2007년 개정 유치원 교육과정에 따른 유치원 지도서에 대한 교사들의 인식 및 활용실태
A study on teachers' perceptions of 'the guide books for the 2007 revised kindergarten curriculum'
유아교육연구 |
30 |
3 |
2010 |
교육학
2007년 개정 유치원 교육과정에 따른 유치원 지도서에 대한 교사들의 인식 및 활용실태
A study on teachers' perceptions of 'the guide books for the 2007 revised kindergarten curriculum'
유아교육연구 |
30 |
3 |
2010 |
교육학
2007년 개정 유치원 교육과정에 따른 『유치원 지도서』의 감각활용활동 분석
An Analysis of Five Senses Related Activities in ‘The Guiding Materials for the Kindergarten Educational Activities’
열린유아교육연구 |
15 |
1 |
2010 |
교육학
2007년 개정 유치원 교육과정에 따른 『유치원 지도서』의 감각활용활동 분석
An Analysis of Five Senses Related Activities in ‘The Guiding Materials for the Kindergarten Educational Activities’
열린유아교육연구 |
15 |
1 |
2010 |
교육학
유치원 지도서에 나타난 유아환경교육 관련 내용 분석
Analysis of Environmental Education Contents Presented in the Guiding Materials for Kindergarten Educational Activities
열린유아교육연구 |
15 |
2 |
2010 |
교육학
유치원 지도서에 나타난 유아환경교육 관련 내용 분석
Analysis of Environmental Education Contents Presented in the Guiding Materials for Kindergarten Educational Activities
열린유아교육연구 |
15 |
2 |
2010 |
교육학
「유치원 지도서」에 수록된 동화에 나타난 인성 관련 교육내용 분석 - 한국적 가치를 기반으로 한 다문화적 접근에서의 유아 인성교육 프로그램 개발을 위한 기초연구 Ⅰ
An Analysis of Early Childhood Personality Education Reflected in Fairy-Tales in the Guiding Materials for Kindergarten Educational Activities - Basic Research Ⅰ for the Development of Early Childhood Personality Education Program with a Multicultural Approach based on Korean Values
미래유아교육학회지 |
19 |
1 |
2012 |
교육학
2009년 발행「유치원 지도서」에 포함된 수학 활동과 수학교육내용 분석: 교육과정 관련 요소를 중심으로
Analysis of the Activities and the Content of Mathematics Education found in the「Guide for Educational Activities and Materials for Kindergarten」: Based on the National Curriculum Contents of Mathematics
열린유아교육연구 |
15 |
3 |
2010 |
교육학
2009년 발행「유치원 지도서」에 포함된 수학 활동과 수학교육내용 분석: 교육과정 관련 요소를 중심으로
Analysis of the Activities and the Content of Mathematics Education found in the「Guide for Educational Activities and Materials for Kindergarten」: Based on the National Curriculum Contents of Mathematics
열린유아교육연구 |
15 |
3 |
2010 |
교육학