환원

연구분야 : A030000 인문학 > 철학

클래스 : 개념(정의)

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.115614

STNet ID : 1005275

한자 : 還元
영어 : reduction

d01-04 개념(정의)

관련자1

후설

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

R1:개념적

isConceptOf (개념(전체))

 

d01-01 이론/사상 이론/사상

현상학 () [ 現象學 ]

엄밀한 학이 아닌 엄연한 지역학으로서 철학-제2부 ― 학문과 예술의 초월론적 근간으로서 ‘지역’과 철학의 근본문제들 ―

Philosophy as Rigorous Regional Studies, not as Rigorous Science, Part Two ― 'Region' as the Transcendental Ground of Arts and Sciences and the Basic Problems of Philosophy ―

철학 | 104 | 2010 | 철학

엄밀한 학이 아닌 엄연한 지역학으로서 철학-제2부 ― 학문과 예술의 초월론적 근간으로서 ‘지역’과 철학의 근본문제들 ―

Philosophy as Rigorous Regional Studies, not as Rigorous Science, Part Two ― 'Region' as the Transcendental Ground of Arts and Sciences and the Basic Problems of Philosophy ―

철학 | | 104 | 2010 | 철학

현상학적 교육 연구를 위한 주요 개념의 명확화 및 보완점 탐색

Clarification of the Phenomenological Basic and Methodological Concepts and Searching for Alternative Methods for Improving Acceptability of Phenomenological Research Findings

교육사회학연구 | 20 | 1 | 2010 | 교육학

현상학적 교육 연구를 위한 주요 개념의 명확화 및 보완점 탐색

Clarification of the Phenomenological Basic and Methodological Concepts and Searching for Alternative Methods for Improving Acceptability of Phenomenological Research Findings

교육사회학연구 | 20 | 1 | 2010 | 교육학

통섭 비판-칸트의 ‘이성비판’의 관점에서

Critique of Consillience-In the perspective of ‘Critique of pure reason’

인문과학연구논총 | 32 | 2011 | 기타인문학

물리계에서 마음의 존재론적 지위

The ontological status of mind in the physical world

윤리교육연구 | 24 | 2011 | 윤리교육학

체육학의 인과적 지식 정당화 가능성

Possibility of justification in causal knowledge of physical education

움직임의 철학 : 한국체육철학회지 | 19 | 2 | 2011 | 체육

현대조각의 파편화된 형상과 부분대상에 관한 연구: 마크 퀸의 <완전한 대리석상> (1999-2001) 해석을 위한 이론적 고찰

Partial Figure and Part Object in Modern Sculpture: Towards Understanding Marc Quinn’s The Complete Marbles (1999-2001)

미술사학 | 26 | 2012 | 미술

비코와 후설의 비교연구

A Comparative Study of Vico and Husserl

철학연구 | 88 | 2010 | 철학

비코와 후설의 비교연구

A Comparative Study of Vico and Husserl

철학연구 | | 88 | 2010 | 철학

과학적 동일성은 진정한 동일성인가:U. T. Place의 구성으로서의 동일성 개념에 나타난 이행성의 문제를 중심으로

Is Scientific Identity Real Identity?: A View from U. T. Place's Identity Concept as the Identity as Composition Focusing on the Transitivity Problem

과학철학 | 14 | 1 | 2011 | 철학

자연주의 심리학에 대한 현상학의 비판 -현상학적 심리학적 환원에 대한 해명을 중심으로-

The Phenomenological Criticism of the Naturalistic Psychology: Concentrating on the Clarification of the Phenomenological Psychological Reduction

현상학과 현대철학 | 50 | 2011 | 철학

존재의 교육과정 탐구:현상학적 접근의 교육과정적 의미

Phenomenological Curriculum Inquiry: the Exploration of ‘Being'

교육과정평가연구 | 13 | 3 | 2010 | 교육학

존재의 교육과정 탐구:현상학적 접근의 교육과정적 의미

Phenomenological Curriculum Inquiry: the Exploration of ‘Being'

교육과정평가연구 | 13 | 3 | 2010 | 교육학

복수 실현 가능성과 환원

Multiple Realizability and Reduction

철학적 분석 | 23 | 2011 | 철학