연구분야 :
클래스 : 인위적공간
DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.156903
한자 :
e04-01 인위적공간
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국내․외 브랜드에 따른 커피전문점의 서비스품질이 고객만족과 행동의도에 미치는 영향력 비교에 관한 연구
The Comparison of Homemade and Foreign Coffee Shop Brands in Potential Effects of Their Service Quality on Satisfaction and Behavioral Intentions of Customers
호텔경영학연구 | 19 | 4 | 2010 | 관광학
국내․외 브랜드에 따른 커피전문점의 서비스품질이 고객만족과 행동의도에 미치는 영향력 비교에 관한 연구
The Comparison of Homemade and Foreign Coffee Shop Brands in Potential Effects of Their Service Quality on Satisfaction and Behavioral Intentions of Customers
호텔경영학연구 | 19 | 4 | 2010 | 관광학
외식업 유형에 따른 관계품질, 충성도의 결정요인에 관한 구조적 관계 연구 - 한식당, 패스트푸드, 패밀리레스토랑, 피자레스토랑, 커피전문점을 중심으로 -
The Study of Structural Relationship on Determinants of Relationship Quality and Loyalty in the Type of Food Service Industry - Focusing on Korean Style Restaurant, Fast food Restaurant, Family Restaurant, Pizza Restaurant, and Coffee Shop -
관광연구 | 26 | 4 | 2011 | 관광학일반
커피전문점의 문화마케팅에 따른 브랜드 자산과 충성도 간의 구조모형 분석
Examining the Structure Relationship between the Perception of Cultural Marketing, Brand Equity and Royalty among Coffeeshop Users
관광학연구 | 35 | 3 | 2011 | 관광학
커피전문점 서비스품질이 고객만족과 충성도에 미치는 영향:전환장벽의 조절적 작용
The Effect of Service Quality on Customer Satisfaction and Customer Loyalty in Take-Out Coffee Shop:Moderating Effects of Switching Barriers
대한경영학회지 | 24 | 5 | 2011 | 경영학
커피전문점의 원산지국가 이미지, 브랜드 이미지, 제품평가의 영향관계에 대한 연구
The Effect of The Country-of-Origin, Brand Image, Product Evaluation on The Coffee Speciality Stores
관광레저연구 | 23 | 5 | 2011 | 관광학
커피전문점의 유형적 단서와 지각된 위험의 관계
The Relationship Between Tangible Cues and Perceived Riskat Coffee Specialty Stores
관광레저연구 | 23 | 6 | 2011 | 관광학
국내 에스프레소 커피전문점의 서비스스케이프 특성
The Characteristics of Servicescape for a Domestic Espresso Coffee Specialty Store
디자인학연구 | 23 | 1 | 2010 | 디자인
국내 에스프레소 커피전문점의 서비스스케이프 특성
The Characteristics of Servicescape for a Domestic Espresso Coffee Specialty Store
디자인학연구 | 23 | 1 | 2010 | 디자인
프랜차이즈 커피전문점 이용고객의 소비성향이 감정반응에 미치는 영향: 광주지역을 중심으로
Influence of Franchise Coffee Shop Users' Consumption Behavior on Their Emotional Response: Focused on Gwang-Ju Area
관광레저연구 | 24 | 7 | 2012 | 관광학
PSM을 적용한 국내 커피전문점의 가격민감도 분석 -아메리카노 메뉴를 대상으로-
The Analysis of Customers' Price Sensitivity to Americano in Korean Coffeehouses Using Price Sensitivity Measurement
관광학연구 | 36 | 7 | 2012 | 관광학
프랜차이즈 커피전문점의 선택속성이 고객만족과 애호도 및 재이용 의도에 관한 연구
The Effects of Choice Attribute of Franchise Coffee Shop on Customer Satisfaction, Loyalty and Reusing Intention
관광레저연구 | 24 | 7 | 2012 | 관광학
커피전문점 이용객의 식생활라이프스타일과 선택속성과의 관계: 20・30대 여성을 중심으로
Relation of Food Related-Lifestyle and Selection Attributes of Coffee Shop Consumers: Focused on aged 20~39 Female
호텔관광연구 | 14 | 2 | 2012 | 호텔/외식산업경영
브랜드 개성 지각을 통한 커피전문점의 경쟁구도 및 선호 분석
Analysis of Competing Composition and Preference of Coffee Shop Brand through Perception of Brand Personality
관광연구 | 26 | 3 | 2011 | 관광학일반
브랜드 동일시의 매개효과를 중심으로 한 커피전문점 브랜드 개성이 만족과 충성도에 미치는 영향
The Influence of Brand Personality on Satisfaction and Loyalty in Coffeeshop Industry: A Focus on the Mediating Effect of Brand Congruency
관광학연구 | 35 | 3 | 2011 | 관광학
커피전문점의 원산지 국가 이미지와 브랜드 이미지가 브랜드평가에 미치는 영향
The Effect of the Images of the Origin Country and the Coffee Brand on the Brand Evaluation
호텔관광연구 | 13 | 1 | 2011 | 호텔/외식산업경영
감성디자인을 적용한 브랜드 커피전문점의 인테리어디자인 성향에 관한 연구
A Study on the Trend of Brand Coffee Shop Interior Design applying emotional Design
한국실내디자인학회 논문집 | 19 | 5 | 2010 | 디자인
감성디자인을 적용한 브랜드 커피전문점의 인테리어디자인 성향에 관한 연구
A Study on the Trend of Brand Coffee Shop Interior Design applying emotional Design
한국실내디자인학회 논문집 | 19 | 5 | 2010 | 디자인
프랜차이즈 커피전문점의 입지특성이 매출액에 미치는 영향 분석
A Study on the Effects of Locational Characteristics on the Sales of a Coffee Shop Franchise
부동산학연구 | 17 | 2 | 2011 | 경제학
커피전문점 소비자의 시장세분화에 관한 연구 - 마케팅 믹스(4p)를 적용하여-
A Study on Market Segmentation of Consumer at Coffee Bar -Adapting Marketing 4p Mix-
호텔경영학연구 | 20 | 2 | 2011 | 관광학
커피전문점의 브랜드개성이 브랜드태도 및 브랜드충성도에 미치는 영향
The Effect of Brand Personality on Brand Attitude and Brand Loyalty in Coffee Houses
동북아관광연구 | 7 | 2 | 2011 | 기타관광학
점포선택속성이 브랜드 태도에 미치는 영향에 관한 연구: 6개 메이저 브랜드 커피전문점을 중심으로
Study on the Effects of Shop Choice Properties on Brand Attitudes: Focus on Six Major Coffee Shop Brands
유통과학연구 | 10 | 3 | 2012 | 산업/서비스경제
커피전문점 직원 복장이 고객들의 감정반응(즐거움) 및 지각된 가치와 행동의도에 미치는 영향에 관한 연구 - 각성된 감정의 조절효과와 함께 -
The Impact of Coffeehouse Employees’ Uniform on Patrons’ Emotional Responses, Perceived Value, and Behavioral Intentions - A Moderating Role of Arousal -
관광연구논총 | 23 | 2 | 2011 | 기타관광학
서비스품질이 고객 만족과 충성도에 미치는 영향 - 커피전문점을 중심으로 -
The effects of service qualityon customer satisfaction and loyalty - Focused on café business -
Tourism Research | 34 | 2012 | 관광학
고객의 커피전문점 선택속성 평가와 애호도에 관한 연구 -프랜차이즈와 개별점포의 비교를 중심으로-
A Study on Customer’s Selection of and Loyalty to Coffee Shops : Comparison between Franchised and Individual Shops
동북아관광연구 | 8 | 3 | 2012 | 기타관광학
커피전문점 브랜드디자인의 국내 인지도 비교 연구 - 한국, 미국, 이태리를 중심으로 -
Comparative Study on the Domestic Specialty Coffee Brand Design and Awareness - Focused on Korea, U.S. and Italy -
브랜드디자인학연구 | 8 | 3 | 2010 | 디자인
커피전문점 브랜드디자인의 국내 인지도 비교 연구 - 한국, 미국, 이태리를 중심으로 -
Comparative Study on the Domestic Specialty Coffee Brand Design and Awareness - Focused on Korea, U.S. and Italy -
브랜드디자인학연구 | 8 | 3 | 2010 | 디자인
커피전문점의 유형과 공간디자인 마케팅 표현요소 연구 - 홍대 커피 전문점을 중심으로 -
Research on Coffee House Types and the Expressive Elements in Their Space Design - With a Focus on Coffee Houses in Hongik Univ. -
한국실내디자인학회 논문집 | 20 | 4 | 2011 | 디자인
커피전문점 이용고객의 경험적 가치가 브랜드 태도 및 브랜드 충성도에 미치는 영향 - 브랜드 국적의 조절효과를 중심으로 -
The Effect of Coffee Shop Customers' Experiential Value on Brand Attitude and Brand Loyalty: A Focus on the Moderating Effect of Brand Nationality
관광학연구 | 35 | 3 | 2011 | 관광학
커피전문점 방문수요 결정요인 분석
A Study on Determinants of Demand for Coffee Houses
호텔관광연구 | 12 | 2 | 2010 | 호텔/외식산업경영
커피전문점 방문수요 결정요인 분석
A Study on Determinants of Demand for Coffee Houses
호텔관광연구 | 12 | 2 | 2010 | 호텔/외식산업경영
커피전문점 이용객의 고객만족 연구
A Study on the Customer's Satisfaction in Take-Out Coffee Shop
관광산업연구 | 4 | 1 | 2010 | 관광마케팅/상품
커피전문점 이용객의 고객만족 연구
A Study on the Customer's Satisfaction in Take-Out Coffee Shop
관광산업연구 | 4 | 1 | 2010 | 관광마케팅/상품
커피전문점의 시장세분화와 소비자행동 차이 분석: 카페베네 사례를 중심으로
The Market Segmentation of Coffee Shops and the Difference Analysis of Consumer Behavior: A Case based on Caffe Bene
유통과학연구 | 9 | 4 | 2011 | 산업/서비스경제
커피전문점의 환경요인이 감정반응과 재구매의도에 미치는 영향 : 환기추구성향의 조절효과를 중심으로
The Effect of Coffee Houses' Environmental Factors on Emotional Responses and Repurchase Intention : Focused on Moderating Effect of Arousal Seeking Tendency
경영교육연구 | 62 | 2010 | 경영학
커피전문점의 환경요인이 감정반응과 재구매의도에 미치는 영향 : 환기추구성향의 조절효과를 중심으로
The Effect of Coffee Houses' Environmental Factors on Emotional Responses and Repurchase Intention : Focused on Moderating Effect of Arousal Seeking Tendency
경영교육연구 | | 62 | 2010 | 경영학