The Demonstration of Chinization Brand Strategy Based on the Expansion of Korean Small and Medium Sized Enterprises in China -A Case Study Focusing on Brand Chinization of a Korean Cosmetic Company-
유통경영학회지 |
13 |
3 |
2010 |
무역학
The Demonstration of Chinization Brand Strategy Based on the Expansion of Korean Small and Medium Sized Enterprises in China -A Case Study Focusing on Brand Chinization of a Korean Cosmetic Company-
유통경영학회지 |
13 |
3 |
2010 |
무역학
비비크림의 사용현황 조사
Analysis of B.B Cream used Condition
아시안뷰티화장품학술지 |
8 |
1 |
2010 |
미용
비비크림의 사용현황 조사
Analysis of B.B Cream used Condition
아시안뷰티화장품학술지 |
8 |
1 |
2010 |
미용
멀티샵 경영자의 사업성과 결정 요인 분석
Analysis of Determinant Factors on Multi-shop Owners' Business Performance
전문경영인연구 |
14 |
3 |
2011 |
경영교육
중년여성의 자의식 수준이 화장행동에 미치는 영향 -경남지역 중년여성을 중심으로-
Effects of Self-Consciousness Levels of Middle-aged Women on Make-up Behavior -Focusing on middle-aged women in the Kyungnam area-
한국인체미용예술학회지 |
11 |
3 |
2010 |
미용
중년여성의 자의식 수준이 화장행동에 미치는 영향 -경남지역 중년여성을 중심으로-
Effects of Self-Consciousness Levels of Middle-aged Women on Make-up Behavior -Focusing on middle-aged women in the Kyungnam area-
한국인체미용예술학회지 |
11 |
3 |
2010 |
미용
중국 수출용 기초화장품 패키지 디자인의 색채에 관한 연구
A Study on colors about export cosmetics package design to China
한국디자인포럼 |
32 |
2011 |
디자인
여성의 라이프 스타일에 따른 화장품 구매 태도
Buying Attitude on Cosmetics of Women with Life Style
아시안뷰티화장품학술지 |
8 |
2 |
2010 |
미용
여성의 라이프 스타일에 따른 화장품 구매 태도
Buying Attitude on Cosmetics of Women with Life Style
아시안뷰티화장품학술지 |
8 |
2 |
2010 |
미용
일반 화장품에 사용되는 탈크 (Talc)의 미세구조적 특성
Ultrastructural Characteristics of Talcs Including General Cosmetics
대한미용학회지 |
6 |
4 |
2010 |
기타미용
일반 화장품에 사용되는 탈크 (Talc)의 미세구조적 특성
Ultrastructural Characteristics of Talcs Including General Cosmetics
대한미용학회지 |
6 |
4 |
2010 |
기타미용
브랜드별 화장품 광고에 대한 메이크업 컬러 이미지 분석
Analysis of the Make-up and Colors on the Cosmetic Commercial Advertisement
한국인체미용예술학회지 |
12 |
2 |
2011 |
미용
미디어와 광고에 나타난 한국 화장품 소비의 실증연구
An Empirical Study of the Cosmetics Consumption in Media and Advertizing
계량경제학보 |
22 |
4 |
2011 |
경제학
헤라 화장품 광고에 나타난 메이크업 표현 특성에 관한 연구
A Study on Characteristics of Makeup Shown in Advertisements of HERA Cosmetics
한국인체미용예술학회지 |
11 |
1 |
2010 |
미용
헤라 화장품 광고에 나타난 메이크업 표현 특성에 관한 연구
A Study on Characteristics of Makeup Shown in Advertisements of HERA Cosmetics
한국인체미용예술학회지 |
11 |
1 |
2010 |
미용
화장품 산업동향에 따른 패키지 디자인의 특성 연구 - 국내 중․저가 화장품 브랜드를 중심으로 -
A Study on the Characteristics of Packaging Design according to the Trend of Cosmetics Industry - Focusing Domestic Low and Middle Priced Cosmetics Brands -
브랜드디자인학연구 |
10 |
1 |
2012 |
디자인
화장품 성분표시제에 따른 화장품성분의 지식정도와 만족도 - 광주지역 피부관리사를 중심으로 -
Knowledge and Satisfaction for Cosmetic Ingredients According to Cosmetics Ingredients Labeling -Focusing on Estheticians in Gwang Ju Region -
대한미용학회지 |
6 |
2 |
2010 |
기타미용
화장품 성분표시제에 따른 화장품성분의 지식정도와 만족도 - 광주지역 피부관리사를 중심으로 -
Knowledge and Satisfaction for Cosmetic Ingredients According to Cosmetics Ingredients Labeling -Focusing on Estheticians in Gwang Ju Region -
대한미용학회지 |
6 |
2 |
2010 |
기타미용
국내 화장품 광고에 나타난 에코뷰티 트렌드에 관한 연구 —더 페이스 샵, 스킨푸드, 이니스프리, 비욘드를 중심으로—
A Study on Eco-Beauty Trend Shown in National Cosmetic Advertisement
한국인체미용예술학회지 |
11 |
4 |
2010 |
미용
국내 화장품 광고에 나타난 에코뷰티 트렌드에 관한 연구 —더 페이스 샵, 스킨푸드, 이니스프리, 비욘드를 중심으로—
A Study on Eco-Beauty Trend Shown in National Cosmetic Advertisement
한국인체미용예술학회지 |
11 |
4 |
2010 |
미용
인터넷 소비자의 화장품 구매행태에 관한 연구
A Study on Purchasing Behavior of Cosmetic Consumers on the Internet
아시안뷰티화장품학술지 |
8 |
1 |
2010 |
미용
인터넷 소비자의 화장품 구매행태에 관한 연구
A Study on Purchasing Behavior of Cosmetic Consumers on the Internet
아시안뷰티화장품학술지 |
8 |
1 |
2010 |
미용
화장품 전 성분 표시제에 대한 소비자 인식 연구
A Study on the Consumers' Recognition on Full Ingredient Labeling System for Cosmetics
아시안뷰티화장품학술지 |
8 |
4 |
2010 |
미용
화장품 전 성분 표시제에 대한 소비자 인식 연구
A Study on the Consumers' Recognition on Full Ingredient Labeling System for Cosmetics
아시안뷰티화장품학술지 |
8 |
4 |
2010 |
미용