방송광고매체 환경 변화에 따른 방송광고 유형별 시청자 기대 충족 적소 분석
Broadcasting Customers’ Gratification Sought by Marketing Communication Types Media Niche Analysis
광고연구 |
91 |
2011 |
광고/홍보학
TV 가상광고효과에 대한 소비자의 접촉욕구(Need-for-Touch)성향의 조절적 역할
The Moderating Role of Consumer's Need-for-Touch on the Virtual Advertising Effect
광고학연구 |
23 |
1 |
2012 |
신문방송학
스포츠 경기에 삽입된 가상광고의 재인효과 연구 경기장 내 A-보드광고와의 효과 비교를 중심으로
Audience’s Brand Recognition of Virtual Advertisements in a Sports Program A Comparison between Virtual Ads and A-Board Ads
방송통신연구 |
77 |
2012 |
신문방송학
가상 광고의 의미구조에 관한 연구 - 프로야구 중계방송을 중심으로 -
Research on Semantic Structure of Virtual Advertisement - Focusing on Broadcasting of Professional Baseball Games-
일러스트레이션 포럼 |
13 |
32 |
2012 |
디자인
아이트래킹을 이용한 가상광고 수용자 효과 연구
Exploring the Virtual Advertising Effects Using Eye Tracking
광고학연구 |
22 |
5 |
2011 |
신문방송학
스포츠 방송중계에서 제시된 가상광고와 TV광고의 인지효과 비교: 브라켓과 카 모델의 적용
The Comparison of The Cognitive Effect of Virtual and General TV Advertising: Appling to Brackett and Carr’s Model
한국방송학보 |
25 |
2 |
2011 |
신문방송학
가상광고의 흥미도, 집중도에 따른 광고 태도, 브랜드 태도, 구매의도 계층 효과
A Study on Attention and Involvement of the Virtual Advertising of Hierarchy Effects.
산업경제연구 |
24 |
2 |
2011 |
경제학