초등 국어 디지털교과서 활용 수업에서의 학습효과에 대한 자기효능감과 교수실재감의 예측관계 분석
Identifying Predictability of Learner's Self-Efficacy and Teaching Presence on Learning Outcomes in Utilizing Korean Language Digital Textbooks
교과교육학연구 |
14 |
4 |
2010 |
교과교육학
초등 국어 디지털교과서 활용 수업에서의 학습효과에 대한 자기효능감과 교수실재감의 예측관계 분석
Identifying Predictability of Learner's Self-Efficacy and Teaching Presence on Learning Outcomes in Utilizing Korean Language Digital Textbooks
교과교육학연구 |
14 |
4 |
2010 |
교과교육학
기업 이러닝에서 학습자가 인식한 교수실재감과 학습실재감, 학습효과의 구조적 관계 규명
Structural Relationship among Teaching Presence, Learning Presence, and Effectiveness of e-Learning in the corporate setting
아시아교육연구 |
11 |
2 |
2010 |
교육학
기업 이러닝에서 학습자가 인식한 교수실재감과 학습실재감, 학습효과의 구조적 관계 규명
Structural Relationship among Teaching Presence, Learning Presence, and Effectiveness of e-Learning in the corporate setting
아시아교육연구 |
11 |
2 |
2010 |
교육학
사이버대학생의 학습성과에 대한 과제가치,지각된 유용성, 교수실재감의 영향
The Effects of Task Value, Perceived Usefulness, and Teaching Presence on Learning Outcomes in Cyber University
정보교육학회논문지 |
15 |
3 |
2011 |
컴퓨터교육학
사이버대학생이 인식하는 교수실재감, 학습실재감, 학습성과 간의 구조적 관계 규명
A Structural Relationship among Teaching Presence, Learning Presence and Learning Outcomes of e-Learning in Cyber University
교육정보미디어연구 |
17 |
2 |
2011 |
교육학
이러닝 환경에서 e-튜터의 학습지원이 교수실재감과 학습실재감의 하위 변인에 미치는 구조적 영향력
The Impact of the e-Tutor on Perceived Teaching and Learning Presence in e-Learning
교육정보미디어연구 |
16 |
3 |
2010 |
교육학
이러닝 환경에서 e-튜터의 학습지원이 교수실재감과 학습실재감의 하위 변인에 미치는 구조적 영향력
The Impact of the e-Tutor on Perceived Teaching and Learning Presence in e-Learning
교육정보미디어연구 |
16 |
3 |
2010 |
교육학
사이버대학에서 교수실재감, 인지적 실재감, 사회적 실재감과 학습성과와의 구조적 관계 규명
The Structural Relationship among Teaching Presence, Cognitive Presence, Social Presence, and Learning Outcome in Cyber University
정보교육학회논문지 |
14 |
2 |
2010 |
컴퓨터교육학
사이버대학에서 교수실재감, 인지적 실재감, 사회적 실재감과 학습성과와의 구조적 관계 규명
The Structural Relationship among Teaching Presence, Cognitive Presence, Social Presence, and Learning Outcome in Cyber University
정보교육학회논문지 |
14 |
2 |
2010 |
컴퓨터교육학