대형 할인점

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DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.167645

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a04-07 건축물(시설물) 건축물(시설물)

대형 마트 [ 大型-- ]

대형할인점 확산에 대한 공간적 영향

Spatial effect on the diffusion of discount stores

유통연구 | 15 | 4 | 2010 | 경영학

상권경쟁을 고려한 신규점포의 입지선정에 관한 연구 - 서울시 대형마트를 대상으로 -

A Study for Locating of a New Store Considering Competition for Trading Area: Focusing on the Case of Hypermarket in Seoul Metropolitan Area

대한지리학회지 | 45 | 5 | 2010 | 지리학

상권경쟁을 고려한 신규점포의 입지선정에 관한 연구 - 서울시 대형마트를 대상으로 -

A Study for Locating of a New Store Considering Competition for Trading Area: Focusing on the Case of Hypermarket in Seoul Metropolitan Area

대한지리학회지 | 45 | 5 | 2010 | 지리학

소비자의 소매업태 선택요인 및 이용행태에 관한 실증적 연구

An Empirical Study on Determinants of Customer's Retail Format Choice Behavior and Buying Behavior

부동산학보 | 48 | 2012 | 국제/지역개발

중국 내 대형마트의 점포특성요인과 점포이미지 및 점포충성도와의 관계

The Relationships between Store-Related Factors, Store Image, and Store Loyalty for Discount Stores in China

마케팅논집(Journal of Marketing Studies) | 18 | 2 | 2010 | 사회과학

중국 내 대형마트의 점포특성요인과 점포이미지 및 점포충성도와의 관계

The Relationships between Store-Related Factors, Store Image, and Store Loyalty for Discount Stores in China

마케팅논집(Journal of Marketing Studies) | 18 | 2 | 2010 | 사회과학

대규모유통업법의 제정과 운용상 쟁점

Enactment of Large-Scale Retailers’ Fair Trade Practices Act and Some Antitrust Principles Redux

경쟁법연구 | 25 | 2012 | 기타법학

국내 대형할인점 기업결합의 경쟁제한효과에 관한 연구: 홈플러스-홈에버 사례의 실증분석

An Empirical Analysis of Competitive Effects of the Homeplus- Homever Merger

계량경제학보 | 21 | 3 | 2010 | 경제학

국내 대형할인점 기업결합의 경쟁제한효과에 관한 연구: 홈플러스-홈에버 사례의 실증분석

An Empirical Analysis of Competitive Effects of the Homeplus- Homever Merger

계량경제학보 | 21 | 3 | 2010 | 경제학

무게중심을 이용한 상업시설의 입지선정모형 연구 - 서울시 대형마트를 대상으로 -

A Modeling of Commercial Location Using the Center of Gravity : Focusing on the Case of Hypermarket in Seoul

부동산학연구 | 17 | 1 | 2011 | 경제학

대형할인점 자가상표(PB) 구매에 패키지디자인이 미치는 영향

Influence of Package Design on Consumer's Private Brand Purchase Intention

디자인학연구 | 24 | 2 | 2011 | 디자인

국내 대형마트의 유통업체 브랜드 상품 구매 소비자의 특성 분석에 관한 연구

The Study of Characteristics of Consumer Purchasing Private Brand Products at Large-Scale Mart

유통연구 | 15 | 4 | 2010 | 경영학

품질과 소비자만족의 비선형적 관계를 고려한 대형할인점 서비스품질 분류: 취업주부와 비취업주부의 차이를 중심으로

Exploring the Asymmetric Impact of Discount Stores Performance Levels in the Formation of Consumer Satisfaction: Focusing on Homemakers and Working Wives

소비자정책교육연구 | 8 | 1 | 2012 | 소비자/소비경제

대형마트 점포선택기준이 점포애호도와 고객만족에 미치는 영향: 소비자 감정을 조절효과로

In Study on the Effects of Store Choice Criteria of Mass Merchandisers on Store Loyalty and Customer Satisfaction: with Customer Emotions as Moderating Variables

경영교육연구 | 27 | 4 | 2012 | 경영학

대형마트 충성도의 이중경로모형

Dual Path Model in Store Loyalty of Discount Store

유통연구 | 15 | 1 | 2010 | 경영학

대형마트의 서비스품질이 지각된 가치를 매개로 점포충성도에 미치는 영향에 관한 연구-경쟁사 지각된 가치의 조절효과를 중심으로-

he Study on effect of service quality to the perceived value and store loyalty - ocusing to the moderating effect of prerceived value of competitiors-

유통경영학회지 | 13 | 2 | 2010 | 무역학

대형마트의 서비스품질이 지각된 가치를 매개로 점포충성도에 미치는 영향에 관한 연구-경쟁사 지각된 가치의 조절효과를 중심으로-

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유통경영학회지 | 13 | 2 | 2010 | 무역학

대형마트 점포선택기준이 점포애호도에 미치는 영향

A Study on the Effects of Store Choice Criteria of Mass Merchandisers on Store Loyalty with Customer Emotions as Moderating Variables

벤처창업연구 | 6 | 3 | 2011 | 창업/벤처기업

대형마트와 SSM 영업규제의 문제점과 제도적․정책적 정비방안에 관한 고찰

大型マートとSSM営業規制の問題点と制度的·政策的整備方案に関する考察

공법학연구 | 13 | 3 | 2012 | 법학

대형할인점의 의류점포 이미지 유사성 및 선호도 평가 연구

A Study on the Image Similarity and the Preference for Clothing Stores in Giant Discount Chains

한국의상디자인학회지 | 13 | 4 | 2011 | 의상

라이프스타일 유형별 대형할인점의 점포선택 기준과 고객만족 및 점포충성도의 관계에 관한 연구

A Study on the Relationships of Store Choice Criteria, Customer Satisfaction and Store Loyalty of Large Discount Store in the Lifestyle Types

상업교육연구 | 24 | 3 | 2010 | 교육학

라이프스타일 유형별 대형할인점의 점포선택 기준과 고객만족 및 점포충성도의 관계에 관한 연구

A Study on the Relationships of Store Choice Criteria, Customer Satisfaction and Store Loyalty of Large Discount Store in the Lifestyle Types

상업교육연구 | 24 | 3 | 2010 | 교육학

대형할인점과의 거리요소가 소비자 방문빈도에 미치는 영향

The Effects of Distance to Large-scale Discount Store on Visit-frequency of Consumers

부동산연구 | 20 | 2 | 2010 | 토지/부동산/주택/농지법

대형할인점과의 거리요소가 소비자 방문빈도에 미치는 영향

The Effects of Distance to Large-scale Discount Store on Visit-frequency of Consumers

부동산연구 | 20 | 2 | 2010 | 토지/부동산/주택/농지법

인천시 대형할인점을 위한 입지분석 및 최적입지 선정

The Location Analysis and Optimum Location Choice for Large-scale Discount Store using GIS

국토지리학회지 | 44 | 4 | 2010 | 지리학

인천시 대형할인점을 위한 입지분석 및 최적입지 선정

The Location Analysis and Optimum Location Choice for Large-scale Discount Store using GIS

국토지리학회지 | 44 | 4 | 2010 | 지리학

대형할인점의 입지와 소비자 이용패턴과의 관계

Analysis on the Relations between the Location of Large-scale Discount Stores and Consumers’ Use Patterns

한국지역개발학회지 | 22 | 4 | 2010 | 국제/지역개발

대형할인점의 입지와 소비자 이용패턴과의 관계

Analysis on the Relations between the Location of Large-scale Discount Stores and Consumers’ Use Patterns

한국지역개발학회지 | 22 | 4 | 2010 | 국제/지역개발

대형할인점의 입지 선정 중요도에 관한 연구 -용인시를 중심으로-

A Study on the Importance of Location Selection in Large-scale Discount Stores - Focusing on Yongin City -

부동산학보 | 47 | 2011 | 국제/지역개발

대형할인점의 유형별 입지 특성 분석

Analysis on the Locational Characteristics of Large-Scale Discount Store per Type

국토지리학회지 | 44 | 4 | 2010 | 지리학

대형할인점의 유형별 입지 특성 분석

Analysis on the Locational Characteristics of Large-Scale Discount Store per Type

국토지리학회지 | 44 | 4 | 2010 | 지리학