인성 교육에 대한 성찰과 도덕과 교육의 지향
Reflection on Current Policies and Practices in Character Education and Direction of Moral Subject-Matter Education
윤리연구 |
1 |
77 |
2010 |
학제간연구
인성 교육에 대한 성찰과 도덕과 교육의 지향
Reflection on Current Policies and Practices in Character Education and Direction of Moral Subject-Matter Education
윤리연구 |
1 |
77 |
2010 |
학제간연구
역사탐구체험으로서의 영국의지역사교육
Teaching local history as a way of historical inquiry : a case study on teaching local history in England
역사교육연구 |
14 |
2011 |
역사교육
미국 법교육의 과거와 현재 그리고 시사점 —교육내용, 교수학습방법, 관련법을 중심으로—
The past and Current of Law-Related Education in U.S.A —Focus on Material Contents, Teaching Methods and related Acts—
미국헌법연구 |
22 |
2 |
2011 |
헌법
미국 가정의 시민성 교육에 관한 사례 연구
A Case Study on Civic Education in an American Family
시민교육연구 |
42 |
2 |
2010 |
교육학
미국 가정의 시민성 교육에 관한 사례 연구
A Case Study on Civic Education in an American Family
시민교육연구 |
42 |
2 |
2010 |
교육학
시민사회의 특성과 시민성 교육의 방향
The Characteristic of Civil Society and the Direction of Civil education
사회과교육연구 |
17 |
4 |
2010 |
사회교육학
시민사회의 특성과 시민성 교육의 방향
The Characteristic of Civil Society and the Direction of Civil education
사회과교육연구 |
17 |
4 |
2010 |
사회교육학