교수 방안

연구분야 :

클래스 :

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.167807

한자 :

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

S:동의

Use (우선어)

 

d04-03 교수/학습법 교수/학습법

교수법 () [ 敎授法 ]

한국어 연결어미 ‘-길래’의 특성과 교수 방안 연구

A Research Paper on Characteristics and Teaching Methods Using the Korean Conjunctive Ending ‘-Killay’.

한국어교육 | 22 | 2 | 2011 | 한국어와문학

보조사 {은/는}과 주격조사 {이/가}의 교수·학습 방법 연구 - 한국어 고급 단계 외국인 학습자를 대상으로 -

Study for Teaching Method of particle {eun/nun} or {i/ka} in Korean Language

한국어 의미학 | 35 | 2011 | 한국어와문학

한국어 말하기 교육에 대한 연구자와 교육자의 두 관점

Two Different Sights of the Researcher and the Teachers on Teaching KFL Speaking

우리어문연구 | 44 | 2012 | 한국어와문학

현대소설과 외국인을 위한 문학교육

Contemporary Fictions and Literature Education in Korean Language Education

시학과 언어학 | 18 | 2010 | 기타인문학

현대소설과 외국인을 위한 문학교육

Contemporary Fictions and Literature Education in Korean Language Education

시학과 언어학 | | 18 | 2010 | 기타인문학

음성학 기반의 한국어 모음 교육 -막대 사탕을 이용한 교육 방안 제시-

Teaching Pronunciation of Korean Vowels Based on Acoustic Analysis.

한국어교육 | 22 | 2 | 2011 | 한국어와문학