명품 주얼리 디자인의 이미지 분석과 조형적 특성에 관한 연구
The Study on the Image Analysis of Design and Formative Characteristics of the Luxury Product
조형디자인연구 |
14 |
2 |
2011 |
공예
동북아시아 공항이용객의 매장 평가요인 지각 및 명품구매 이유에 대한 연구 -인천공항 면세점 LV 매장을 중심으로-
A Research on a Passenger's Perception of Evaluating a Retail Store and Behaviors to Purchase Luxury Goods -Focusing on LV Duty-Free Shop at Incheon Airport-
한국항공경영학회지 |
10 |
3 |
2012 |
경영학
꽃무늬 냉장고와 프리미엄 명품 디자인 현상
The Floral-patterned Refrigerator and Premium Myungpum Design Phenomenon
디자인학연구 |
24 |
2 |
2011 |
디자인
위조품 소비의 의미에 관한 현상학적 연구
The Phenomenological Study about the Meaning of consuming the Counterfeit Luxury Brands
광고학연구 |
22 |
5 |
2011 |
신문방송학
복제품이 소비자의 명품브랜드 태도에 미치는 영향 - 진품사용자와 복제품사용자 태도 비교 -
The Impact of Counterfeiting on the Consumers’ Attitude toward Luxury Brand - Comparison Study between Genuine-Item Consumers vs. Counterfeit-Item Consumers -
소비자학연구 |
22 |
2 |
2011 |
경제학
한국 및 동아시아의 과시현상과 포스트모더니즘
Ostentation of Korea and East Asia and Its Relation to Postmodernism
사회이론 |
41 |
2012 |
사회학
한국 소비자의 특이 성향과 의례화 성향 요인분석 및 명품 브랜드 광고에 대한 태도에 미치는 영향
Factor Analysis of Korean Consumer's Propensity and Ritualism and their Influences on Attitudes toward the Luxury Brand Advertising
한국디자인포럼 |
33 |
2011 |
디자인
명품 광고에서 유명인 모델 효과에 관한 연구: 명품유형과 메시지 정보량의 조절효과를 중심으로
The Effects of Model Strategies on the Persuasiveness of Luxury Good Advertisement : Moderating Role of Product Type and the Amount of Information
광고학연구 |
21 |
4 |
2010 |
신문방송학
명품 광고에서 유명인 모델 효과에 관한 연구: 명품유형과 메시지 정보량의 조절효과를 중심으로
The Effects of Model Strategies on the Persuasiveness of Luxury Good Advertisement : Moderating Role of Product Type and the Amount of Information
광고학연구 |
21 |
4 |
2010 |
신문방송학
미래 명품시장에 요구될 가치의 변화
The Value Transition of the Demand for the Future Luxury Market
Journal of Integrated Design Research |
11 |
3 |
2012 |
기타디자인
한국 소비자의 명품 소비행동은 어떠한가?: 동기, 혜택 및 손실요인을 중심으로
A Study on Consumption Behavior of Korea Consumers of Luxury Goods: Focus on Motivation, Benefit and Cost
한국심리학회지: 소비자·광고 |
13 |
3 |
2012 |
심리과학
명품의 온라인 구매에 영향을 미치는 요인에 관한 실증연구-태도의 기능이론을 중심으로-
A Study on the Factors Which Affect Consumers' Purchasing Luxury Products Online- Based on Attitude Function -
유통경영학회지 |
14 |
1 |
2011 |
무역학