동료 멘토링

연구분야 : B120000 사회과학 > 교육학

클래스 : 교육활동
교수/학습법

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.168528

STNet ID : 9000983

한자 : 同僚--
영어 : Peer Mentoring

b01-02 교육활동

d04-03 교수/학습법

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

R2:기능적

isSolutionFor (대상 문제/이슈)

 

a01-08-03 신체(장애/질병) 신체(장애/질병)

수학 학습장애 () [ 數學學習障碍 ]

초등체육활동에서 다문화아동에 대한 동료멘토링 경험과 가치에 대한 연구

The Study on the Peer-mentoring Experience and Value of Multicultural Children in Elementary Physical Education

한국초등체육학회지 | 18 | 2 | 2012 | 체육

사이버대학에서의 동료지원 멘토링 프로그램의 효과: 재등록율, 학업성취도, 만족도 기준으로

Effectiveness of the peer support mentoring program for students at cyber universities: based on the re-registration rate, academic achievement, and satisfaction level

교육정보미디어연구 | 16 | 2 | 2010 | 교육학

사이버대학에서의 동료지원 멘토링 프로그램의 효과: 재등록율, 학업성취도, 만족도 기준으로

Effectiveness of the peer support mentoring program for students at cyber universities: based on the re-registration rate, academic achievement, and satisfaction level

교육정보미디어연구 | 16 | 2 | 2010 | 교육학

기술·가정과 운동 물체 만들기 수업에서 동료 멘토링 수업이 창의적 문제 해결 능력에 미치는 효과

An Effect of Peer Mentoring on Enhancing Creative Problem-Solving Ability in 'Making a Moving Object' in Technology and Home Economics

실과교육연구 | 16 | 2 | 2010 | 교육학

기술·가정과 운동 물체 만들기 수업에서 동료 멘토링 수업이 창의적 문제 해결 능력에 미치는 효과

An Effect of Peer Mentoring on Enhancing Creative Problem-Solving Ability in 'Making a Moving Object' in Technology and Home Economics

실과교육연구 | 16 | 2 | 2010 | 교육학

동료 멘토링이 초등학교 수학 학습장애아동의 사칙연산능력 및 학습태도에 미치는 영향

The Effect of Peer Mentoring on Four Rules of Arithmetics Ability and Learning Attitude of Children with Mathematics Disabilities of Elementary School

한국초등교육 | 21 | 2 | 2010 | 기타교육학

동료 멘토링이 초등학교 수학 학습장애아동의 사칙연산능력 및 학습태도에 미치는 영향

The Effect of Peer Mentoring on Four Rules of Arithmetics Ability and Learning Attitude of Children with Mathematics Disabilities of Elementary School

한국초등교육 | 21 | 2 | 2010 | 기타교육학

동료멘토링의 홀리스틱 교육적 활용과 전략 모색

A Study on the Holistic Educational Utilization and Strategy of Peer-Mentoring

홀리스틱융합교육연구 | 14 | 3 | 2010 | 교육철학/사상

동료멘토링의 홀리스틱 교육적 활용과 전략 모색

A Study on the Holistic Educational Utilization and Strategy of Peer-Mentoring

홀리스틱융합교육연구 | 14 | 3 | 2010 | 교육철학/사상