글로컬리제이션(glocalization)과 경계의 기호들: 포스트소비에트 러시아 TV
Glocalization and the Signs of Boundary: Post-Soviet Russian TV
러시아어문학연구논집 |
38 |
2011 |
러시아어와문학
음성적 광고의 해석을 통한 한국사회의 '뒷문화' 연구 : TV광고와 지하철 화장실과 연계된 장소에서 수집한 음성적인 광고성 메시지의 비교를 중심으로
A study on 'back culture' of Korean society through an analysis of peripheral advertising : Focused on a comparison between TV advertising and peripheral message like advertising collected in associated places and in public restroom of the subway
광고학연구 |
21 |
6 |
2010 |
신문방송학
음성적 광고의 해석을 통한 한국사회의 '뒷문화' 연구 : TV광고와 지하철 화장실과 연계된 장소에서 수집한 음성적인 광고성 메시지의 비교를 중심으로
A study on 'back culture' of Korean society through an analysis of peripheral advertising : Focused on a comparison between TV advertising and peripheral message like advertising collected in associated places and in public restroom of the subway
광고학연구 |
21 |
6 |
2010 |
신문방송학
관광목적지의 광고 커뮤니케이션 효과 연구 - 옥외광고와 TV광고 비교 -
Marketing Communication Effects of a Tourism Destination - A Comparison of Outdoor Advertisement and TV Advertisement -
관광연구 |
26 |
6 |
2012 |
관광학일반
TV 광고에 적용한 VISUAL IMPACT 연구 -삼성화재 TV 광고 “낚시 편 & 드라이브 편”을 중심으로-
A Study on the Visual Impact in Television Advertising: -Analysis of the Samsung Fire and Marine Insurance Company's "Fishing"and "Driving" Commercials
한국디자인포럼 |
31 |
2011 |
디자인
캘리그라피의 TV광고 활용현황 연구
A Study on the Effective Use of Calligraphy in TV-CM
조형미디어학 |
13 |
2 |
2010 |
기타미술
캘리그라피의 TV광고 활용현황 연구
A Study on the Effective Use of Calligraphy in TV-CM
조형미디어학 |
13 |
2 |
2010 |
기타미술
TV 광고와 옥외 동영상 광고의 복합적 사용이 광고효과에 미치는 영향에 대한 연구:TV 광고의 유형과 매체 노출순서의 상호작용을 중심으로
The Impact of the Use of TV Commercial and Digital Outdoor Ad in Combination on the Effectiveness of Ad: The Moderating Role of the Type of TV Commercial and the Order of Exposure
한국심리학회지: 소비자·광고 |
12 |
3 |
2011 |
심리과학
TV광고에 나타난 업스타일 특성에 관한 연구 -후, 다나한, 수려한, 한율 브랜드를 중심으로-
Study for Up-style Characters on TV commercials -focusing on brand Hu, Danahan, Sooryehan, Hahnyul -
한국인체미용예술학회지 |
12 |
2 |
2011 |
미용
TV광고 표현에 나타나는 스타일 유형 연구 - 아리스토텔레스의 시학 드라마 형성소를 중심으로 -
A Study on the Types of Styles Shown in the Expression of TV Advertisement - focusing on Aristotle’s poetics plastic elements of drama -
한국디자인포럼 |
33 |
2011 |
디자인
친환경 TV광고디자인의 표현적 특성과 가치 연구 -2010 브랜드 대상 수상: 뉴트리라이트를 중심으로-
Study of Value and Expressive Character of Eco-friendly TV-CM Design -2010 Brand grand prize: focusing on nutrilite-
일러스트레이션 포럼 |
11 |
25 |
2010 |
디자인
친환경 TV광고디자인의 표현적 특성과 가치 연구 -2010 브랜드 대상 수상: 뉴트리라이트를 중심으로-
Study of Value and Expressive Character of Eco-friendly TV-CM Design -2010 Brand grand prize: focusing on nutrilite-
일러스트레이션 포럼 |
11 |
25 |
2010 |
디자인
TV광고에서 유머의 유형에 따른 시각적 이미지의 특성 및 기능에 관한 연구
A Study on Features and Functions of Visual Image According to Types of Humor in TV Commercials
일러스트레이션 포럼 |
11 |
22 |
2010 |
디자인
TV광고에서 유머의 유형에 따른 시각적 이미지의 특성 및 기능에 관한 연구
A Study on Features and Functions of Visual Image According to Types of Humor in TV Commercials
일러스트레이션 포럼 |
11 |
22 |
2010 |
디자인
뉴에이지사상이 현대 영상이미지에 미친 영향 - 화장품 TV CF를 중심으로 -
A Study on the Effects of Newage thought on the Contemporary Visual Images - Focused on Cosmetics TV CF -
기초조형학연구 |
12 |
2 |
2011 |
예술일반
풀무원 광고시리즈에 대한 광고전략 분석
Study on Advertising Strategy of Pulmuone Advertisement Series - Concentrated on TV Tofu Ads -
커뮤니케이션디자인학연구 |
38 |
2012 |
정보디자인
친환경 TV광고디자인의 표현적 특성과 가치 연구 -2010 브랜드 대상 수상: 뉴트리라이트를 중심으로-
Study of Value and Expressive Character of Eco-friendly TV-CM Design -2010 Brand grand prize: focusing on nutrilite-
일러스트레이션 포럼 |
11 |
25 |
2010 |
디자인
친환경 TV광고디자인의 표현적 특성과 가치 연구 -2010 브랜드 대상 수상: 뉴트리라이트를 중심으로-
Study of Value and Expressive Character of Eco-friendly TV-CM Design -2010 Brand grand prize: focusing on nutrilite-
일러스트레이션 포럼 |
11 |
25 |
2010 |
디자인
지방대학의 TV광고 표현연구
A Study on TV Commercial Expressions of Non-metropolitan Universities
일러스트레이션 포럼 |
12 |
28 |
2011 |
디자인
패러디 TV광고의 표현형태 분석
Analysis of the Expressions in TV Parody Commercials
상품문화디자인학연구 |
30 |
2012 |
디자인일반
SNS시대에 나타나는 개인중심 광고의 기호학적 분석
A Study of semiotic analysis of personalized ads in SNS
기초조형학연구 |
11 |
6 |
2010 |
예술일반
SNS시대에 나타나는 개인중심 광고의 기호학적 분석
A Study of semiotic analysis of personalized ads in SNS
기초조형학연구 |
11 |
6 |
2010 |
예술일반
광고표현의 이데올로기 담론연구 -신용카드 TV 광고를 중심으로-
A Study of Representation of Ideology of Advertising Discourse - Focusing on the TV commercial of credit card-
일러스트레이션 포럼 |
11 |
23 |
2010 |
디자인
광고표현의 이데올로기 담론연구 -신용카드 TV 광고를 중심으로-
A Study of Representation of Ideology of Advertising Discourse - Focusing on the TV commercial of credit card-
일러스트레이션 포럼 |
11 |
23 |
2010 |
디자인
TV광고에서 로고 컷의 표현 연구
A study on the expression of logo-cut in TV Commercial
조형미디어학 |
13 |
1 |
2010 |
기타미술
TV광고에서 로고 컷의 표현 연구
A study on the expression of logo-cut in TV Commercial
조형미디어학 |
13 |
1 |
2010 |
기타미술
K-POP 가수를 차용한 TV 광고 문화적 유형과 가치 연구
A Study on Using K-POP Singer TV-CM Type and Value of Cultural
한국디자인포럼 |
35 |
2012 |
디자인
TV광고 영상이미지의 기호학적 분석
Semiotic Analysis of the Visual Image of TV Ad - Focused on the「People, the Ultimate Worth」campaign ad of SK Telecom -
커뮤니케이션디자인학연구 |
38 |
2012 |
정보디자인
TV 역발상 광고 커뮤니케이션의 기호학적 연구 -그레마스 행동자 모델을 중심으로-
A Semiological Study On Contrary Thinking TV-CM Communication -Focusing on Actant Model of Greimas-
한국디자인포럼 |
29 |
2010 |
디자인
TV 역발상 광고 커뮤니케이션의 기호학적 연구 -그레마스 행동자 모델을 중심으로-
A Semiological Study On Contrary Thinking TV-CM Communication -Focusing on Actant Model of Greimas-
한국디자인포럼 |
|
29 |
2010 |
디자인
TV광고 서사가 브랜드에 미치는 영향 - 이동통신 3사의 TV광고를 중심으로 -
Influences on Brand through TV Commercial Narrative - Focus on the TV Commercial of 3 Mobile Communications Companies -
브랜드디자인학연구 |
10 |
1 |
2012 |
디자인
TV 광고 언어의 통합적 해석
Interpretation of TV Commercials from Synthetic Point of View
한국어 의미학 |
36 |
2011 |
한국어와문학
TV 광고 공간배경의 변화와 그 상징적 의미에 관한 연구 - 2000년과 2011년 광고의 비교를 통하여 -
A Study on the Symbolic Meanings of the Spatial Background in TV Commercials - Focused on the Comparison between the Year of 2000 and 2011 -
정보디자인학연구 |
14 |
2 |
2011 |
정보디자인
TV 역발상 광고 커뮤니케이션의 기호학적 연구 -그레마스 행동자 모델을 중심으로-
A Semiological Study On Contrary Thinking TV-CM Communication -Focusing on Actant Model of Greimas-
한국디자인포럼 |
29 |
2010 |
디자인
TV 역발상 광고 커뮤니케이션의 기호학적 연구 -그레마스 행동자 모델을 중심으로-
A Semiological Study On Contrary Thinking TV-CM Communication -Focusing on Actant Model of Greimas-
한국디자인포럼 |
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29 |
2010 |
디자인