한국적 스포츠 스토리텔링의 구성요인과 전망 -박세리와 김연아 출연광고를 중심으로-
The factors and prospects of Korean sports storytelling -Based on appearances advertisements of pak se ri and Kim yu na-
국제어문 |
50 |
2010 |
한국어와문학
한국적 스포츠 스토리텔링의 구성요인과 전망 -박세리와 김연아 출연광고를 중심으로-
The factors and prospects of Korean sports storytelling -Based on appearances advertisements of pak se ri and Kim yu na-
국제어문 |
|
50 |
2010 |
한국어와문학
기본적 귀인오류현상에 대한 시간적 거리감의 조절 효과: 유명인의 제품 보증 차원에서의 검증
The Moderating Effects of Temporal Distance on the Fundamental Attribution Error
한국언론학보 |
56 |
4 |
2012 |
신문방송학
감정적 몸과 민족, 소비주의: 미디어를 통한 셀레브리티 몸의 소비와 재생산
Affective body, nationalism and consumer capitalism: Consumption and reproduction of celebrated bodies though media
한국스포츠사회학회지 |
24 |
1 |
2011 |
체육
휴먼 브랜드에 대한 강한 애착의 선행 요인과 삶의 만족에 미치는 영향
Strong Attachment toward Human Brand : Its Antecedents and Implication for the Quality of Life
소비자학연구 |
21 |
4 |
2010 |
경제학
감정적 몸과 민족, 소비주의: 미디어를 통한 셀레브리티 몸의 소비와 재생산
Affective body, nationalism and consumer capitalism: Consumption and reproduction of celebrated bodies though media
한국스포츠사회학회지 |
24 |
1 |
2011 |
체육
제품이 정말 좋아서일까? 모델료 때문일까? 광고모델이 제품에 대해 가지는 실제태도를 유추하는데 있어 소비자들이 가지는 기본적귀인오류(The fundamental attribution error)현상 검증
The fundamental attribution error in attitude attributions of advertising models
광고학연구 |
22 |
4 |
2011 |
신문방송학
Image Development
디자인학연구 |
24 |
4 |
2011 |
디자인
Understanding Fandom Induced Tourism: Problems and Strategies for the Korean Wave Tourism
팬덤관광에 관한 이해: 한류관광의 문제점과 대처전략
GRI연구논총 |
12 |
2 |
2010 |
Understanding Fandom Induced Tourism: Problems and Strategies for the Korean Wave Tourism
팬덤관광에 관한 이해: 한류관광의 문제점과 대처전략
GRI연구논총 |
12 |
2 |
2010 |
명사와의 자아이미지 일치성이 관광경험에 미치는 영향
Impacts of Self-image Congruity with a Celebrity on Tourist Experience
관광학연구 |
34 |
5 |
2010 |
관광학
명사와의 자아이미지 일치성이 관광경험에 미치는 영향
Impacts of Self-image Congruity with a Celebrity on Tourist Experience
관광학연구 |
34 |
5 |
2010 |
관광학
셀러브리티(celebrity) 패션스타일에 의한 워너비(wannabe) 현상 연구
A Study on the Wannabe Phenomenon of Celebrity Fashion
한국패션디자인학회지 |
11 |
1 |
2011 |
의상
셀러브리티(celebrity) 패션스타일에 의한 워너비(wannabe) 현상 연구
A Study on the Wannabe Phenomenon of Celebrity Fashion
한국패션디자인학회지 |
11 |
1 |
2011 |
의상
아시아 스포츠 셀러브리티 생각하기: 전지구화와 이동성-시민권-정체성의 맥락에서
Sports Celebrity in Asia: Mobility, Citizenship and Identity in the Age of Globalization
언론과 사회 |
19 |
1 |
2011 |
신문방송학
유명 인사(Celebrity)의 대학홍보활동이 개인브랜드에 미치는 역전이 효과 - 유명인과 개인브랜드를 중심으로 -
Reverse Transfer Effects of University Promotion of Celebrity on Personal Brand Image - In terms of Celebrity and Personal Brand Image -
브랜드디자인학연구 |
10 |
3 |
2012 |
디자인