셀레브리티

연구분야 :

클래스 :

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.153149

한자 :

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

S:동의

Use (우선어)

 

a01-04-04 인간(사회계층) 인간(사회계층)

유명인 [ 有名人 ]

한국적 스포츠 스토리텔링의 구성요인과 전망 -박세리와 김연아 출연광고를 중심으로-

The factors and prospects of Korean sports storytelling -Based on appearances advertisements of pak se ri and Kim yu na-

국제어문 | 50 | 2010 | 한국어와문학

한국적 스포츠 스토리텔링의 구성요인과 전망 -박세리와 김연아 출연광고를 중심으로-

The factors and prospects of Korean sports storytelling -Based on appearances advertisements of pak se ri and Kim yu na-

국제어문 | | 50 | 2010 | 한국어와문학

기본적 귀인오류현상에 대한 시간적 거리감의 조절 효과: 유명인의 제품 보증 차원에서의 검증

The Moderating Effects of Temporal Distance on the Fundamental Attribution Error

한국언론학보 | 56 | 4 | 2012 | 신문방송학

감정적 몸과 민족, 소비주의: 미디어를 통한 셀레브리티 몸의 소비와 재생산

Affective body, nationalism and consumer capitalism: Consumption and reproduction of celebrated bodies though media

한국스포츠사회학회지 | 24 | 1 | 2011 | 체육

휴먼 브랜드에 대한 강한 애착의 선행 요인과 삶의 만족에 미치는 영향

Strong Attachment toward Human Brand : Its Antecedents and Implication for the Quality of Life

소비자학연구 | 21 | 4 | 2010 | 경제학

감정적 몸과 민족, 소비주의: 미디어를 통한 셀레브리티 몸의 소비와 재생산

Affective body, nationalism and consumer capitalism: Consumption and reproduction of celebrated bodies though media

한국스포츠사회학회지 | 24 | 1 | 2011 | 체육

제품이 정말 좋아서일까? 모델료 때문일까? 광고모델이 제품에 대해 가지는 실제태도를 유추하는데 있어 소비자들이 가지는 기본적귀인오류(The fundamental attribution error)현상 검증

The fundamental attribution error in attitude attributions of advertising models

광고학연구 | 22 | 4 | 2011 | 신문방송학

Image Development

디자인학연구 | 24 | 4 | 2011 | 디자인

Understanding Fandom Induced Tourism: Problems and Strategies for the Korean Wave Tourism

팬덤관광에 관한 이해: 한류관광의 문제점과 대처전략

GRI연구논총 | 12 | 2 | 2010 |

Understanding Fandom Induced Tourism: Problems and Strategies for the Korean Wave Tourism

팬덤관광에 관한 이해: 한류관광의 문제점과 대처전략

GRI연구논총 | 12 | 2 | 2010 |

명사와의 자아이미지 일치성이 관광경험에 미치는 영향

Impacts of Self-image Congruity with a Celebrity on Tourist Experience

관광학연구 | 34 | 5 | 2010 | 관광학

명사와의 자아이미지 일치성이 관광경험에 미치는 영향

Impacts of Self-image Congruity with a Celebrity on Tourist Experience

관광학연구 | 34 | 5 | 2010 | 관광학

셀러브리티(celebrity) 패션스타일에 의한 워너비(wannabe) 현상 연구

A Study on the Wannabe Phenomenon of Celebrity Fashion

한국패션디자인학회지 | 11 | 1 | 2011 | 의상

셀러브리티(celebrity) 패션스타일에 의한 워너비(wannabe) 현상 연구

A Study on the Wannabe Phenomenon of Celebrity Fashion

한국패션디자인학회지 | 11 | 1 | 2011 | 의상

아시아 스포츠 셀러브리티 생각하기: 전지구화와 이동성-시민권-정체성의 맥락에서

Sports Celebrity in Asia: Mobility, Citizenship and Identity in the Age of Globalization

언론과 사회 | 19 | 1 | 2011 | 신문방송학

유명 인사(Celebrity)의 대학홍보활동이 개인브랜드에 미치는 역전이 효과 - 유명인과 개인브랜드를 중심으로 -

Reverse Transfer Effects of University Promotion of Celebrity on Personal Brand Image - In terms of Celebrity and Personal Brand Image -

브랜드디자인학연구 | 10 | 3 | 2012 | 디자인