영재 학생

연구분야 : B121111 사회과학 > 교육학 > 분야교육 > 영재교육

클래스 : 인간(연령)
인간(재능)

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.164095

한자 : 英才學生
영어 : gifted students

a01-02-02 인간(연령)

연령1

어린이

연령1

a01-05-01 인간(재능)

성별

[성별구분없음]

연령

[연령구분없음]

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

B2:전체

isMemberOf (소속 집단/조직체)

 

e04-01 인위적공간 인위적공간

일반 학급 [ 一般 學級 ]

영재학생의 일반학급 및 영재교육기관에서의 학교생활만족도

Gifted Students' School Life Satisfaction in General Schools and Educational Institute for the Gifted

영재교육연구 | 21 | 2 | 2011 | 교육학

문제해결형 탐구실험에서 나타난 영재학생들의 논의 양상 및 논의활동에 대한 인식

The Gifted Students' View on Argumentation and the Aspects of the Argumentation in Problem-Solving Type Experiment

한국과학교육학회지 | 31 | 4 | 2011 | 교육학

A Cross-Cultural Comparison of Academic Attitudes for Gifted Elementary and Middle School Students

청소년기 영재들의 학업 태도에 대한 국제 비교

영재교육연구 | 20 | 3 | 2010 | 교육학

A Cross-Cultural Comparison of Academic Attitudes for Gifted Elementary and Middle School Students

청소년기 영재들의 학업 태도에 대한 국제 비교

영재교육연구 | 20 | 3 | 2010 | 교육학

e-러닝 환경에서 영재학생과 일반학생의 학습행동양식에 관한 연구

A Survey Study on Learning Behavioral Styles of Gifted Students and Ordinary Students in e-Learning Environment

대한공업교육학회지 | 37 | 1 | 2012 | 실업교육학

지역 교육청 영재교육원 중학생들의 과학 영재 교육 프로그램에 대한 인식 조사

A Study of Recognition for the Gifted Science Education Programs of Middle School Students being educated at Local Centers for the Gifted

한국과학교육학회지 | 30 | 2 | 2010 | 교육학

지역 교육청 영재교육원 중학생들의 과학 영재 교육 프로그램에 대한 인식 조사

A Study of Recognition for the Gifted Science Education Programs of Middle School Students being educated at Local Centers for the Gifted

한국과학교육학회지 | 30 | 2 | 2010 | 교육학

영재학생과 일반학생의 과흥분성 비교 및 영재의 성별, 학교 급별에 따른 차이 분석

A Comparison of the Overexcitabilities in Gifted and Non-gifted Students, Gender, and School Levels

영재교육연구 | 21 | 3 | 2011 | 교육학

영재학생들의 정서지능과 사회적 능력, 학교적응, 스트레스정도 및 스트레스 대처방식간 관계

Relations between Gifted Students' Emotional Intelligence and Their Social Skills, School Adjustment, Stress and Stress Coping Strategies

영재와 영재교육 | 9 | 1 | 2010 | 영재교육

영재학생들의 정서지능과 사회적 능력, 학교적응, 스트레스정도 및 스트레스 대처방식간 관계

Relations between Gifted Students' Emotional Intelligence and Their Social Skills, School Adjustment, Stress and Stress Coping Strategies

영재와 영재교육 | 9 | 1 | 2010 | 영재교육

영재학생과 일반학생 그리고 영역별 영재학생의 심리적·신체적·환경적 특성 비교

A Comparison of Psychological, Physical and Environmental Characteristics of the General Students and Gifted Students, and Among Gifted Students' Specific Gifted Areas

한국교육학연구 | 17 | 1 | 2011 | 교육학

고등학교 영재 학생들이 선호하는 수학 수업형태와 수업환경

Math Teaching Method and Classroom Environment Preferred by Gifted High School Students

영재교육연구 | 22 | 1 | 2012 | 교육학