독립적 자기해석

연구분야 : B190300 사회과학 > 신문방송학 > 광고/홍보학
B211100 사회과학 > 심리과학 > 사회/문화심리

클래스 : 평가/분석

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.159283

한자 : 獨立的自起解釋

d04-02 평가/분석

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

B1:속

isKindOf (상위 유형)

 

d04-02 평가/분석 평가/분석

자기 해석 () [ 自起解釋 ]

R1:개념적

affects (영향)

 

c01-02 기질/품질/형질/성향 기질/품질/형질/성향

대인관계 성향 () [ 對人關係性向 ]

RT (관련어)

 

c01-02 기질/품질/형질/성향 기질/품질/형질/성향

자기중심적 사고 [ 自己中心的 思考 ]

불일치민감도가 소비자기대에 미치는 효과: 자기해석과 예상된 소비맥락의 조절효과

The Impact of Disconfirmation Sensitivity on Consumer Expectation: Moderating Effect of Self-construal and Anticipated Consumption Contexts

마케팅논집(Journal of Marketing Studies) | 19 | 4 | 2011 | 사회과학

제품 사용후기의 방향성이 제품태도와 행동의도에 미치는 효과 : 자기해석의 조절적 역할

The Effects of Directionality of Product Reviews on Product Attitude and Behavioral Intention : The Moderating Role of Self-Construal

광고연구 | 87 | 2010 | 광고/홍보학

제품 사용후기의 방향성이 제품태도와 행동의도에 미치는 효과 : 자기해석의 조절적 역할

The Effects of Directionality of Product Reviews on Product Attitude and Behavioral Intention : The Moderating Role of Self-Construal

광고연구 | | 87 | 2010 | 광고/홍보학

온라인 구전(e-WOM)에서 자기해석(Self Construal)이 제품에 대한 태도와 구전의도에 미치는 효과

The Effect of Self-Construal on Product Attitude and Word-of-Mouth Intention in an Electronic Word-of-Mouth Situation

한국심리학회지: 소비자·광고 | 11 | 4 | 2010 | 심리과학

온라인 구전(e-WOM)에서 자기해석(Self Construal)이 제품에 대한 태도와 구전의도에 미치는 효과

The Effect of Self-Construal on Product Attitude and Word-of-Mouth Intention in an Electronic Word-of-Mouth Situation

한국심리학회지: 소비자·광고 | 11 | 4 | 2010 | 심리과학