공통핵심교육과정(CCSS)의 읽기 텍스트 위계화 방안에 관한 연구
Hierarchical Methods for Reading Text Leveling of the Common Core State Standards Based Text Complexity Model
교육과정평가연구 |
14 |
2 |
2011 |
교육학
교육 일반에 대한 국어교육학의 기여 가능성
Contributions of studies on Korean language education to general education
국어교육 |
138 |
2012 |
한국어와문학
독서 수준과 텍스트 수준의 위계화 방안에 대한 비판적 고찰
The Critical Approach about Hierarchy Methods of Reading Ability and Readability Level
국어교육학연구 |
41 |
2011 |
한국어와문학
초등학생용 영어도서 선정을 위한 한국형 Lexile 개발
Development of Korean lexile for elementary school children’s reading of English books
영어교육연구 |
22 |
2 |
2010 |
영어와문학
초등학생용 영어도서 선정을 위한 한국형 Lexile 개발
Development of Korean lexile for elementary school children’s reading of English books
영어교육연구 |
22 |
2 |
2010 |
영어와문학
글 난도(difficulty) 평가를 위한 질적 방법 연구
Qualitative Method for Assessment of Text Difficulty
국어교육 |
131 |
2010 |
한국어와문학
글 난도(difficulty) 평가를 위한 질적 방법 연구
Qualitative Method for Assessment of Text Difficulty
국어교육 |
|
131 |
2010 |
한국어와문학
읽기(독서) 교육 체계화를 위한 텍스트 복잡도(Text Complexity) 상세화 연구 (1) -텍스트 복잡도 연구의 비판적 고찰을 중심으로-
A Study on the Elaboration of Text Complexity for the Systematic Reading Education (1) -Focused on Critical Perspectives about Text Complexity Researches-
국어교육학연구 |
42 |
2011 |
한국어와문학
초등 교과서의 이독성 비교 연구 -국어, 사회, 과학 교과서를 중심으로-
A Comparative Study on Readabilities of Elementary School Textbooks
국어교육학연구 |
41 |
2011 |
한국어와문학