미디어 이용과 환경 이슈에 관한 시민 참여: 인지적, 정서적 변인들의 매개과정을 중심으로
Media Use and Environmental Activism: The Mediating Processes of Cognitive and Emotional Variables
한국언론학보 |
56 |
4 |
2012 |
신문방송학
광고 메시지 프레이밍 및 지식 유형에 따른 기억정보처리 과정 연구
Difference of Advertising Memory Information Processing By Types of Message Framing and Consumer Knowledge
한국광고홍보학보 |
13 |
3 |
2011 |
신문방송학
소비자 지식이 사고체계와 온라인 탐색경향에 미치는 영향: 제품가격의 조절효과를 중심으로
The Effects of Consumer Knowledge on Thinking Systems and Online Information Search Patterns: The Moderating Role of Product Price
소비자학연구 |
23 |
1 |
2012 |
경제학
유전자변형식품에 대한 소비자의 지식, 지각위험 및신뢰와의 관계
The Relationships of the Types of Knowledge, Perceived Risk and Trust in Genetically Modified Food
관광학연구 |
36 |
4 |
2012 |
관광학
지식유형에 따른 간판효과 연구
The study objective knowledge and subjective knowledge of knowledge
OOH광고학연구 |
8 |
4 |
2011 |
신문방송학
키에르케고르의 주관적 지식과 도덕교육
Kierkegaard’s Subjective Knowledge and its implication to Moral Education
도덕교육연구 |
23 |
1 |
2011 |
교육학