광고 크리에이티브와 광고서사에 관한 연구 - TV 광고 서사를 중심으로 -
A Study on Advertising Creativity and Advertising Narrative - Focused on TV Commercial Narrative -
Journal of Integrated Design Research |
11 |
1 |
2012 |
기타디자인
미디어 크리에이티브: 의미소통과 의미생성의 커뮤니케이션 작용을 중심으로
Media Creative: From the Viewpoint of Communication and Signification
한국광고홍보학보 |
13 |
3 |
2011 |
신문방송학
시각적 은유광고의 이미지 표현방식이 광고에 대한 확산성과 관련성인식에 미치는 영향 : 소비자 인지욕구의 조절효과를 중심으로
The Impact of the Type of Visual Metaphor in Ads on the Awareness of Divergence and Relevance of the Ad : The Moderating Role of Consumer Need for Cognition
광고학연구 |
23 |
5 |
2012 |
신문방송학
Q-방법론을 이용한 노년층 소비자의 광고 크리에이티브에 대한 태도유형 분석: 소주광고를 중심으로
Attitude toward Soju Ad Creative Employing Q-Method
광고학연구 |
21 |
2 |
2010 |
신문방송학
Q-방법론을 이용한 노년층 소비자의 광고 크리에이티브에 대한 태도유형 분석: 소주광고를 중심으로
Attitude toward Soju Ad Creative Employing Q-Method
광고학연구 |
21 |
2 |
2010 |
신문방송학
광고대행사 이동에 따른 브랜드이미지 정체성에 관한 연구 -광고 Creative의 Identity요소 중심으로(Tone & manner)-
Research on The Brand Image Identity Continuity in relation to Switching Advertising Agency -Focusing on the Identity of Advertising Creative (Tone & Manner)-
조형미디어학 |
14 |
3 |
2011 |
기타미술
광고 크리에이티브와 광고서사에 관한 연구 - TV 광고 서사를 중심으로 -
A Study on Advertising Creativity and Advertising Narrative - Focused on TV Commercial Narrative -
Journal of Integrated Design Research |
11 |
1 |
2012 |
기타디자인
소비자의 관념형태적 성향과 광고에 대한 태도의 관계에 대한 연구
Consumer's Ideological Traits and their Relation to the Attitudes toward the Advertising
한국디자인포럼 |
36 |
2012 |
디자인
광고 크리에이티브에서 브랜드스토리 유형이 소비자태도에 미치는 영향
An Investigation of the Effects of Brand Story Types on the Consumer's Attitudes towards Advertising Design
한국디자인포럼 |
27 |
2010 |
디자인
광고 크리에이티브에서 브랜드스토리 유형이 소비자태도에 미치는 영향
An Investigation of the Effects of Brand Story Types on the Consumer's Attitudes towards Advertising Design
한국디자인포럼 |
|
27 |
2010 |
디자인
지방자치단체 인쇄광고의 정보내용, 크리에이티브전략, 표현요소별 유형에 대한 내용분석
A Content Analysis of Ad Information, Creative Strategies and Creative Elements of Local Government's Print Advertisements
한국디자인포럼 |
26 |
2010 |
디자인
지방자치단체 인쇄광고의 정보내용, 크리에이티브전략, 표현요소별 유형에 대한 내용분석
A Content Analysis of Ad Information, Creative Strategies and Creative Elements of Local Government's Print Advertisements
한국디자인포럼 |
|
26 |
2010 |
디자인
유머광고의 크리에이티브 표현과 제품유형에 따른 광고효과 연구
A Study on the Advertising Effects According to Humor Advertisement Creative Expression and Product Types
기초조형학연구 |
12 |
6 |
2011 |
예술일반
연관성시각에서 본 국내 광고Creative의 커뮤니케이션오류에 관한 연구 -2011년 신문광고 중심으로-
The Study of Communication Error in Korean Advertising Creative in the View of Relevance - Focused on Newspaper Advertisements in 2011-
조형미디어학 |
15 |
2 |
2012 |
기타미술
창의적 광고에 대한 소비자 반응 연구 -자기해석의 조절효과를 중심으로
A Study on Consumer Responses to Creative Ads - The Moderating Role of Consumer Self-construal
광고연구 |
92 |
2012 |
광고/홍보학
광고 창의성 인식과 광고태도에 미치는 반복노출과 자기해석의 효과 연구
The Effects of Ad Repetition and Self-Construal on Ad Creativity Perception and Attitude toward the Ad
광고연구 |
91 |
2011 |
광고/홍보학
광고 크리에이터의 감성적 지능, 창의적 성향과 업무성과인식의 관계에 대한 연구
Relationships among Emotional Intelligence, Creativity Traits and Job Performance Perceptions of Advertising Creatives
광고학연구 |
21 |
1 |
2010 |
신문방송학
광고 크리에이터의 감성적 지능, 창의적 성향과 업무성과인식의 관계에 대한 연구
Relationships among Emotional Intelligence, Creativity Traits and Job Performance Perceptions of Advertising Creatives
광고학연구 |
21 |
1 |
2010 |
신문방송학