광고 소구 유형

연구분야 : B190300 사회과학 > 신문방송학 > 광고/홍보학

클래스 : 유형/양식/장르

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.141902

한자 : 廣告訴求類型
영어 : advertisement appeal type

E01 유형/양식/장르

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

N1:종류

hasKind (종류)

 

e02-02 패턴 패턴

이성 소구 [ 異性 訴求 ]

hasKind (종류)

 

e02-02 패턴 패턴

감성 소구 () [ 感性訴求 ]

R1:개념적

RT (관련어)

 

b01-01 행위/활동 행위/활동

소구 [ 訴求 ]

광고자극과 심리변수가 광고반복에 의한 소비자 싫증에 미치는 영향에 관한 연구

A study of the effects of advertisement stimulations and psychological variables on the consumer's dislike of advertising repetition

한국심리학회지: 소비자·광고 | 11 | 3 | 2010 | 심리과학

광고자극과 심리변수가 광고반복에 의한 소비자 싫증에 미치는 영향에 관한 연구

A study of the effects of advertisement stimulations and psychological variables on the consumer's dislike of advertising repetition

한국심리학회지: 소비자·광고 | 11 | 3 | 2010 | 심리과학

공익연계 마케팅(CRM) 메시지 제시 여부가 제품평가에 미치는 영향에 관한 연구: 광고소구유형과 제품유형의 조절효과를 중심으로

Effects of Cause-Related Marketing Message on Product Evaluation: Moderating Effects of Ad Appeals and Product Type

소비자학연구 | 22 | 3 | 2011 | 경제학

자기조절초점에 따른 공익연계 마케팅(CRM) 광고가 제품태도에 미치는 영향에 관한 연구

Effects of Cause-Related Marketing Message on Product Evaluation: Moderating effects of Ad Appeals and regularly focus

한국심리학회지: 소비자·광고 | 12 | 1 | 2011 | 심리과학

시간적 간격이 소비자 태도에 미치는 영향 -광고소구 유형의 조절효과를 중심으로-

The Influence of Temporal Distance on Consumer Attitude and Moderating Effect of Advertising Appeal Type to the Consumer Attitude

산업혁신연구 | 26 | 4 | 2010 | 경영전략/정책

시간적 간격이 소비자 태도에 미치는 영향 -광고소구 유형의 조절효과를 중심으로-

The Influence of Temporal Distance on Consumer Attitude and Moderating Effect of Advertising Appeal Type to the Consumer Attitude

산업혁신연구 | 26 | 4 | 2010 | 경영전략/정책