초엄선사 「三花傳」의 작중인물과 공간의 실체
A Study on the Reality of Characters and Spaces in Samhwajeon by Choeomseonsa
한국문학논총 |
59 |
2011 |
한국어와문학
<권주가>에 대한 일고찰 —노랫말 존재양상과 그 의미를 중심으로—
A Study on Kwonjooga —Focused on the Aspect of recording lyrics
반교어문연구 |
31 |
2011 |
한국어와문학
사회과 교사 전문성으로서의 교수내용지식(PCK) 형성·강화와 교육대학원 교육과정
The Study on the Curriculum in the Graduate School to intensify the Expertise of the Social Studies Teacher base on the Concept of Pedagogical Content Knowledge
사회과교육 |
50 |
4 |
2011 |
교육학
오웬과 전봉건의 전쟁시 비교 고찰
A Study on the Comparison between Owen and Jeon Bong-Geon's War Poetry
한국문학논총 |
55 |
2010 |
한국어와문학
오웬과 전봉건의 전쟁시 비교 고찰
A Study on the Comparison between Owen and Jeon Bong-Geon's War Poetry
한국문학논총 |
|
55 |
2010 |
한국어와문학
합동범에 대한 공모공동정범의성립여부에 관한 고찰
A Study on the Establishment of Joint-principal Offender about Combinative-principle Offender
법학연구 |
14 |
2 |
2011 |
법학
주희의 원자료로 되돌아가자
朱熹の原資料へ帰ろう
동양철학 |
34 |
2010 |
철학
주희의 원자료로 되돌아가자
朱熹の原資料へ帰ろう
동양철학 |
|
34 |
2010 |
철학
전봉건의 전쟁시 연구
A Study on Jeon Bong-Geon's War Poetry
어문론총 |
54 |
2011 |
한국어와문학
마케팅조사 현장에서 ethnography 원리의 적용방안에 관한 연구
How to Apply Ethnography Principles to Marketing Research in the Field
조사연구 |
11 |
3 |
2010 |
사회학
마케팅조사 현장에서 ethnography 원리의 적용방안에 관한 연구
How to Apply Ethnography Principles to Marketing Research in the Field
조사연구 |
11 |
3 |
2010 |
사회학
조리사자격증 역할이 자기효능감과 경력개발 및 평생학습 성과에 미치는 영향에 관한 연구 - 외식업체를 중심으로 -
An Empirical Study on the Effects of National Technology Certificate of Cook on the Self-Efficacy and Career Development lifelong Study Performance - In the Context of Food Industry -
관광연구 |
25 |
5 |
2010 |
관광학일반
조리사자격증 역할이 자기효능감과 경력개발 및 평생학습 성과에 미치는 영향에 관한 연구 - 외식업체를 중심으로 -
An Empirical Study on the Effects of National Technology Certificate of Cook on the Self-Efficacy and Career Development lifelong Study Performance - In the Context of Food Industry -
관광연구 |
25 |
5 |
2010 |
관광학일반
이벤트 스폰서십에서의 현장감 효과 모델 : 대학생들의 베이징 올림픽에 대한 인식을 중심으로
The On‐the‐spot Effect Model of Event Sponsorships : A Focus on Beijing Olympic Games
광고학연구 |
21 |
2 |
2010 |
신문방송학
이벤트 스폰서십에서의 현장감 효과 모델 : 대학생들의 베이징 올림픽에 대한 인식을 중심으로
The On‐the‐spot Effect Model of Event Sponsorships : A Focus on Beijing Olympic Games
광고학연구 |
21 |
2 |
2010 |
신문방송학