소셜미디어 PR 콘텐츠의 품질평가 : 동영상 및 이미지를 중심으로
Evaluating Social Media PR Contents : A Study on Video Clips and Images Posted on Blogs and Contents-Sharing Sites by Telecommunication Companies
홍보학연구 |
15 |
2 |
2011 |
신문방송학
언론사의 내부자원이 뉴스에서 사용자 제작 콘텐츠(UGC)를 활용하는 정도에 미치는 영향
The news media companies’ resources and their utilization of User Generated Contents (UGC)
언론과학연구 |
11 |
3 |
2011 |
신문방송학
언론사의 내부자원이 뉴스에서 사용자 제작 콘텐츠(UGC)를 활용하는 정도에 미치는 영향
The news media companies’ resources and their utilization of User Generated Contents (UGC)
언론과학연구 |
11 |
3 |
2011 |
신문방송학
UCC 사용자의 개인적 창의성이 집단지성의 출현에 미치는 영향 연구 : UCC 사용자의 개인적 창의성이 집단 여론으로 발전되는 과정은?
A Study on Effects of Individual Creativity of UCC Users for Emergence of Collective Intelligence: How to Develop a Process From Individual Creativities of UCC Users to Mess Opinions
언론과 사회 |
20 |
1 |
2012 |
신문방송학
저작인격권의 제한과 공정이용 - UCC의 이용활성화의 관점에서 -
Limitation on Moral Rights and Fair Use
법학연구 |
53 |
2 |
2012 |
기초법
국내언론사 뉴스룸의 사용자 제작 콘텐츠(UGC) 수용에 대한 영향요인 연구: 기술 수용 모델(TAM)을 중심으로
Understanding the factors affecting Korean media newsrooms' acceptance of UGC: Applying the technology acceptance model(TAM)
한국방송학보 |
25 |
4 |
2011 |
신문방송학