불일치민감도가 소비자기대에 미치는 효과: 자기해석과 예상된 소비맥락의 조절효과
The Impact of Disconfirmation Sensitivity on Consumer Expectation: Moderating Effect of Self-construal and Anticipated Consumption Contexts
마케팅논집(Journal of Marketing Studies) |
19 |
4 |
2011 |
사회과학
외모관련 소비행동에 대한 자기해석의 영향: 자기제시의 매개와 외모강조 상황의 조절
Influences of Self-Construals on Appearance-Related Consumption Behavior: Mediation of Self-Presentation and Moderation of Appearance Emphasis Situation
한국심리학회지: 소비자·광고 |
11 |
1 |
2010 |
심리과학
외모관련 소비행동에 대한 자기해석의 영향: 자기제시의 매개와 외모강조 상황의 조절
Influences of Self-Construals on Appearance-Related Consumption Behavior: Mediation of Self-Presentation and Moderation of Appearance Emphasis Situation
한국심리학회지: 소비자·광고 |
11 |
1 |
2010 |
심리과학
창의적 광고에 대한 소비자 반응 연구 -자기해석의 조절효과를 중심으로
A Study on Consumer Responses to Creative Ads - The Moderating Role of Consumer Self-construal
광고연구 |
92 |
2012 |
광고/홍보학
서비스 품질 구전에 대한 소비자 반응에서 자기해석의 차별적 영향
Differential Influence of Self-Construals on Consumer Responses to Service Quality WOM
광고학연구 |
22 |
1 |
2011 |
신문방송학
자기-타인 평가에서 자기해석과 종결욕구의 영향
Effects of Self-Construals and the Need for Closure on Self-Other Evaluations
한국심리학회지: 산업 및 조직 |
24 |
2 |
2011 |
심리과학
모바일 쿠폰서비스의 특성이 소비자의 쿠폰이용의도에 미치는 영향과 자기해석의 조절효과에 관한 연구
The Effects of Characteristics of Mobile Coupon Service on Consumers’ Intention of Using Mobile Coupons
아시아마케팅저널 |
13 |
3 |
2011 |
경영학
인지적 이미지, 자기해석 및 IP관여도에 관한 연구
A Study on Cognitive Image, Self-construal, and IP Involvement
관광레저연구 |
23 |
3 |
2011 |
관광학
광고효과에 대한 자기해석과 광고비주얼 표현의 일치성 여부의 영향 : 제품유형의 조절
The impact of congruence between self-construal and advertisement visual on advertising effects : The moderating role of product type
광고학연구 |
23 |
1 |
2012 |
신문방송학
자기해석, 초점정서, 광고 내 맥락이 금연 공익광고 태도에 미치는 영향
The Effects of Self-Construal, Focused Emotion, and the Context in the Advertisement on Antismoking Public Service Advertising Attitude
광고학연구 |
21 |
2 |
2010 |
신문방송학
자기해석, 초점정서, 광고 내 맥락이 금연 공익광고 태도에 미치는 영향
The Effects of Self-Construal, Focused Emotion, and the Context in the Advertisement on Antismoking Public Service Advertising Attitude
광고학연구 |
21 |
2 |
2010 |
신문방송학
제품 사용후기의 방향성이 제품태도와 행동의도에 미치는 효과 : 자기해석의 조절적 역할
The Effects of Directionality of Product Reviews on Product Attitude and Behavioral Intention : The Moderating Role of Self-Construal
광고연구 |
87 |
2010 |
광고/홍보학
제품 사용후기의 방향성이 제품태도와 행동의도에 미치는 효과 : 자기해석의 조절적 역할
The Effects of Directionality of Product Reviews on Product Attitude and Behavioral Intention : The Moderating Role of Self-Construal
광고연구 |
|
87 |
2010 |
광고/홍보학
대학생의 단체여행 참여태도에 대한 자기해석과 관여도의 역할에 관한 연구
A Study on the Role of Self-Construal and Involvement in Participant Attitude of University Student's Group Tour
호텔관광연구 |
12 |
4 |
2010 |
호텔/외식산업경영
대학생의 단체여행 참여태도에 대한 자기해석과 관여도의 역할에 관한 연구
A Study on the Role of Self-Construal and Involvement in Participant Attitude of University Student's Group Tour
호텔관광연구 |
12 |
4 |
2010 |
호텔/외식산업경영
자기해석과 제품혁신성에 따른 구매의도 및 구매만족: 탐색재와 경험재를 대상으로
Effects of the Consumer's Self-construal and Product Innovation on Purchase Intention and Satisfaction
한국심리학회지: 소비자·광고 |
11 |
4 |
2010 |
심리과학
자기해석과 제품혁신성에 따른 구매의도 및 구매만족: 탐색재와 경험재를 대상으로
Effects of the Consumer's Self-construal and Product Innovation on Purchase Intention and Satisfaction
한국심리학회지: 소비자·광고 |
11 |
4 |
2010 |
심리과학