자기 해석

연구분야 : B190300 사회과학 > 신문방송학 > 광고/홍보학
B211100 사회과학 > 심리과학 > 사회/문화심리

클래스 : 평가/분석

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.159278

한자 : 自起解釋

d04-02 평가/분석

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

N1:종류

hasKind (종류)

 

d04-02 평가/분석 평가/분석

상호의존적 자기해석 () [ 相互依存的自起解釋 ]

hasKind (종류)

 

d04-02 평가/분석 평가/분석

독립적 자기해석 () [ 獨立的自起解釋 ]

R1:개념적

affects (영향)

 

d04-02 평가/분석 평가/분석

자기 평가 () [ 自己平價 ]

affects (영향)

 

c02-02 인식/의식 인식/의식

구매 의도 () [ 購買意圖 ]

불일치민감도가 소비자기대에 미치는 효과: 자기해석과 예상된 소비맥락의 조절효과

The Impact of Disconfirmation Sensitivity on Consumer Expectation: Moderating Effect of Self-construal and Anticipated Consumption Contexts

마케팅논집(Journal of Marketing Studies) | 19 | 4 | 2011 | 사회과학

외모관련 소비행동에 대한 자기해석의 영향: 자기제시의 매개와 외모강조 상황의 조절

Influences of Self-Construals on Appearance-Related Consumption Behavior: Mediation of Self-Presentation and Moderation of Appearance Emphasis Situation

한국심리학회지: 소비자·광고 | 11 | 1 | 2010 | 심리과학

외모관련 소비행동에 대한 자기해석의 영향: 자기제시의 매개와 외모강조 상황의 조절

Influences of Self-Construals on Appearance-Related Consumption Behavior: Mediation of Self-Presentation and Moderation of Appearance Emphasis Situation

한국심리학회지: 소비자·광고 | 11 | 1 | 2010 | 심리과학

창의적 광고에 대한 소비자 반응 연구 -자기해석의 조절효과를 중심으로

A Study on Consumer Responses to Creative Ads - The Moderating Role of Consumer Self-construal

광고연구 | 92 | 2012 | 광고/홍보학

서비스 품질 구전에 대한 소비자 반응에서 자기해석의 차별적 영향

Differential Influence of Self-Construals on Consumer Responses to Service Quality WOM

광고학연구 | 22 | 1 | 2011 | 신문방송학

자기-타인 평가에서 자기해석과 종결욕구의 영향

Effects of Self-Construals and the Need for Closure on Self-Other Evaluations

한국심리학회지: 산업 및 조직 | 24 | 2 | 2011 | 심리과학

모바일 쿠폰서비스의 특성이 소비자의 쿠폰이용의도에 미치는 영향과 자기해석의 조절효과에 관한 연구

The Effects of Characteristics of Mobile Coupon Service on Consumers’ Intention of Using Mobile Coupons

아시아마케팅저널 | 13 | 3 | 2011 | 경영학

인지적 이미지, 자기해석 및 IP관여도에 관한 연구

A Study on Cognitive Image, Self-construal, and IP Involvement

관광레저연구 | 23 | 3 | 2011 | 관광학

광고효과에 대한 자기해석과 광고비주얼 표현의 일치성 여부의 영향 : 제품유형의 조절

The impact of congruence between self-construal and advertisement visual on advertising effects : The moderating role of product type

광고학연구 | 23 | 1 | 2012 | 신문방송학

자기해석, 초점정서, 광고 내 맥락이 금연 공익광고 태도에 미치는 영향

The Effects of Self-Construal, Focused Emotion, and the Context in the Advertisement on Antismoking Public Service Advertising Attitude

광고학연구 | 21 | 2 | 2010 | 신문방송학

자기해석, 초점정서, 광고 내 맥락이 금연 공익광고 태도에 미치는 영향

The Effects of Self-Construal, Focused Emotion, and the Context in the Advertisement on Antismoking Public Service Advertising Attitude

광고학연구 | 21 | 2 | 2010 | 신문방송학

제품 사용후기의 방향성이 제품태도와 행동의도에 미치는 효과 : 자기해석의 조절적 역할

The Effects of Directionality of Product Reviews on Product Attitude and Behavioral Intention : The Moderating Role of Self-Construal

광고연구 | 87 | 2010 | 광고/홍보학

제품 사용후기의 방향성이 제품태도와 행동의도에 미치는 효과 : 자기해석의 조절적 역할

The Effects of Directionality of Product Reviews on Product Attitude and Behavioral Intention : The Moderating Role of Self-Construal

광고연구 | | 87 | 2010 | 광고/홍보학

대학생의 단체여행 참여태도에 대한 자기해석과 관여도의 역할에 관한 연구

A Study on the Role of Self-Construal and Involvement in Participant Attitude of University Student's Group Tour

호텔관광연구 | 12 | 4 | 2010 | 호텔/외식산업경영

대학생의 단체여행 참여태도에 대한 자기해석과 관여도의 역할에 관한 연구

A Study on the Role of Self-Construal and Involvement in Participant Attitude of University Student's Group Tour

호텔관광연구 | 12 | 4 | 2010 | 호텔/외식산업경영

자기해석과 제품혁신성에 따른 구매의도 및 구매만족: 탐색재와 경험재를 대상으로

Effects of the Consumer's Self-construal and Product Innovation on Purchase Intention and Satisfaction

한국심리학회지: 소비자·광고 | 11 | 4 | 2010 | 심리과학

자기해석과 제품혁신성에 따른 구매의도 및 구매만족: 탐색재와 경험재를 대상으로

Effects of the Consumer's Self-construal and Product Innovation on Purchase Intention and Satisfaction

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