시대변화에 따른 라디오 광고언어의 전략과 표현 양상 비교연구 ― 초창기 라디오광고와 2008~2009년도 라디오광고를 중심으로
A comparative study on radio advertising language in diachronic view - focused on the radio advertising in 1959~1964 vs. 2008~2009
우리어문연구 |
40 |
2011 |
한국어와문학
라디오 방송사별 청취율, 비용효율성, 광고요금에 대한 정량적 분석
A Quantitative Analysis of Radio Advertising Ratings, Cost Efficiency, and Price
광고학연구 |
22 |
5 |
2011 |
신문방송학
라디오광고의 청각적 표현요소에 관한 인식 유형화 연구:성우와 배경음악을 중심으로
Reception Typology Study on Hearing Expression Factor of Radio Advertising
광고학연구 |
21 |
1 |
2010 |
신문방송학
라디오광고의 청각적 표현요소에 관한 인식 유형화 연구:성우와 배경음악을 중심으로
Reception Typology Study on Hearing Expression Factor of Radio Advertising
광고학연구 |
21 |
1 |
2010 |
신문방송학
제품군에 따른 광고 언어의 사용 양상 - 라디오 광고를 중심으로
The aspects of usage of advertising language as occasion demands of product lines - Focused on radio advertisements
우리어문연구 |
44 |
2012 |
한국어와문학