전문대 학생을 위한 영어캠프의 교육효과와 가능성 연구
Educational Effects and Practicability of English Intensive Camp for College Students
신영어영문학 |
50 |
2011 |
영어와문학
Attitudes of Learners, NESTs, & Korean NNESTs toward Teaching English in English (TEE) in Korea
영어어문교육 |
16 |
2 |
2010 |
영어와문학
Attitudes of Learners, NESTs, & Korean NNESTs toward Teaching English in English (TEE) in Korea
영어어문교육 |
16 |
2 |
2010 |
영어와문학
TESOL대학원생들의 비원어민 교사로서의 자기 인식 연구
TESOL Graduate Students’ Self-Perceptions as Nonnative English Speaking Teachers
영어영문학연구 |
36 |
1 |
2010 |
영어와문학
TESOL대학원생들의 비원어민 교사로서의 자기 인식 연구
TESOL Graduate Students’ Self-Perceptions as Nonnative English Speaking Teachers
영어영문학연구 |
36 |
1 |
2010 |
영어와문학
Dictogloss 활동이 중학교 영어학습자의 구동사 학습에 미치는 효과
A Study on Dictogloss in Teaching English Phrasal Verbs to Middle School Students
현대문법연구 |
59 |
2010 |
영어와문학
Dictogloss 활동이 중학교 영어학습자의 구동사 학습에 미치는 효과
A Study on Dictogloss in Teaching English Phrasal Verbs to Middle School Students
현대문법연구 |
|
59 |
2010 |
영어와문학
TESOL대학원생들의 비원어민 교사로서의 자기 인식 연구
TESOL Graduate Students’ Self-Perceptions as Nonnative English Speaking Teachers
영어영문학연구 |
36 |
1 |
2010 |
영어와문학
TESOL대학원생들의 비원어민 교사로서의 자기 인식 연구
TESOL Graduate Students’ Self-Perceptions as Nonnative English Speaking Teachers
영어영문학연구 |
36 |
1 |
2010 |
영어와문학
A Study of Learning/Teaching English Intonation in Middle School and High School: Survey-based
현대영어영문학 |
56 |
1 |
2012 |
영어와문학
Resolving tension: Teachers' reflections on teaching college English classes
응용언어학 |
26 |
2 |
2010 |
언어학
Resolving tension: Teachers' reflections on teaching college English classes
응용언어학 |
26 |
2 |
2010 |
언어학
원어로 진행되는 영어수업에 대한 비판적 재고
A Critical Review of Teaching English through English
영어교과교육 |
9 |
2 |
2010 |
영어교육
원어로 진행되는 영어수업에 대한 비판적 재고
A Critical Review of Teaching English through English
영어교과교육 |
9 |
2 |
2010 |
영어교육
‘Where is Brian?’: A Call for Alternative English Instruction in France?
영어영문학21 |
25 |
2 |
2012 |
영어와문학
A Practical Approach to TEE through CLT
신영어영문학 |
48 |
2011 |
영어와문학
원어로 진행되는 영어수업에 대한 비판적 재고
A Critical Review of Teaching English through English
영어교과교육 |
9 |
2 |
2010 |
영어교육
원어로 진행되는 영어수업에 대한 비판적 재고
A Critical Review of Teaching English through English
영어교과교육 |
9 |
2 |
2010 |
영어교육
‘Where is Brian?’: A Call for Alternative English Instruction in France?
영어영문학21 |
25 |
2 |
2012 |
영어와문학
문학을 활용한 의사소통 교육의 방안에 대한 연구
A Study on the Use of Literature in the Communicative Language Teaching
언어학 연구 |
22 |
2012 |
기타언어학
Applying Drama Related Activities in the Korean University CLT Classroom
한국 대학생의 의사소통중심 영어 수업 있어서 드라마 관련 활동의 적용
영어영문학 |
16 |
2 |
2011 |
영어와문학
The Influence of the Current National Curriculum on Pre-service English Teacher Education in Korea
영어교과교육 |
10 |
1 |
2011 |
영어교육
의사소통 중심 교수법에서의 보완적 문법 수업 방안
A Way of Complementary Grammar Class in Communicative Language Teaching
서강인문논총 |
27 |
2010 |
기타인문학
의사소통 중심 교수법에서의 보완적 문법 수업 방안
A Way of Complementary Grammar Class in Communicative Language Teaching
서강인문논총 |
|
27 |
2010 |
기타인문학
The Influence of the Current National Curriculum on Pre-service English Teacher Education in Korea
영어교과교육 |
10 |
1 |
2011 |
영어교육
A Study on the Effective Communicative Language Teaching in the University English Classes
대학에서의 효과적인 의사소통중심 영어 수업에 대한 연구
영어영문학 |
16 |
1 |
2011 |
영어와문학
COLT 수업관찰 분석법을 통한 학교 현장의 의사소통중심 영어 수업 분석
영어어문교육 |
16 |
3 |
2010 |
영어와문학
COLT 수업관찰 분석법을 통한 학교 현장의 의사소통중심 영어 수업 분석
영어어문교육 |
16 |
3 |
2010 |
영어와문학
A Study on the Effective Communicative Language Teaching in the University English Classes
대학에서의 효과적인 의사소통중심 영어 수업에 대한 연구
영어영문학 |
16 |
1 |
2011 |
영어와문학
Applying Drama Related Activities in the Korean University CLT Classroom
한국 대학생의 의사소통중심 영어 수업 있어서 드라마 관련 활동의 적용
영어영문학 |
16 |
2 |
2011 |
영어와문학
의사소통 중심 교수법을 이용한 비즈니스 중국어 수업 모형 연구
A study on business Chinese models of instruction using communicative language teaching.
Foreign Languages Education |
19 |
3 |
2012 |
언어학