의료광고 관련 의료법 개정과정의 문제점과 의료광고 사전심의제도 등의 개선방안
Problems with the revision process of medical law on medical advertisement & reformation plan of medical advertisement pre-review system
법과정책연구 |
10 |
1 |
2010 |
법학
의료광고 관련 의료법 개정과정의 문제점과 의료광고 사전심의제도 등의 개선방안
Problems with the revision process of medical law on medical advertisement & reformation plan of medical advertisement pre-review system
법과정책연구 |
10 |
1 |
2010 |
법학
매체환경 변화에 따른 지역방송의 경쟁력 평가 및 대응방안 연구
Local Broadcasters and Competitiveness in Changing Media Environments
지역과 커뮤니케이션 |
14 |
1 |
2010 |
인터넷신문/방송
매체환경 변화에 따른 지역방송의 경쟁력 평가 및 대응방안 연구
Local Broadcasters and Competitiveness in Changing Media Environments
지역과 커뮤니케이션 |
14 |
1 |
2010 |
인터넷신문/방송
의약품 광고규제에 대한 법적 고찰 - 약사법을 중심으로 -
The Legal Consideration on the Medicine Advertising Regulation in Korea - Basing on the Pharmaceutical Affairs Act -
법과정책연구 |
11 |
3 |
2011 |
법학
국내 미디어렙 제도 논의의 쟁점과 바람직한 방안에 관한 연구
A New Approach of Media Rep System and Its Issues
언론과학연구 |
10 |
3 |
2010 |
신문방송학
국내 미디어렙 제도 논의의 쟁점과 바람직한 방안에 관한 연구
A New Approach of Media Rep System and Its Issues
언론과학연구 |
10 |
3 |
2010 |
신문방송학
‘비상업적 공익광고’ 의무제공 규제의 타당성 연구
A Study on the Validity of Non-Commercial Public Interest Advertisements Article
사회과학연구 |
23 |
2 |
2012 |
사회과학일반
지역방송의 재정적 경쟁력 강화방안에 관한 논의 - 부산 MBC 사례를 중심으로
The Reinforcement of Local Broadcasting Stations' Financial Competitiveness
지역과 커뮤니케이션 |
14 |
1 |
2010 |
인터넷신문/방송
지역방송의 재정적 경쟁력 강화방안에 관한 논의 - 부산 MBC 사례를 중심으로
The Reinforcement of Local Broadcasting Stations' Financial Competitiveness
지역과 커뮤니케이션 |
14 |
1 |
2010 |
인터넷신문/방송
방송광고와 관련한 청소년보호법제- 독일의 법제도를 중심으로 -
Das Rechtssystem zum Jugendschutz im Hinblick auf die Rundfunkwerbung
한독사회과학논총 |
22 |
1 |
2012 |
지역학
스마트 환경에서 미디어 광고 제도: 현황과 과제
A Media Advertising Market and Law in New Information Environment
세계헌법연구 |
17 |
3 |
2011 |
법학
지상파와 케이블TV 중복노출에 대한 연구
IMAD-ratings: Intermedia Average Duplication Ratings Between Network & Cable Television in Korea
한국광고홍보학보 |
12 |
2 |
2010 |
신문방송학
지상파와 케이블TV 중복노출에 대한 연구
IMAD-ratings: Intermedia Average Duplication Ratings Between Network & Cable Television in Korea
한국광고홍보학보 |
12 |
2 |
2010 |
신문방송학
방송광고 자율심의체제에서의 합리적 심의제도에 관한탐색적 연구: 성 표현 방송광고심의를 중심으로
An exploratory study on the desirabledeliberation system ofbroadcasting advertising in the era of self-regulation:focusing on the deliberation over sexual advertisements
한국언론학보 |
55 |
1 |
2011 |
신문방송학
방송환경의 변화에 따른 방송광고 규제 합리화 방안
A Study on the Regulatory Reform of Broadcasting Advertising
언론과 법 |
10 |
2 |
2011 |
신문방송학
방송광고의 유형 표준화 연구 : 지상파, 디지털 케이블TV, IPTV를 중심으로
A Study on the Standardization of Broadcasting Advertising type: Focused on Terrestrial TV, Digital Cable TV and IPTV
사회과학연구 |
27 |
3 |
2011 |
기타사회과학