소셜 미디어를 활용한 지방자치단체의 정책홍보-부산광역시청 트위터 분석
A policy PR of local governments using by social media-Twitter analysis of Busan metropolitan city hall
정치커뮤니케이션연구 |
23 |
2011 |
정치커뮤니케이션
자아선정 인지연습에 따른 맥락간섭 효과가 발달적 협응성 장애아의 운동기술 학습에 미치는 영향
Effects of Contextual Interference based on Self-choice Cognitive Practice on Motor Skill in Children with Developmental Doordination Disorders
한국특수체육학회지 |
19 |
2 |
2011 |
특수/장애인체육
소셜 미디어를 활용한 지방자치단체의 정책홍보-부산광역시청 트위터 분석
A policy PR of local governments using by social media-Twitter analysis of Busan metropolitan city hall
정치커뮤니케이션연구 |
23 |
2011 |
정치커뮤니케이션
전래동화 활용 극화반응활동 기반 영어 수업이 초등 고학년 학습자에게 미치는 영향
Exploring a response-based primary English class using folktales for upper graders
영어교육연구 |
22 |
4 |
2010 |
영어와문학
전래동화 활용 극화반응활동 기반 영어 수업이 초등 고학년 학습자에게 미치는 영향
Exploring a response-based primary English class using folktales for upper graders
영어교육연구 |
22 |
4 |
2010 |
영어와문학
트위터(Twitter) 이용과 정치 참여 : 트위터 이용 형태를 중심으로
Study on Twitter users' political participation
언론과학연구 |
12 |
2 |
2012 |
신문방송학
기업의 홍보 마케팅용 트위터의 리트윗 현황 분석: 이용자 특성과 콘텐츠 속성을 중심으로
Twitter and Retweet Context: User Characteristics and Message Attributes of Twitter for PR and Marketing
Information Systems Review |
14 |
1 |
2012 |
경영학
리트윗은 누가 왜 하는가? : 리트윗 동기 요인과 리트윗 행위자의 인구사회학적 분석
Who Retweet and Why?: Retweeting Motivation Factors and Socio-demographic Variables’ Influence on Retweeting
미디어 경제와 문화 |
9 |
3 |
2011 |
기타신문방송학
트위터 네트워크의 정보 전파과정 분석: 유력자 및 하이퍼링크 효과
Analysis of the Information Diffusion Process on Twitter: Effects of Influentials and Hyperlinks
한국언론학보 |
56 |
3 |
2012 |
신문방송학
트위터 네트워크의 정보 전파과정 분석: 유력자 및 하이퍼링크 효과
Analysis of the Information Diffusion Process on Twitter: Effects of Influentials and Hyperlinks
한국언론학보 |
56 |
3 |
2012 |
신문방송학
리트윗의 결정 요인 분석 : 태도와 규범, 커뮤니케이션 동기를 중심으로
Psychological Motivations to Retweeting : Attitudes, Subjective Norms and Communicative Motivations
한국방송학보 |
26 |
4 |
2012 |
신문방송학
트위터 리트윗의 마인드셋(Mind-set): 메시지 재전송자의 역할 인식과 효과에 대한 연구
Differential Cognitive Processes of Relaying a Message in Tweeter’ Retweeting Function
한국언론학보 |
55 |
4 |
2011 |
신문방송학