수학적 의사소통과 표상을 강조한 수학활동이 유아의 수학적 개념 형성에 미치는 영향
Using mathematical activities based on mathematical communication and representation to improve young children's mathematical concepts
유아교육연구 |
31 |
3 |
2011 |
교육학
2009년 발행「유치원 지도서」에 포함된 수학 활동과 수학교육내용 분석: 교육과정 관련 요소를 중심으로
Analysis of the Activities and the Content of Mathematics Education found in the「Guide for Educational Activities and Materials for Kindergarten」: Based on the National Curriculum Contents of Mathematics
열린유아교육연구 |
15 |
3 |
2010 |
교육학
2009년 발행「유치원 지도서」에 포함된 수학 활동과 수학교육내용 분석: 교육과정 관련 요소를 중심으로
Analysis of the Activities and the Content of Mathematics Education found in the「Guide for Educational Activities and Materials for Kindergarten」: Based on the National Curriculum Contents of Mathematics
열린유아교육연구 |
15 |
3 |
2010 |
교육학
역할놀이를 활용한 수학활동이 유아의 수학적 개념 형성에 미치는 영향
The Effects of Mathematical Activities through Role-play on Young Children's Mathematical Concepts
유아교육학논집 |
14 |
2 |
2010 |
교육학
역할놀이를 활용한 수학활동이 유아의 수학적 개념 형성에 미치는 영향
The Effects of Mathematical Activities through Role-play on Young Children's Mathematical Concepts
유아교육학논집 |
14 |
2 |
2010 |
교육학
유치원 수학활동에 나타난 교사의 교수전략 고찰
Teachers’ approach and teaching strategies in kindergarten math-activities
유아교육연구 |
30 |
5 |
2010 |
교육학
유치원 수학활동에 나타난 교사의 교수전략 고찰
Teachers’ approach and teaching strategies in kindergarten math-activities
유아교육연구 |
30 |
5 |
2010 |
교육학