이야기나누기 활동에서 나타난 유아교사의 언어적 교수행동 분석
Analysis of the Verbal Teaching Behavior of Early Childhood Teachers According to the Age of Children
유아교육학논집 |
15 |
1 |
2011 |
교육학
유치원 교사의 수업반성을 통한이야기 나누기 교수행동 변화 탐구
Changes of kindergarten teacher's teaching behaviors based on reflection on large-group discussion activity
어린이문학교육연구 |
13 |
1 |
2012 |
교육학
생태그림책을 활용한 이야기나누기 활동이 유아의 정서지능에 미치는 영향
The Effect of a Large Group Discussion Using Ecological Picture Books on Young Children’s Emotional Intelligence.
유아교육학논집 |
15 |
4 |
2011 |
교육학
이야기나누기 활동에서 예비유아교사가 나타내는 언어적 상호작용과 어려움에 관한 연구
Verbal Interaction’s Features and Difficulties of Early Childhood Preservice Teachers during Circle time
아동교육 |
19 |
4 |
2010 |
유아교육
이야기나누기 활동에서 예비유아교사가 나타내는 언어적 상호작용과 어려움에 관한 연구
Verbal Interaction’s Features and Difficulties of Early Childhood Preservice Teachers during Circle time
아동교육 |
19 |
4 |
2010 |
유아교육