질적 사고와 창의성 : 예술교육을 위한 새로운 개념
Qualitative Thought and Creativity : The New Ideas for Arts Education
미학예술학연구 |
33 |
2011 |
기타예술체육
일제하~해방후 한치진(韓稚振)의 학문체계 정립과 ‘민주주의’론
Han Chi-jin’s establishment of an academic system after the occupation and liberation, and his argument for Democracy
역사문제연구 |
14 |
2 |
2010 |
역사학
일제하~해방후 한치진(韓稚振)의 학문체계 정립과 ‘민주주의’론
Han Chi-jin’s establishment of an academic system after the occupation and liberation, and his argument for Democracy
역사문제연구 |
14 |
2 |
2010 |
역사학
운동의 윤리와 캠페인의 모럴 -‘시와 정치’ 논쟁에 대한 프래그머틱한 부기(附記)
Ethics of Movements and the Moral of Campains -a pragmatic supplement to the 'politics and poetry' argument
상허학보 |
35 |
2012 |
한국어와문학
HCI에서의 심미적 경험에 관한 프래그머티즘의 해명
On Some Pragmatist Explanations of Aesthetic Experience in HCI
미학예술학연구 |
33 |
2011 |
기타예술체육
분석미학의 주류와 전망
The Mainstream and Prospects of Analytic Aesthetics
미학예술학연구 |
32 |
2010 |
기타예술체육
분석미학의 주류와 전망
The Mainstream and Prospects of Analytic Aesthetics
미학예술학연구 |
32 |
|
2010 |
기타예술체육
종교와 진리의 문제 -프래그머티즘의 관점-
Religion and the Problem of Truth
철학연구 |
40 |
2010 |
철학
종교와 진리의 문제 -프래그머티즘의 관점-
Religion and the Problem of Truth
철학연구 |
|
40 |
2010 |
철학
로티의 듀이 해석의 정당성과 유용성
The Validity and Utility of Rorty’s Interpretation of Dewey
철학 |
109 |
2011 |
철학
심미성을 상호작용 속에서 이해하라: HCI에 미학의 방법론을 적용하려는 연구경향에 관해
Think the aesthetic in interactions: On applying some approaches of aesthetics into HCI
기초조형학연구 |
12 |
2 |
2011 |
예술일반
상호작용 예술 혹은 상호작용 인공물: 프래그머티즘 미학을 HCI에 도입하려는 입장
Swing between Interactive Art and Interactive Artifacts: An Introduction of Pragmatist Aesthetics into HCI Researches
현대미술학 논문집 |
14 |
2010 |
예술일반
상호작용 예술 혹은 상호작용 인공물: 프래그머티즘 미학을 HCI에 도입하려는 입장
Swing between Interactive Art and Interactive Artifacts: An Introduction of Pragmatist Aesthetics into HCI Researches
현대미술학 논문집 |
14 |
|
2010 |
예술일반
미국의 로맨스 소설과 프래그머티즘 철학과의 연속성에 관한 고찰—허먼 멜빌의『모비딕』을 중심으로
A Study of the Continuity Between the American Romance Novel and American Pragmatism: A Reading of Herman Melville’s Moby-Dick
영어영문학 |
58 |
2 |
2012 |
영어와문학
윌리엄 제임스의 진리관과 교육: 옛것과 새것의 연속성을 중심으로
William James' View of Truth and Its Implications on Education: Focused on the Continuity between the Old and the New
교육철학연구 |
47 |
2010 |
교육학
윌리엄 제임스의 진리관과 교육: 옛것과 새것의 연속성을 중심으로
William James' View of Truth and Its Implications on Education: Focused on the Continuity between the Old and the New
교육철학연구 |
|
47 |
2010 |
교육학
로티의 아이러니스트와 사적인 자아창조
Rorty's Ironist and the Private Self-creation
사회와 철학 |
20 |
2010 |
철학일반
로티의 아이러니스트와 사적인 자아창조
Rorty's Ironist and the Private Self-creation
사회와 철학 |
|
20 |
2010 |
철학일반
듀이의 다윈주의 수용과 그 의의
Dewey’s Acceptance of Darwinism and Its Significance
사회와 철학 |
22 |
2011 |
철학일반
존 듀이의 프래그머티즘 미학의 연속성과 교육적 담론
John Dewey's Continuity in Aesthetics of Pragmatism and Educational Discourse
인문학논총 |
28 |
2012 |
기타인문학
실용주의에서 본 행정이론의 내적 한계와 해결방안 - O.C McSwite의 행정이론 내러티브 분석을 중심으로 -
The Legitimacy Crisis of Mainstream Administrative Theories and Soul Searching by Pragmatic theoretical Lens - Case of Public Administration Storytelling of McSwite -
한국거버넌스학회보 |
17 |
1 |
2010 |
행정학
실용주의에서 본 행정이론의 내적 한계와 해결방안 - O.C McSwite의 행정이론 내러티브 분석을 중심으로 -
The Legitimacy Crisis of Mainstream Administrative Theories and Soul Searching by Pragmatic theoretical Lens - Case of Public Administration Storytelling of McSwite -
한국거버넌스학회보 |
17 |
1 |
2010 |
행정학
퍼스의 실재론적 프래그머티즘과 탐구 논리
C. S. Peirce's View of Reality and the Logic of Inquiry: Its Implications for Inquiry Learning
교육철학연구 |
48 |
2010 |
교육학
퍼스의 실재론적 프래그머티즘과 탐구 논리
C. S. Peirce's View of Reality and the Logic of Inquiry: Its Implications for Inquiry Learning
교육철학연구 |
|
48 |
2010 |
교육학
교육철학 방법으로서의 프래그머티즘 재음미: 프랙티스의 교육적 의미를 중심으로
Pragmatism as a Method of Philosophy of Education: Connecting with the Concept of ‘Practice’
교육사상연구 |
24 |
1 |
2010 |
교육학
교육철학 방법으로서의 프래그머티즘 재음미: 프랙티스의 교육적 의미를 중심으로
Pragmatism as a Method of Philosophy of Education: Connecting with the Concept of ‘Practice’
교육사상연구 |
24 |
1 |
2010 |
교육학