지적 장애 아동

연구분야 :

클래스 :

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.144227

한자 :

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

S:동의

Use (우선어)

 

a01-02-02 인간(연령) 인간(연령)
a01-02-02 인간(연령) / a01-05-02 인간(장애/질병) 인간(장애/질병)

정신 지체 아동 [ 精神遲滯兒童 ]

초등학교 지적장애아동의 자세조절 특성

A Study of Postural Control Characteristics in Schoolchild with Intellectual Disability

재활복지 | 14 | 3 | 2010 | 사회과학일반

‘동그라미(Circles)’를 활용한 사회-성 교육프로그램이 지적장애아동의 사회-성 행동에 미치는 효과

The Effects of the Social-Sexuality Education Program (Circles) on Social-Sexuality Behaviors of Children with Mental Retardation

지적장애연구 | 13 | 1 | 2011 | 사회과학일반

필름카메라를 이용한 사진치료활동이 지적장애아동의 자아존중감에 미치는 영향

The efect of the photo therapy activities using film cameras on self-esteem of children with intellectual disabilities

놀이치료연구 | 15 | 2 | 2011 | 상담심리/심리치료

심상정교화와 소리합치기 전략이 학령기 지적장애아동의 한글해독능력에 미치는 효과

The Effect of the Imagery Elaboration and Sound Match Strategy on Hangul Decoding Ability in Children with Intellectual Disability of School Age

정서·행동장애연구 | 27 | 2 | 2011 | 특수교육

집단미술치료 프로그램이 지적장애아동의 사회적 상호작용에 미치는 효과

The Effects of Group Art Psychotherapy Program on Social Interaction among Children with Intellectual Disabilities

발달장애연구 | 14 | 1 | 2010 | 특수교육

집단미술치료 프로그램이 지적장애아동의 사회적 상호작용에 미치는 효과

The Effects of Group Art Psychotherapy Program on Social Interaction among Children with Intellectual Disabilities

발달장애연구 | 14 | 1 | 2010 | 특수교육

Scaffolding이론을 통한 미술활동이 지적장애 아동의 사회적 적응 및 학교생활 적응에 미치는 효과

The Effects of Art Activities Using Scaffolding Theory for improving Social Adaption Skills and School Adaption Skills of Children with Intellectual Disabilities

지적장애연구 | 12 | 3 | 2010 | 사회과학일반

Scaffolding이론을 통한 미술활동이 지적장애 아동의 사회적 적응 및 학교생활 적응에 미치는 효과

The Effects of Art Activities Using Scaffolding Theory for improving Social Adaption Skills and School Adaption Skills of Children with Intellectual Disabilities

지적장애연구 | 12 | 3 | 2010 | 사회과학일반

통합예술치료가 지적장애아동의 적응행동과 부적응행동에 미치는 영향

Effects of Integrated Art Therapy on Adjustment and Maladjustment Behaviors of the Children with Intellectual Disabilities

예술심리치료연구 | 7 | 1 | 2011 | 특수교육

일반 아동과 지적장애 아동의 의미단서에 따른 빠른 연결 능력 비교

Comparison of Fast-MappingAccording to Semantic Cues of Normal Childrenand Children with Mental Retardation

언어치료연구 | 20 | 1 | 2011 | 교육학

CAS를 통한 지적장애아동과 일반아동의 인지기능 특성 비교

Comparison on cognitive function of children with and without intellectual disabilities using CAS

지적장애연구 | 13 | 4 | 2011 | 사회과학일반

지적장애아동과 품행장애아동의 가족지원 사례관리 연구

A study on the Case Management for Family Support of Children with Intellectual Disabilities and Conduct Behavior

특수교육재활과학연구 | 51 | 3 | 2012 | 기타사회과학

지적장애 아동의 인지능력 및 적응행동 발달에 따른 대근운동숙련도와 대근운동발달의 관계

The Relationships among the Cognitive Ability and Adaptive Behavior Development on the Gross Motor Proficiency and Gross Motor Development in Children with Intellectual Disabilities

한국특수체육학회지 | 19 | 1 | 2011 | 특수/장애인체육

지적장애 아동의 대근운동발달검사(TGMD-2)에 대한 특수체육 전문가의 상대적 중요도 인식 연구

A Study on Perception about the Relative Importance of the Adapted Physical Activity Specialists on the Test of Gross Motor Development-2 in Children with Intellectual Disabilities

한국특수체육학회지 | 20 | 3 | 2012 | 특수/장애인체육

승마운동프로그램이 지적장애아동의 사회 적응력에 미치는 영향

The Effects of the Horse Rading Exercise Program for the Social Adaptability of the Children with Intellectual Disabilities

특수교육재활과학연구 | 50 | 2 | 2011 | 기타사회과학