CLT

연구분야 : B211600 사회과학 > 심리과학 > 소비자/광고심리

클래스 : 연구/조사방법

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.167136

한자 :
영어 : central location test
동의어(UF) : 홀테스트(Hall Test)

d03-01 연구/조사방법

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

B1:속

isKindOf (상위 유형)

 

d03-01 연구/조사방법 연구/조사방법

조사법 () [ 調査法 ]

N1:종류

hasKind (종류)

 

 

신제품 테스트

hasKind (종류)

 

 

블라인드 테스트

전문대 학생을 위한 영어캠프의 교육효과와 가능성 연구

Educational Effects and Practicability of English Intensive Camp for College Students

신영어영문학 | 50 | 2011 | 영어와문학

Attitudes of Learners, NESTs, & Korean NNESTs toward Teaching English in English (TEE) in Korea

영어어문교육 | 16 | 2 | 2010 | 영어와문학

Attitudes of Learners, NESTs, & Korean NNESTs toward Teaching English in English (TEE) in Korea

영어어문교육 | 16 | 2 | 2010 | 영어와문학

TESOL대학원생들의 비원어민 교사로서의 자기 인식 연구

TESOL Graduate Students’ Self-Perceptions as Nonnative English Speaking Teachers

영어영문학연구 | 36 | 1 | 2010 | 영어와문학

TESOL대학원생들의 비원어민 교사로서의 자기 인식 연구

TESOL Graduate Students’ Self-Perceptions as Nonnative English Speaking Teachers

영어영문학연구 | 36 | 1 | 2010 | 영어와문학

Dictogloss 활동이 중학교 영어학습자의 구동사 학습에 미치는 효과

A Study on Dictogloss in Teaching English Phrasal Verbs to Middle School Students

현대문법연구 | 59 | 2010 | 영어와문학

Dictogloss 활동이 중학교 영어학습자의 구동사 학습에 미치는 효과

A Study on Dictogloss in Teaching English Phrasal Verbs to Middle School Students

현대문법연구 | | 59 | 2010 | 영어와문학

TESOL대학원생들의 비원어민 교사로서의 자기 인식 연구

TESOL Graduate Students’ Self-Perceptions as Nonnative English Speaking Teachers

영어영문학연구 | 36 | 1 | 2010 | 영어와문학

TESOL대학원생들의 비원어민 교사로서의 자기 인식 연구

TESOL Graduate Students’ Self-Perceptions as Nonnative English Speaking Teachers

영어영문학연구 | 36 | 1 | 2010 | 영어와문학

A Study of Learning/Teaching English Intonation in Middle School and High School: Survey-based

현대영어영문학 | 56 | 1 | 2012 | 영어와문학

Resolving tension: Teachers' reflections on teaching college English classes

응용언어학 | 26 | 2 | 2010 | 언어학

Resolving tension: Teachers' reflections on teaching college English classes

응용언어학 | 26 | 2 | 2010 | 언어학

원어로 진행되는 영어수업에 대한 비판적 재고

A Critical Review of Teaching English through English

영어교과교육 | 9 | 2 | 2010 | 영어교육

원어로 진행되는 영어수업에 대한 비판적 재고

A Critical Review of Teaching English through English

영어교과교육 | 9 | 2 | 2010 | 영어교육

‘Where is Brian?’: A Call for Alternative English Instruction in France?

영어영문학21 | 25 | 2 | 2012 | 영어와문학

A Practical Approach to TEE through CLT

신영어영문학 | 48 | 2011 | 영어와문학

원어로 진행되는 영어수업에 대한 비판적 재고

A Critical Review of Teaching English through English

영어교과교육 | 9 | 2 | 2010 | 영어교육

원어로 진행되는 영어수업에 대한 비판적 재고

A Critical Review of Teaching English through English

영어교과교육 | 9 | 2 | 2010 | 영어교육

‘Where is Brian?’: A Call for Alternative English Instruction in France?

영어영문학21 | 25 | 2 | 2012 | 영어와문학

문학을 활용한 의사소통 교육의 방안에 대한 연구

A Study on the Use of Literature in the Communicative Language Teaching

언어학 연구 | 22 | 2012 | 기타언어학

Applying Drama Related Activities in the Korean University CLT Classroom

한국 대학생의 의사소통중심 영어 수업 있어서 드라마 관련 활동의 적용

영어영문학 | 16 | 2 | 2011 | 영어와문학

The Influence of the Current National Curriculum on Pre-service English Teacher Education in Korea

영어교과교육 | 10 | 1 | 2011 | 영어교육

의사소통 중심 교수법에서의 보완적 문법 수업 방안

A Way of Complementary Grammar Class in Communicative Language Teaching

서강인문논총 | 27 | 2010 | 기타인문학

의사소통 중심 교수법에서의 보완적 문법 수업 방안

A Way of Complementary Grammar Class in Communicative Language Teaching

서강인문논총 | | 27 | 2010 | 기타인문학

The Influence of the Current National Curriculum on Pre-service English Teacher Education in Korea

영어교과교육 | 10 | 1 | 2011 | 영어교육

A Study on the Effective Communicative Language Teaching in the University English Classes

대학에서의 효과적인 의사소통중심 영어 수업에 대한 연구

영어영문학 | 16 | 1 | 2011 | 영어와문학

COLT 수업관찰 분석법을 통한 학교 현장의 의사소통중심 영어 수업 분석

영어어문교육 | 16 | 3 | 2010 | 영어와문학

COLT 수업관찰 분석법을 통한 학교 현장의 의사소통중심 영어 수업 분석

영어어문교육 | 16 | 3 | 2010 | 영어와문학

A Study on the Effective Communicative Language Teaching in the University English Classes

대학에서의 효과적인 의사소통중심 영어 수업에 대한 연구

영어영문학 | 16 | 1 | 2011 | 영어와문학

Applying Drama Related Activities in the Korean University CLT Classroom

한국 대학생의 의사소통중심 영어 수업 있어서 드라마 관련 활동의 적용

영어영문학 | 16 | 2 | 2011 | 영어와문학

의사소통 중심 교수법을 이용한 비즈니스 중국어 수업 모형 연구

A study on business Chinese models of instruction using communicative language teaching.

Foreign Languages Education | 19 | 3 | 2012 | 언어학