다변량 잠재 성장 모형

연구분야 : B120100 사회과학 > 교육학 > 교육학일반
B080200 사회과학 > 사회학 > 사회학연구방법론

클래스 : 모델/모형

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.122150

한자 : 多變量潛在成長模型
영어 : Multivariate Latent Growth Modeling

e02-01 모델/모형

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

R1:개념적

RT (관련어)

 

d03-02 분석방법 분석방법

다집단 분석 [ 多集團分析 ]

RT (관련어)

 

e02-01 모델/모형 모델/모형

잠재 성장 모형 [latent growth modeling]

R2:기능적

isMeasurementOf (측정 방법/수단)

 

c01-02 기질/품질/형질/성향 기질/품질/형질/성향

연관성 [ 聯關性 ]

청소년들의 유능성과 관계성 및 내재동기가 공부시간에 미치는 영향에 대한 종단연구

The longitudinal study on the effect of competence and relatedness on the studying time through intrinsic motivation based on gender differences

교육심리연구 | 25 | 2 | 2011 | 교육학

자아개념과 학업성취도 관계에서 진로계획 매개효과 검증

The Mediation Effect of Career planning Relationship on Self-Concept and Academic Achievement

청소년학연구 | 17 | 12 | 2010 | 기타사회과학

자아개념과 학업성취도 관계에서 진로계획 매개효과 검증

The Mediation Effect of Career planning Relationship on Self-Concept and Academic Achievement

청소년학연구 | 17 | 12 | 2010 | 기타사회과학

초기 청소년의 부모애착과 심리내적 증상 관계에서 정서조절의 매개효과에 관한 5년 종단연구

A 5-Year-Longitudinal Study of the Mediation Effect of Emotion Regulation on the Relationship between Early Adolescents' Parental Attachment and Psychological Symptoms

상담학연구 | 13 | 3 | 2012 | 교육학

중고등학교 시기 교사-학생관계, 교우관계의 종단적 변화가 자기결정성에 미치는 영향

A Longitudinal Study on the Effects of the Developmental Changes in Students’ Relationship with Their Teachers and Peers on Self-Determination During Middle and High School

교육심리연구 | 26 | 2 | 2012 | 교육학

초기 청소년기의 자살생각에 관한 종단 연구: 스트레스와 우울의 영향을 중심으로

A Longitudinal study of Adolescents' Suicidal Ideation: focusing on the effect of Stress and Depression

한국심리학회지:일반 | 30 | 3 | 2011 | 심리과학

자기조절학습과 학업성취도간 관계에서 사회심리적 환경의 매개효과: 종단연구를 중심으로

The Mediation Effect of Socio-psychological Environments Relationship on Self-Regulated Learning and Academic Achievement : Focusing on a longitudinal study

청소년학연구 | 17 | 5 | 2010 | 기타사회과학

자기조절학습과 학업성취도간 관계에서 사회심리적 환경의 매개효과: 종단연구를 중심으로

The Mediation Effect of Socio-psychological Environments Relationship on Self-Regulated Learning and Academic Achievement : Focusing on a longitudinal study

청소년학연구 | 17 | 5 | 2010 | 기타사회과학

청소년의 지각된 부모지지, 자아통제력, 학교적응의 종단적 관계 −다변량잠재성장모형을 통한 분석

Longitudinal Associations of Adolescents' Perceived Parental Support, Self-control, and School Adjustment -A Multivariate Latent Growth Model-

사회과학연구 | 27 | 3 | 2011 | 기타사회과학

학교수업 및 자기학습과 대비한 사교육의 수학성적 향상 효과성 인식에 대한 종단적 고찰

Longitudinal study of student recognition of the effectiveness of private tutoring in mathematics compared to classroom instruction and self-study

교육학연구 | 48 | 4 | 2010 | 교육학

학교수업 및 자기학습과 대비한 사교육의 수학성적 향상 효과성 인식에 대한 종단적 고찰

Longitudinal study of student recognition of the effectiveness of private tutoring in mathematics compared to classroom instruction and self-study

교육학연구 | 48 | 4 | 2010 | 교육학

학생들의 사교육 참여와 수학 성취도 및 수학 수업이해도간 관계에 대한 종단적 분석

Longitudinal Analysis of the Relationship between Private Tutoring Expenses and Students' Achievement

교육평가연구 | 23 | 4 | 2010 | 교육학

학생들의 사교육 참여와 수학 성취도 및 수학 수업이해도간 관계에 대한 종단적 분석

Longitudinal Analysis of the Relationship between Private Tutoring Expenses and Students' Achievement

교육평가연구 | 23 | 4 | 2010 | 교육학