한국어 연결어미 ‘-길래’의 특성과 교수 방안 연구
A Research Paper on Characteristics and Teaching Methods Using the Korean Conjunctive Ending ‘-Killay’.
한국어교육 |
22 |
2 |
2011 |
한국어와문학
보조사 {은/는}과 주격조사 {이/가}의 교수·학습 방법 연구 - 한국어 고급 단계 외국인 학습자를 대상으로 -
Study for Teaching Method of particle {eun/nun} or {i/ka} in Korean Language
한국어 의미학 |
35 |
2011 |
한국어와문학
한국어 말하기 교육에 대한 연구자와 교육자의 두 관점
Two Different Sights of the Researcher and the Teachers on Teaching KFL Speaking
우리어문연구 |
44 |
2012 |
한국어와문학
현대소설과 외국인을 위한 문학교육
Contemporary Fictions and Literature Education in Korean Language Education
시학과 언어학 |
18 |
2010 |
기타인문학
현대소설과 외국인을 위한 문학교육
Contemporary Fictions and Literature Education in Korean Language Education
시학과 언어학 |
|
18 |
2010 |
기타인문학
음성학 기반의 한국어 모음 교육 -막대 사탕을 이용한 교육 방안 제시-
Teaching Pronunciation of Korean Vowels Based on Acoustic Analysis.
한국어교육 |
22 |
2 |
2011 |
한국어와문학