학습실재감

연구분야 : B120600 사회과학 > 교육학 > 교육심리학

클래스 : 인식/의식

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.167508

한자 : 學習實在感
영어 : Learning Presence

c02-02 인식/의식

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

N1:종류

hasKind (종류)

 

c02-02 인식/의식 인식/의식

사회적 실재감 () [ 社會的實在感 ]

R1:개념적

RT (관련어)

 

c02-01 감정 감정

교수 실재감 () [ 敎授實在感 ]

RT_X (관련어►)

관련 개념

b01-02 교육활동 교육활동

e-러닝 () [e-learning]

디지털교과서를 활용한 초등영어 수업에서 학습성과를 예측하는 요인 분석

Identifying Predicting Variables of the Learning Outcomes in Using English Digital Textbook

교육정보미디어연구 | 16 | 2 | 2010 | 교육학

디지털교과서를 활용한 초등영어 수업에서 학습성과를 예측하는 요인 분석

Identifying Predicting Variables of the Learning Outcomes in Using English Digital Textbook

교육정보미디어연구 | 16 | 2 | 2010 | 교육학

기업 이러닝에서 학습자가 인식한 교수실재감과 학습실재감, 학습효과의 구조적 관계 규명

Structural Relationship among Teaching Presence, Learning Presence, and Effectiveness of e-Learning in the corporate setting

아시아교육연구 | 11 | 2 | 2010 | 교육학

기업 이러닝에서 학습자가 인식한 교수실재감과 학습실재감, 학습효과의 구조적 관계 규명

Structural Relationship among Teaching Presence, Learning Presence, and Effectiveness of e-Learning in the corporate setting

아시아교육연구 | 11 | 2 | 2010 | 교육학

원격교육을 지원하는 학습공동체 구성원의 학습실재감에 영향을 미치는 학습자 요인 분석

Exploring Learners’ Characteristics as Predicting factors for Learning Presence in Learning Communities for Supplementing a Distance Learning Course

교육공학연구 | 27 | 4 | 2011 | 교육학

이러닝 환경에서 e-튜터의 학습지원이 교수실재감과 학습실재감의 하위 변인에 미치는 구조적 영향력

The Impact of the e-Tutor on Perceived Teaching and Learning Presence in e-Learning

교육정보미디어연구 | 16 | 3 | 2010 | 교육학

이러닝 환경에서 e-튜터의 학습지원이 교수실재감과 학습실재감의 하위 변인에 미치는 구조적 영향력

The Impact of the e-Tutor on Perceived Teaching and Learning Presence in e-Learning

교육정보미디어연구 | 16 | 3 | 2010 | 교육학

초등학생의 학업적 자기효능감과 학습실재감이 사회과 성취도에 미치는 영향

The Effects of Academic Self-efficacy and Learning Presence on Learning Achievement in Elementary Social Studies Class

사회과교육연구 | 18 | 1 | 2011 | 사회교육학

사이버대학생이 인식하는 교수실재감, 학습실재감, 학습성과 간의 구조적 관계 규명

A Structural Relationship among Teaching Presence, Learning Presence and Learning Outcomes of e-Learning in Cyber University

교육정보미디어연구 | 17 | 2 | 2011 | 교육학

대학 원격교육환경에서 학습자의 정의적 특성, 학습실재감, 몰입감, 학습만족도간 구조적 관계 분석

The Structural Relationship among affective characteristics, learning presence, learning flow, learning satisfaction in Distance Education

교육정보미디어연구 | 17 | 1 | 2011 | 교육학

사이버대학생의 학습실재감, 학습몰입 및 학업성취도 간의 관계

The Relationships among Learning Presence, Learning Flow, and Academic Achievement at the Cyber Universities

아시아교육연구 | 13 | 3 | 2012 | 교육학