of Marketing Studies) |
19 |
4 |
2011 |
사회과학
온라인 구전과 영화 매출 간 상호영향에 관한 연구: 한국 영화 산업을 중심으로
Simultaneous Effect between eWOM and Revenues: Korea Movie Industry
아시아마케팅저널 |
12 |
2 |
2010 |
경영학
온라인 구전과 영화 매출 간 상호영향에 관한 연구: 한국 영화 산업을 중심으로
Simultaneous Effect between eWOM and Revenues: Korea Movie Industry
아시아마케팅저널 |
12 |
2 |
2010 |
경영학
e-마켓마븐의 선행요인과 결과요인에 관한 연구
The Antecedences and Consequences of e-Market Maven
마케팅관리연구 |
15 |
4 |
2010 |
경영학
e-마켓마븐의 선행요인과 결과요인에 관한 연구
The Antecedences and Consequences of e-Market Maven
마케팅관리연구 |
15 |
4 |
2010 |
경영학
시간에 따라 변하는 온라인 구전 활동과 매출의 동적 관계
The Change of Dynamic Interaction between Online Buzz Activities and Sales over Time
마케팅연구 |
26 |
3 |
2011 |
경영학
부정적 온라인 사용자후기가 브랜드 선택 과정에 미치는 순차적 효과
The Sequential Effect of Negative Online Reviews on Consumer Brand Selection Processes
대한경영학회지 |
23 |
1 |
2010 |
경영학
부정적 온라인 사용자후기가 브랜드 선택 과정에 미치는 순차적 효과
The Sequential Effect of Negative Online Reviews on Consumer Brand Selection Processes
대한경영학회지 |
23 |
1 |
2010 |
경영학