한방화장품

연구분야 : G070200 예술체육 > 미용 > 피부미용

클래스 : 물품/제품/생산품

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.153983

한자 : 韓方化粧品

a04-01 물품/제품/생산품

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

B1:속

isKindOf (상위 유형)

 

a04-01 물품/제품/생산품 물품/제품/생산품

화장품 [ 化粧品 ]

N2:부분

hasIngredient (성분/재료)

 

 

한방 성분

발효 화장품의 인식 및 한방 화장품과의 만족도 비교 연구

Research on the perception of fermented cosmetics and the satisfaction level of ‘Korean Medicine Herb’ cosmetics.

아시안뷰티화장품학술지 | 8 | 3 | 2010 | 미용

발효 화장품의 인식 및 한방 화장품과의 만족도 비교 연구

Research on the perception of fermented cosmetics and the satisfaction level of ‘Korean Medicine Herb’ cosmetics.

아시안뷰티화장품학술지 | 8 | 3 | 2010 | 미용

중.노년 여성의 생활방식에 따른 한방 화장품 구매행동과 태도

A Study on the Oriental Cosmetics Purchasing Behavior and Attitudes According to Middle, Elderly Women's lifestyle

아시안뷰티화장품학술지 | 8 | 2 | 2010 | 미용

중.노년 여성의 생활방식에 따른 한방 화장품 구매행동과 태도

A Study on the Oriental Cosmetics Purchasing Behavior and Attitudes According to Middle, Elderly Women's lifestyle

아시안뷰티화장품학술지 | 8 | 2 | 2010 | 미용

발효원료를 이용하여 조성된 화장품의 피부임상연구 -미가도코스의 트러블 제품을 중심으로-

A Clinical Study on Effects of the Fermented Cosmetic Products on Skin - Focused on the Skin trouble products of MigadoCos-

아시안뷰티화장품학술지 | 8 | 4 | 2010 | 미용

발효원료를 이용하여 조성된 화장품의 피부임상연구 -미가도코스의 트러블 제품을 중심으로-

A Clinical Study on Effects of the Fermented Cosmetic Products on Skin - Focused on the Skin trouble products of MigadoCos-

아시안뷰티화장품학술지 | 8 | 4 | 2010 | 미용

한방화장품의 재구매의도 영향요인에 관한 연구 -신뢰를 매개변수로 하여-

Factors of repurchase intention toward oriental cosmetics -Using trust as a parameter-

한국인체미용예술학회지 | 12 | 4 | 2011 | 미용

한국적 Identity를 적용한 한방화장품 디자인 전략방안 - 한방화장품 용기디자인을 중심으로 -

Korean Identity applying Herbal Cosmetics Design Strategy Plan - Herbal Cosmetics Container Design -

브랜드디자인학연구 | 10 | 3 | 2012 | 디자인

여성소비자의 웰빙 라이프스타일과 한방화장품 추구혜택과의 관계 연구

A Study on Relationship between Well-Being Lifestyles and Herbal Cosmetics Benefits Sought of Female Consumers

한국의상디자인학회지 | 14 | 2 | 2012 | 의상

19세기 조선 보자기의 조형적 특성을 활용한 향후 한방화장품의 이미지 개선에 관한 연구

A Study on the Image Improvement of the Future Herbal Cosmetics by Applying Formative Characteristics of Joseon Wrapping Cloth in 19th Century

한국디자인문화학회지 | 16 | 3 | 2010 | 디자인

19세기 조선 보자기의 조형적 특성을 활용한 향후 한방화장품의 이미지 개선에 관한 연구

A Study on the Image Improvement of the Future Herbal Cosmetics by Applying Formative Characteristics of Joseon Wrapping Cloth in 19th Century

한국디자인문화학회지 | 16 | 3 | 2010 | 디자인