게임산업의 권역별 역량 비교분석 - 입지분석과 CT R&D 역량지수 분석을 중심으로 -
The comparative analysis of game capability by region- focus on the analysis of LQ index and CT R&D competence level-
디지털융복합연구 |
9 |
3 |
2011 |
기타과학기술학
이른바 ‘게임과몰입 부담금’ 도입의 타당성에 관한 소고
A Study on Justification of Introduction of the Charges on Game Companies
IT와 법연구 |
6 |
2012 |
기타법학
게임산업 연구개발활동의 정책화와 경제적 효과:‘기업부설창작연구소’지정제도를 중심으로
Policy-making on the Research and Development Activities in the Game Industry and its Economic Effect
경제연구 |
28 |
3 |
2010 |
경제학
게임산업 연구개발활동의 정책화와 경제적 효과:‘기업부설창작연구소’지정제도를 중심으로
Policy-making on the Research and Development Activities in the Game Industry and its Economic Effect
경제연구 |
28 |
3 |
2010 |
경제학
국내 게임 산업의 지속적 경쟁우위: Day-Wensley모형과 VRIN모형의 통합적 연구
A Sustainable Competitive Advantage Model for Korean Game Industry: The Integration of Day-Wensley Model and VRIN Model
경영교육연구 |
61 |
2010 |
경영학
국내 게임 산업의 지속적 경쟁우위: Day-Wensley모형과 VRIN모형의 통합적 연구
A Sustainable Competitive Advantage Model for Korean Game Industry: The Integration of Day-Wensley Model and VRIN Model
경영교육연구 |
|
61 |
2010 |
경영학