학습자 언어

연구분야 :

클래스 :

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.166631

한자 : 學習者言語

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

S:동의

Use (우선어)

 

e03-01 언어/문자 언어/문자

중간 언어 () [ 中間言語 ]

한국어 발음 교육에서의 길이

The duration for teaching Korean pronunciationas a foreign language

우리말연구 | 26 | 2010 | 한국어와문학

한국어 발음 교육에서의 길이

The duration for teaching Korean pronunciationas a foreign language

우리말연구 | | 26 | 2010 | 한국어와문학

초등학생의 영어 구술 능력 발달에 관한 연구

On the development of elementary school students’ narrative competence in English

초등영어교육 | 16 | 3 | 2010 | 영어교육

초등학생의 영어 구술 능력 발달에 관한 연구

On the development of elementary school students’ narrative competence in English

초등영어교육 | 16 | 3 | 2010 | 영어교육

외국어 발음 교육에서 인지적 구성주의 교수 설계의 필요성

Cognitive constructive instructional design in teaching foreign language pronunciation

교육학연구 | 49 | 3 | 2011 | 교육학

Analysis of Korean EFL High School Students’ Writing Based on CLAWS

Foreign Languages Education | 18 | 2 | 2011 | 언어학

한국어 학습자의 문법 습득 양상 연구(Ⅱ)

Korean Learners' Grammar Acquisition:Focusing on the postpositional particle {i/ga} and {eun/neun}

국어국문학 | 156 | 2010 | 한국어와문학

한국어 학습자의 문법 습득 양상 연구(Ⅱ)

Korean Learners' Grammar Acquisition:Focusing on the postpositional particle {i/ga} and {eun/neun}

국어국문학 | | 156 | 2010 | 한국어와문학

한국어 문장의 주제와 초점 구조 습득 -‘은/는’과 ‘이/가’를 중심으로-

Acquisition of the structures of Korean sentential topic and focus.

한국어교육 | 22 | 3 | 2011 | 한국어와문학

학습자 언어 연구 -오류분석과 중간언어 연구-

A Research on Learner Language: Error Analysis and Interlanguage Studies

이중언어학 | 47 | 2011 | 언어학