피드백

연구분야 : B120500 사회과학 > 교육학 > 교육평가

클래스 : 행위/행동/역할

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.12983

한자 :
영어 : feedback
일본어 : フィードバック

B01 행위/행동/역할

행위자

교사 (敎師)

행위대상(자)

학습자 (學習者)

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

N1:종류

hasKind (종류)

 

b01-02 교육활동 교육활동

교정적 피드백 [ 矯正的 -- ]

hasKind (종류)

 

b01-02 교육활동 교육활동

동료 피드백 [ 同僚-- ]

hasKind (종류)

 

b01-05 신체운동/행동 신체운동/행동

바이오피드백 () [biofeedback]

hasKind (종류)

 

b01-01 행위/활동 행위/활동

시각적 피드백 [ 視覺的-- ]

R1:개념적

isPhenomenonOf (현상의 대상개념)

 

b01-01 행위/활동 행위/활동

수퍼비전 [supervision]

isPhenomenonOf (현상의 대상개념)

 

a01-06-03 인간(역할) 인간(역할)

피평가자 [ 被評價者 ]

isPhenomenonOf (현상의 대상개념)

 

d02-01 사회제도 사회제도

임상 장학 [ 臨床奬學 ]

R3:시간적

co-occursWith (동시발생)

 

b01-01 행위/활동 행위/활동

칭찬 [ 稱讚 ]

succeedes (선행(시대,현상))

 

b01-02 교육활동 교육활동

수행 평가 [ 遂行評價 ]

CLT:참조용어

isPropertyOf (특성의 대상)

 

a01-06-03 인간(역할) 인간(역할)

수퍼바이저 [supervisor]

isPropertyOf (특성의 대상)

관련 개념

b01-02 교육활동 교육활동

대화식 저널 쓰기 [ 對話式-- ]

효과적인 철학, 논술, 윤리교육을 위한 학습자 중심의 수업 모델 연구(2): 읽기 및 글쓰기 형식의 방법을 중심으로

Eine Studie eines lernerorientierten Unterrichtsmodells für den fruchtbaren Philosophie-, Essay- und Ethikunterricht (2): unter besonderer Berücksichtigung der Methoden der Form von Lesen und Schreiben

철학연구 | 88 | 2010 | 철학

효과적인 철학, 논술, 윤리교육을 위한 학습자 중심의 수업 모델 연구(2): 읽기 및 글쓰기 형식의 방법을 중심으로

Eine Studie eines lernerorientierten Unterrichtsmodells für den fruchtbaren Philosophie-, Essay- und Ethikunterricht (2): unter besonderer Berücksichtigung der Methoden der Form von Lesen und Schreiben

철학연구 | | 88 | 2010 | 철학

대학 ‘글쓰기’ 교과 운영 현황과 개선 방안 연구

A Study on the Current Status and Improvement Plans of Writing Classes in Universities

우리어문연구 | 43 | 2012 | 한국어와문학

조언 연구-조언의 요건에 대하여-

A Study on the Advice

화법연구 | 20 | 2012 | 한국어와문학

자기개발을 위한 글쓰기의 효과적인 지도방안 - 대학교 1학년 학생을 위한

The Teaching Method of writing for self development - For freshman of University

한국사상과 문화 | 59 | 2011 | 한국어와문학

대학 학습자를 위한 요약문 쓰기 교수 방안

Teaching Methods of Summary Writing for University Students

시학과 언어학 | 22 | 2012 | 기타인문학

한국 중앙 일간지의 독자투고 특성 연구: 1997년∼2009년 조선일보, 동아일보, 한겨레를 중심으로

A Study on Characteristics of Letters-to-the-editor in Korean Newspapers: Content Analysis of Chosun Ilbo, Dong-a Ilbo, Hankyoreh, 1997-2009

한국언론정보학보 | 55 | 3 | 2011 | 신문방송학

멘토링을 통한 대학생 글쓰기 지도 사례연구

A writing instruction case study of university students through mentoring

작문연구 | 11 | 2010 | 한국어와문학

멘토링을 통한 대학생 글쓰기 지도 사례연구

A writing instruction case study of university students through mentoring

작문연구 | | 11 | 2010 | 한국어와문학

의사소통 교육에서 코칭의 수사학 - <리더십과 의사소통> 교과 운영사례를 중심으로

Coaching Rhetoric in Communication Education - With Operating Cases of “Leadership and Communication Course” -

수사학 | 15 | 2011 | 기타인문학

효과적인 수퍼비전 요소에 관한 수퍼바이저의 지각 연구

A Study on the Components of Effective Supervision Perceived by Supervisors

상담학연구 | 12 | 3 | 2011 | 교육학

부산지역 4년제 대학 중국어 문법 교육의 방향과 방법

The Trend and Method of Chinese School Grammar Course in Universities of Busan Province

인문학논총 | 15 | 3 | 2010 | 기타인문학

부산지역 4년제 대학 중국어 문법 교육의 방향과 방법

The Trend and Method of Chinese School Grammar Course in Universities of Busan Province

인문학논총 | 15 | 3 | 2010 | 기타인문학

글쓰기 튜터의 역할과 자세 -WAC(교과기반 글쓰기) 프로그램을 중심으로-

The role and attitude of the writing tutors -Focusing on the WAC(Writing Across the Curriculum) programs-

시학과 언어학 | 22 | 2012 | 기타인문학

웹기반 학습 환경을 활용한 실용영어와 인문소양의 계발: <영상영어세미나>의 경우

Cultivating Humanistic Capacity and Improving Practical English through Web-based Instruction

영미문학교육 | 15 | 1 | 2011 | 영어와문학

유치원 영어교사의 피드백에 나타난 스캐폴딩 유형

Scaffolding Patterns of Kindergarten English Teachers' Feedback

현대문법연구 | 63 | 2011 | 영어와문학

설화 스토리텔링을 통한 결혼이주여성의 갈등 해소 방안

The conflict solution for women marriage immigrants through folktale storytelling

다문화콘텐츠연구 | 11 | 2011 | 기타사회과학일반

대학생 글의 단락 분석을 반영한 글쓰기 교수법

A Educational Method of Teaching Paragraph for University Writing Classes

시학과 언어학 | 18 | 2010 | 기타인문학

대학생 글의 단락 분석을 반영한 글쓰기 교수법

A Educational Method of Teaching Paragraph for University Writing Classes

시학과 언어학 | | 18 | 2010 | 기타인문학

학생 글에 대한 반응 연구 동향 및 전망

Research Review on Response to Student Writing

작문연구 | 13 | 2011 | 한국어와문학

대학생 글쓰기 지도에서 평가 준거의 설정과 활용 문제

The Setting and Using Problem of Evaluation Criteria in the College Writing Instruction

작문연구 | 13 | 2011 | 한국어와문학

영어작문의 과정적 글쓰기에서 자동작문평가(Automated Essay Scoring)의 효과

Integration of Automated Essay Scoring (AES) in the Process of Writing in ESL/EFL Classes

교육정보미디어연구 | 17 | 2 | 2011 | 교육학

A Study of Students' Reactions to Writing Activities in English Composition Classes

현대영어교육 | 12 | 4 | 2011 | 영어교육

Escalation of Commitment: An Experimental Study

부정적 피드백을 받은 투자안에 대한 경영자의 집착: 실험연구

국제회계연구 | 31 | 2010 | 기타사회과학일반

Escalation of Commitment: An Experimental Study

부정적 피드백을 받은 투자안에 대한 경영자의 집착: 실험연구

국제회계연구 | | 31 | 2010 | 기타사회과학일반

이야기나누기 활동에서 나타난 유아교사의 언어적 교수행동 분석

Analysis of the Verbal Teaching Behavior of Early Childhood Teachers According to the Age of Children

유아교육학논집 | 15 | 1 | 2011 | 교육학

연세대학교 문화인류학과의 인류학 개론 교육: 교양 강좌를 중심으로

How Are We Teaching Introduction to Anthropology? : The Case of Yonsei University

한국문화인류학 | 43 | 2 | 2010 | 역사학

연세대학교 문화인류학과의 인류학 개론 교육: 교양 강좌를 중심으로

How Are We Teaching Introduction to Anthropology? : The Case of Yonsei University

한국문화인류학 | 43 | 2 | 2010 | 역사학

자기서사식 글쓰기 지도에 있어 효과적 피드백 모색 -경희대 후마니타스칼리지 ‘글쓰기1’ 강의사례를 중심으로-

Exploration of Effective Feedback in the Instruction of Self-Narrative Writing - With Special Reference to a Case of ‘Writing I’ Class at Humanitas College, KyungHee University -

우리어문연구 | 43 | 2012 | 한국어와문학

대학 ‘영어전용교과’ 운영에 대한 학생 및 교수의 인식과 활성화 방안

Students’ and Professors’ Perceptions of and Suggestions forCollege Management of English Medium Instruction

한국교육 | 38 | 3 | 2011 | 교육학

의사소통 과제의 개발 및 적용을 통한 형성적 수행평가의 효과에 관한 연구

Exploring the effects of formative performance assessment by developing communicative tasks in an elementary school

초등영어교육 | 16 | 3 | 2010 | 영어교육

의사소통 과제의 개발 및 적용을 통한 형성적 수행평가의 효과에 관한 연구

Exploring the effects of formative performance assessment by developing communicative tasks in an elementary school

초등영어교육 | 16 | 3 | 2010 | 영어교육

고등학교 남학생이 인식하는 신체적 유능감 정보 탐색

Sources of Physical Competence Information in High School Male Students

교육연구 | 54 | 2012 | 교과교육학

소셜네트워크를 이용한 집단지성 측정연구

A Study on Measurement of Collective Intelligence using Business Management Game

디지털융복합연구 | 9 | 2 | 2011 | 기타과학기술학

시뮬레이션 활용 수업에서 학습자의 인지양식에 따른 교사의 피드백 제공 시기가 학습동기 향상에 미치는 영향

Effects of Teacher's Feedback Timing and Learners' Cognitive Styles on the Learners' Motivation to Learn in Simulation Aided Classes

교원교육 | 26 | 3 | 2010 | 교육학

시뮬레이션 활용 수업에서 학습자의 인지양식에 따른 교사의 피드백 제공 시기가 학습동기 향상에 미치는 영향

Effects of Teacher's Feedback Timing and Learners' Cognitive Styles on the Learners' Motivation to Learn in Simulation Aided Classes

교원교육 | 26 | 3 | 2010 | 교육학

예비 중등 영어교사 교육에서 마이크로티칭의 효과 -예비 교사들의 인식을 바탕으로-

The effect of microteaching in pre-service English teacher education –Based on students’ perception-

교사교육연구 | 51 | 1 | 2012 | 교사교육

중학교 1학년 수학 수준별 수업에 적용한 CRESST 형성평가 프로그램 효과 분석

Analysis on the Effectiveness of Applying CRESST Formative Assessment Program to the 7th Grade Level-Differentiated Math Classes

수학교육 논문집 | 25 | 2 | 2011 | 수학교육학

TA(teaching assistant) 교육 원칙과 방안-대학의 글쓰기 수업을 중심으로-

The Training Principles and Methods for Teaching Assistants -Centering on ‘reading and writing’ classes in the University-

한말연구 | 29 | 2011 | 한국어와문학

플래시백과 피드백 개념의 융합을 통한 영화 시간의 복합성 연구

A Study of the Complexity of Cinematic Time through the Conversion of Flash-back and Feed-back

씨네포럼 | 14 | 2012 | 영화

온라인 게시판 활용 글쓰기가 초등학생들의 영어 쓰기 및 태도에 미치는 영향

The effects of online bulletin board on Korean primary school students' English writing and learning attitudes

초등영어교육 | 18 | 1 | 2012 | 영어교육

영어 쓰기 학습에 있어 교사 피드백에 관한 인식과 학습동기의 연관성에 관한 연구

EFL Students’ Perceptions of Teacher Feedback on Writing in Relation to Their Motivation

언어과학 | 19 | 2 | 2012 | 언어학

교사의 형성평가 피드백 수행 척도 개발 및 타당화-Rasch 모형의 적용-

Developing and validating the scale of teachers' feedback practice for formative assessment-Application of the Rasch model-

교육평가연구 | 23 | 1 | 2010 | 교육학

교사의 형성평가 피드백 수행 척도 개발 및 타당화-Rasch 모형의 적용-

Developing and validating the scale of teachers' feedback practice for formative assessment-Application of the Rasch model-

교육평가연구 | 23 | 1 | 2010 | 교육학

코칭의 이론적 모형과 효과에 관한 연구 : 동기와 능력의 조절효과 중심으로

Conceptualizing Sales Manager's Coaching and its Effect - Moderating effect of Salesperson’s motivation and ability

소비문화연구 | 13 | 3 | 2010 | 기타사회과학일반

코칭의 이론적 모형과 효과에 관한 연구 : 동기와 능력의 조절효과 중심으로

Conceptualizing Sales Manager's Coaching and its Effect - Moderating effect of Salesperson’s motivation and ability

소비문화연구 | 13 | 3 | 2010 | 기타사회과학일반

피드백과 조직유효성: 대인갈등의 매개효과

Feedback and Organizational Effectiveness:Mediating Effects of Interpersonal Conflict

대한경영학회지 | 24 | 5 | 2011 | 경영학

Where All the Changes Come From: English Language Learners’ Perceptions of Feedback

현대영어교육 | 11 | 3 | 2010 | 영어교육

Where All the Changes Come From: English Language Learners’ Perceptions of Feedback

현대영어교육 | 11 | 3 | 2010 | 영어교육

피드백효과를 이용한 영상표현의 연구 -개인전 ‘빛으로부터’를 중심으로-

A Study of Video Expression through Feedback Effect -Case study: Solo Exhibition, From Light-

한국영상학회논문집 | 9 | 4 | 2011 | 예술일반

원격대학 성인학습자의 과제물 피드백 필요성에 대한 인식 분석

Analysing Learners' perception of the Need for Assignment Feedback in Distance Higher Education

평생학습사회 | 8 | 1 | 2012 | 교육학

통제작문의 반복형성평가를 사용한 교사 피드백이 학습자의 문법구조 사용 능력의 향상에 미치는 영향

The effect of teacher feedback on linguistic forms in students' controlled writing through repeated tasks.

Foreign Languages Education | 19 | 3 | 2012 | 언어학