프랑스의 한국 아이돌 문화 여성팬덤과 성 담론에 대한 연구
A Study on the Female Fandom of the Korean Idol Culture and Gender Discourses in France
한국언론학보 |
56 |
1 |
2012 |
신문방송학
중국의 ‘한드’ 팬덤과 초국적 드라마 수용: <해를 품은 달>의 중국 온라인 팬덤 분석
The Transnational Consumption of Korean Television Drama and the Development of Fandom: The Analysis of Chinese On-line Community of
미디어, 젠더 & 문화 |
23 |
2012 |
신문방송학
오디션 리얼리티 쇼 <스타오디션 위대한 탄생>과 <슈퍼스타 K2>의 팬덤 현상
A Study on the Fandom of and
언론과학연구 |
12 |
3 |
2012 |
신문방송학
일본 내 한류 지형의 탐색 및 한류 수용자의 문화적 실천에 관한 연구: 한류 전문가와 시민 그룹 KAJA의 심층인터뷰를 중심으로
A Study on Hallyu Landscape and Cultural Practice of Audiences in Japan
미디어, 젠더 & 문화 |
20 |
2011 |
신문방송학
청소년의 케이블TV 팬덤 연구:게임쇼 채널 ‘퀴니매니아’의 활동을 중심으로
Youth Fandom around Cable TV: Reading Youth Subculture through Qwinymania’s Fan Activities
한국언론학보 |
54 |
5 |
2010 |
신문방송학
청소년의 케이블TV 팬덤 연구:게임쇼 채널 ‘퀴니매니아’의 활동을 중심으로
Youth Fandom around Cable TV: Reading Youth Subculture through Qwinymania’s Fan Activities
한국언론학보 |
54 |
5 |
2010 |
신문방송학
순정만화적 감수성을 통한 즐거움의 체험: 드라마 <미남이시네요>의 시청 경험을 중심으로
The Pleasure of Watching TV Drama in the Perspective of Romance Comic Sensibility
한국방송학보 |
24 |
3 |
2010 |
신문방송학
순정만화적 감수성을 통한 즐거움의 체험: 드라마 <미남이시네요>의 시청 경험을 중심으로
The Pleasure of Watching TV Drama in the Perspective of Romance Comic Sensibility
한국방송학보 |
24 |
3 |
2010 |
신문방송학
소녀 이미지의 볼거리화와 소비 방식의 구성: 소녀 그룹의 삼촌 팬 담론 구성
The Construction of Cultural Consumption Way: The Discourse of Uncle Fans with the Girl-Idol Group
미디어, 젠더 & 문화 |
15 |
2010 |
신문방송학
소녀 이미지의 볼거리화와 소비 방식의 구성: 소녀 그룹의 삼촌 팬 담론 구성
The Construction of Cultural Consumption Way: The Discourse of Uncle Fans with the Girl-Idol Group
미디어, 젠더 & 문화 |
|
15 |
2010 |
신문방송학
문화적 수행으로서의 e스포츠 팬덤에 관한 연구: 팬 심층인터뷰 분석을 중심으로
A Research on e-Sports Fandom as a Cultural Performance: A Depth Interview Study
미디어, 젠더 & 문화 |
18 |
2011 |
신문방송학
Understanding Fandom Induced Tourism: Problems and Strategies for the Korean Wave Tourism
팬덤관광에 관한 이해: 한류관광의 문제점과 대처전략
GRI연구논총 |
12 |
2 |
2010 |
Understanding Fandom Induced Tourism: Problems and Strategies for the Korean Wave Tourism
팬덤관광에 관한 이해: 한류관광의 문제점과 대처전략
GRI연구논총 |
12 |
2 |
2010 |
인터넷 팬덤 문화의 생산과 공유에 대한 연구: 외국영상물 ‘팬 자막’ 제작자들과의 심층인터뷰를 중심으로
Internet Fansubbing Culture: An In-depth Interview Study with Foreign Film and TV Show Fansubbers
한국방송학보 |
26 |
1 |
2012 |
신문방송학
청소년 팬덤 현상에 대한 근거 이론적 접근
An Analysis of Youth Fandom Based on the Ground Theory
한국청소년연구 |
21 |
3 |
2010 |
기타사회과학
청소년 팬덤 현상에 대한 근거 이론적 접근
An Analysis of Youth Fandom Based on the Ground Theory
한국청소년연구 |
21 |
3 |
2010 |
기타사회과학
명사와의 자아이미지 일치성이 관광경험에 미치는 영향
Impacts of Self-image Congruity with a Celebrity on Tourist Experience
관광학연구 |
34 |
5 |
2010 |
관광학
명사와의 자아이미지 일치성이 관광경험에 미치는 영향
Impacts of Self-image Congruity with a Celebrity on Tourist Experience
관광학연구 |
34 |
5 |
2010 |
관광학