균형 과제

연구분야 :

클래스 :

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.135584

한자 :

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

R1:개념적

affects (영향)

 

d01-04 개념(정의) 개념(정의)

균형 개념 [ 均衡槪念 ]

만 2, 3세 영유아의 균형개념 발달

The development of balance concept in 2 and 3-year-old children

육아지원연구 | 5 | 1 | 2010 | 유아교육

만 2, 3세 영유아의 균형개념 발달

The development of balance concept in 2 and 3-year-old children

육아지원연구 | 5 | 1 | 2010 | 유아교육

교사의 시범과 영유아의 자기 설명 기회가 균형개념 습득에 미치는 영향

The differences between young children acquiring the concept of balance from teacher demonstration and from acquiring it from self-explanation

유아교육연구 | 32 | 3 | 2012 | 교육학