UGC

연구분야 :

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DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.145912

한자 :
영어 : User Generated Contents

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a04-09 저작(창작)물/정보 저작(창작)물/정보

UCC [User Created Contents]

소셜미디어 PR 콘텐츠의 품질평가 : 동영상 및 이미지를 중심으로

Evaluating Social Media PR Contents : A Study on Video Clips and Images Posted on Blogs and Contents-Sharing Sites by Telecommunication Companies

홍보학연구 | 15 | 2 | 2011 | 신문방송학

언론사의 내부자원이 뉴스에서 사용자 제작 콘텐츠(UGC)를 활용하는 정도에 미치는 영향

The news media companies’ resources and their utilization of User Generated Contents (UGC)

언론과학연구 | 11 | 3 | 2011 | 신문방송학

언론사의 내부자원이 뉴스에서 사용자 제작 콘텐츠(UGC)를 활용하는 정도에 미치는 영향

The news media companies’ resources and their utilization of User Generated Contents (UGC)

언론과학연구 | 11 | 3 | 2011 | 신문방송학

UCC 사용자의 개인적 창의성이 집단지성의 출현에 미치는 영향 연구 : UCC 사용자의 개인적 창의성이 집단 여론으로 발전되는 과정은?

A Study on Effects of Individual Creativity of UCC Users for Emergence of Collective Intelligence: How to Develop a Process From Individual Creativities of UCC Users to Mess Opinions

언론과 사회 | 20 | 1 | 2012 | 신문방송학

저작인격권의 제한과 공정이용 - UCC의 이용활성화의 관점에서 -

Limitation on Moral Rights and Fair Use

법학연구 | 53 | 2 | 2012 | 기초법

국내언론사 뉴스룸의 사용자 제작 콘텐츠(UGC) 수용에 대한 영향요인 연구: 기술 수용 모델(TAM)을 중심으로

Understanding the factors affecting Korean media newsrooms' acceptance of UGC: Applying the technology acceptance model(TAM)

한국방송학보 | 25 | 4 | 2011 | 신문방송학