하이데거의 존재 사유와 교육: 반신(半神)으로서 시인의 시작(詩作)과 현존재들 사이의 진리 공유
Fragments of Education Concealed in Heidegger's Thought of Being: Poet as Demigod, His Poetic Words for Converting people to Authentic Dasein, and Educational Truth-sharing
교육원리연구 |
15 |
2 |
2010 |
교육학
하이데거의 존재 사유와 교육: 반신(半神)으로서 시인의 시작(詩作)과 현존재들 사이의 진리 공유
Fragments of Education Concealed in Heidegger's Thought of Being: Poet as Demigod, His Poetic Words for Converting people to Authentic Dasein, and Educational Truth-sharing
교육원리연구 |
15 |
2 |
2010 |
교육학
메타교육의 관점에서 본 퇴계 이황의 시가 창작1 - <도산십이곡>을 중심으로
Meta-educational Poetic Creation of Toegye Yi-Hwang - focused on Dosansibigok
교육원리연구 |
17 |
1 |
2012 |
교육학
장상호의 교육본위론이 레비나스의 타자 윤리학에 주는 학문적 시사: 타자로서 선진과 후진, 그들의 교육적 출산과 영생
Chang's Endogenous Theory of Education and Its Academic Implications for Levinas' Ethics of the Other
교육원리연구 |
17 |
1 |
2012 |
교육학