TIMSS 2007

연구분야 : B120102 사회과학 > 교육학 > 교육학일반 > 비교교육학

클래스 : 지수/지표

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.113204

STNet ID : 1005225

한자 :
영어 : Trends in International Mathematics and Science Study 2007

d03-04 지수/지표

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

B2:전체

isBranchOf (분기의 기준 개념)

 

d03-04 지수/지표 지수/지표

TIMSS [Trends in International Mathematics and Science Study]

R3:시간적

precedes (후행(시대,현상))

 

 

TIMSS 2011

succeedes (선행(시대,현상))

 

 

TIMSS 2004

학생의 생월과 학업성취의 관계: 제도적 학습부진아의 발견과 ‘월령효과’의 대응 방안 모색

Relationship between student’s born months and academic achievement: ‘monthly age effect’ on students academic achievement

교육학연구 | 48 | 3 | 2010 | 교육학

학생의 생월과 학업성취의 관계: 제도적 학습부진아의 발견과 ‘월령효과’의 대응 방안 모색

Relationship between student’s born months and academic achievement: ‘monthly age effect’ on students academic achievement

교육학연구 | 48 | 3 | 2010 | 교육학

학생의 생월과 학업성취의 관계: 제도적 학습부진아의 발견과 ‘월령효과’의 대응 방안 모색

Relationship between student’s born months and academic achievement: ‘monthly age effect’ on students academic achievement

교육학연구 | 48 | 3 | 2010 | 교육학

학생의 생월과 학업성취의 관계: 제도적 학습부진아의 발견과 ‘월령효과’의 대응 방안 모색

Relationship between student’s born months and academic achievement: ‘monthly age effect’ on students academic achievement

교육학연구 | 48 | 3 | 2010 | 교육학

중학생의 과학성취도에 영향을 미치는 변인의 한‧미간 비교분석: TIMSS로부터의 증거

The Comparison Analysis between Korea and America of Variables influencing the Middle School Student' Science Achievement: Evidence from TIMSS

비교교육연구 | 20 | 5 | 2010 | 교육학

중학생의 과학성취도에 영향을 미치는 변인의 한‧미간 비교분석: TIMSS로부터의 증거

The Comparison Analysis between Korea and America of Variables influencing the Middle School Student' Science Achievement: Evidence from TIMSS

비교교육연구 | 20 | 5 | 2010 | 교육학

교사 특성이 학생의 학업성취에 미치는 영향 분석 - TIMSS 2007의 교사 전문성 계발 노력 변인을 중심으로 -

An Analysis of the Influence of Teachers' Traits on Student Achievement - Focusing on Teachers' Efforts to Enhance Professionality in TIMSS 2007 -

한국교원교육연구 | 28 | 1 | 2011 | 교육학

학생의 배경 요인이 수학 성취도에 미치는 영향력 분석 -TIMSS 2007 자료를 활용한 경로분석을 중심으로-

Effect of Contextual Variables on Mathematics Achievement -Based on Analysis of TIMSS 2007 Using Path Analysis-

한국학교수학회논문집 | 15 | 3 | 2012 | 교육학

교육정보화 정책의 효과성 분석 : TIMSS 2007의 한국, 싱가포르, 호주 사례를 중심으로

An Analysis on the Effectiveness of ICT Policy in Education : Korea, Singapore and Australia in TIMSS 2007

아시아교육연구 | 11 | 3 | 2010 | 교육학

교육정보화 정책의 효과성 분석 : TIMSS 2007의 한국, 싱가포르, 호주 사례를 중심으로

An Analysis on the Effectiveness of ICT Policy in Education : Korea, Singapore and Australia in TIMSS 2007

아시아교육연구 | 11 | 3 | 2010 | 교육학