헤겔의 ‘이성의 꾀(狡智)’ 개념에 대한 새로운 해석
Neue Interpretation zu Hegels Begriff 'List der Vernunft'
헤겔연구 |
29 |
2011 |
철학
1950년대 대학생의 인문적 소양과 교양 ‘知’의 형성 -1953~1960년간 <연희춘추/연세춘추>를 중심으로-
The Formation of Humanistic refinement and Cultural knowledge of University Students in 1950s -Focusing on The Yeonhi Chunchu/The Yonsei Chunchu during 1953~1960-
현대문학의 연구 |
42 |
2010 |
한국어와문학
1950년대 대학생의 인문적 소양과 교양 ‘知’의 형성 -1953~1960년간 <연희춘추/연세춘추>를 중심으로-
The Formation of Humanistic refinement and Cultural knowledge of University Students in 1950s -Focusing on The Yeonhi Chunchu/The Yonsei Chunchu during 1953~1960-
현대문학의 연구 |
|
42 |
2010 |
한국어와문학
전주지역 士林의 發見 및 鄕校周邊 士林의 주체적 삶
Discovery of classical scholars of Junju-zone and the subjecthood of classical scholars in Hyanggyo-circumference
한국사상과 문화 |
53 |
2010 |
한국어와문학
전주지역 士林의 發見 및 鄕校周邊 士林의 주체적 삶
Discovery of classical scholars of Junju-zone and the subjecthood of classical scholars in Hyanggyo-circumference
한국사상과 문화 |
|
53 |
2010 |
한국어와문학
<도산십이곡(陶山十二曲)>의 의미 재고(再考)
Reviewing the implications of Dosansip-igok
한국시가문화연구 |
29 |
2012 |
한국어와문학
엄밀한 학이 아닌 엄연한 지역학으로서 철학-제1부 ― 후설의 후기현상학에서 생활세계개념의 지역학적 개진 ―
Philosophy as Rigorous Regional Studies, not as Rigorous Science, Part One - Developing Life-World Phenomenology in Later Husserl into Transcendental ‘Regional Studies’ -
철학 |
103 |
2010 |
철학
엄밀한 학이 아닌 엄연한 지역학으로서 철학-제1부 ― 후설의 후기현상학에서 생활세계개념의 지역학적 개진 ―
Philosophy as Rigorous Regional Studies, not as Rigorous Science, Part One - Developing Life-World Phenomenology in Later Husserl into Transcendental ‘Regional Studies’ -
철학 |
|
103 |
2010 |
철학
학자의 사명과 학문의 태도
Die Bestimmung des Gelehrten und sein wissenschaftliches Verhalten
헤겔연구 |
28 |
2010 |
철학
학자의 사명과 학문의 태도
Die Bestimmung des Gelehrten und sein wissenschaftliches Verhalten
헤겔연구 |
|
28 |
2010 |
철학
제도와 문학 : 문학의 아카데미즘화와 학술적 글쓰기의 형성
System And Literature: Academism of Literature and Formation of Academic Writing
한국근대문학연구 |
22 |
2010 |
한국어와문학
제도와 문학 : 문학의 아카데미즘화와 학술적 글쓰기의 형성
System And Literature: Academism of Literature and Formation of Academic Writing
한국근대문학연구 |
|
22 |
2010 |
한국어와문학
지식의 인간성, 학문의 사회성, 교육의 공공성- 지식과 학문과 교육의 통합체계로서의 사회인문학 -
Social Humanities as a Consilient System of Knowledge, (Human) Science, and Education: Interconnecting Publicness with Individuality, Societas and Humanus, Life and Knowledge
동방학지 |
156 |
2011 |
기타인문학
사회과 교육과정 개정 논의와 결과에 대한 반성 - 2007 개정 사회과 일반사회 영역 교육과정을 중심으로 -
A Reflective Study on the Revision Discussions and Results of Social Studies Curriculum - Focused on the 2007 Revision General Social Studies Curriculum -
사회과교육 |
49 |
1 |
2010 |
교육학
사회과 교육과정 개정 논의와 결과에 대한 반성 - 2007 개정 사회과 일반사회 영역 교육과정을 중심으로 -
A Reflective Study on the Revision Discussions and Results of Social Studies Curriculum - Focused on the 2007 Revision General Social Studies Curriculum -
사회과교육 |
49 |
1 |
2010 |
교육학
인문학(humanitas)의 학적 체계화 시도와 이에 대한 비판에 대해서: ars 개념을 중심으로
Ars and Humanitas in Cicero
서양고전학연구 |
39 |
2010 |
서양고전어와문학
인문학(humanitas)의 학적 체계화 시도와 이에 대한 비판에 대해서: ars 개념을 중심으로
Ars and Humanitas in Cicero
서양고전학연구 |
|
39 |
2010 |
서양고전어와문학
인천 서곶옹기의 손그림 문양 연구 - 귤현동에서 수집한 옹기를 중심으로 -
Finger Paintings of Seogot Onggi from Incheon ; Looking at onggis collected from Gyulhyeondong area
한국도자학연구 |
7 |
2 |
2011 |
기타미술
근대 계몽기 교육학과 어문 교육
Pedagogy and Language Education in Korea during the Modern Enlightenment Period
한민족문화연구 |
36 |
2011 |
한국어와문학
La traductologie, une réflexion sur une pratique
번역학, 실제에 대한 성찰
한국프랑스학논집 |
76 |
2011 |
프랑스어와문학
『荀子』 「勸學篇」의 교육철학적 검토
『荀子』 「勸學篇」の敎育哲學的檢討
유학연구 |
21 |
2010 |
철학
『荀子』 「勸學篇」의 교육철학적 검토
『荀子』 「勸學篇」の敎育哲學的檢討
유학연구 |
21 |
|
2010 |
철학
경호학의 발전을 위한 정책과제
Political Assignment for the Development of Protection Science
한국치안행정논집 |
8 |
1 |
2011 |
경찰행정
‘존재’ 개념의 해석학적 의미와 학문적 역할 -가다머-하버마스 논쟁을 배경으로-
Die Hermeneutische Bedeutung und Wissenschaftliche Rolle des Seinsbegriffes
현대유럽철학연구 |
26 |
2011 |
서양철학
한국 사회복지행정학의 역사적 평가와 과제
Historical Retrospects of Korean Academy of Social Welfare Administration, and Its Future Path.
한국사회복지행정학 |
12 |
1 |
2010 |
사회복지학
한국 사회복지행정학의 역사적 평가와 과제
Historical Retrospects of Korean Academy of Social Welfare Administration, and Its Future Path.
한국사회복지행정학 |
12 |
1 |
2010 |
사회복지학
PHILOSOPHIE - WISSENSCHAFT - DENKEN : Historisch-systematische Knotenpunkte eines problematischen Verältnisses
철학∙사상∙문화 |
9 |
2010 |
기타인문학
PHILOSOPHIE - WISSENSCHAFT - DENKEN : Historisch-systematische Knotenpunkte eines problematischen Verältnisses
철학∙사상∙문화 |
|
9 |
2010 |
기타인문학
학문과 학교교과의 차이 : 교육과정개발에의 함의
Conceptual distinction between academic discipline and school subject: Its implications on curriculum development
교육과정연구 |
28 |
3 |
2010 |
교육학
학문과 학교교과의 차이 : 교육과정개발에의 함의
Conceptual distinction between academic discipline and school subject: Its implications on curriculum development
교육과정연구 |
28 |
3 |
2010 |
교육학
'학자적 교원' 모형의 개발과 적용
A Study on Development and Application of ‘Teacher as Scholar' Model
한국교원교육연구 |
29 |
1 |
2012 |
교육학
신학의 학문성에 대한 윌리엄 오캄의 비판
Wilhelm Ockhams Kritik an der Wissenschaftlichkeit der Theologie
철학 |
104 |
2010 |
철학
신학의 학문성에 대한 윌리엄 오캄의 비판
Wilhelm Ockhams Kritik an der Wissenschaftlichkeit der Theologie
철학 |
|
104 |
2010 |
철학
지적학술용어의 체계화 방향에 관한 연구
A Study on Systemization of Technical Terms of Cadastral Science
한국지적학회지 |
26 |
1 |
2010 |
국제/지역개발
지적학술용어의 체계화 방향에 관한 연구
A Study on Systemization of Technical Terms of Cadastral Science
한국지적학회지 |
26 |
1 |
2010 |
국제/지역개발
石灘 李愼儀의 학문과 정치활동
关于石灘李慎仪的学问与政治活動
역사학연구 |
39 |
2010 |
역사학
石灘 李愼儀의 학문과 정치활동
关于石灘李慎仪的学问与政治活動
역사학연구 |
|
39 |
2010 |
역사학
프랑스 철학의 우리말 번역과 수용 - 미셸 푸코의 『성의 역사 2: 쾌락의 활용』을 중심으로
Reception and Translation of French Philosphy in Modern Korea- On Michel Foucault's case
인문과학연구 |
26 |
2010 |
기타인문학
프랑스 철학의 우리말 번역과 수용 - 미셸 푸코의 『성의 역사 2: 쾌락의 활용』을 중심으로
Reception and Translation of French Philosphy in Modern Korea- On Michel Foucault's case
인문과학연구 |
|
26 |
2010 |
기타인문학