마음 읽기

연구분야 : B210100 사회과학 > 심리과학 > 심리학이론/심리학사

클래스 : 개념(정의)

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.171087

한자 :
영어 : mind reading

d01-04 개념(정의)

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

B1:속

isKindOf (상위 유형)

 

b01-01 행위/활동 행위/활동

읽기 () [reading]

청년기와 성인기의 마음읽기 능력의 발달적 변화

Developmental Change in Mindreading Abilities in Adolescence and Adulthood

한국심리학회지: 발달 | 25 | 3 | 2012 | 심리과학

자폐스펙트럼장애에 대한 극단적 남성 뇌 이론의 검증

Testing the Extreme Male Brain Theory of Autism

한국심리학회지: 발달 | 24 | 1 | 2011 | 심리과학

신 관념의 인지적 구조: 마음 읽기의 한계선

The Cognitive Structure of God Concept: The End of Mind Reading

종교문화비평 | 21 | 21 | 2012 | 종교학

남녀 청소년의 마음읽기 능력과 또래괴롭힘의 관계: 냉담-무정서 특성의 조절효과

The Relations between Theory of Mind and Bullying / Defending Behaviors among Adolescents: Moderation effect of Callous-Unemotional Traits

아시아교육연구 | 12 | 3 | 2011 | 교육학

대학생의 마음읽기 능력과 공감하기-체계화하기 성향의 성차와 전공차

Sex and Major Differences in Mindreading Abilities, Empathizing, and Systemizing Traits: Data from Korean College Students

한국심리학회지: 발달 | 23 | 1 | 2010 | 심리과학

대학생의 마음읽기 능력과 공감하기-체계화하기 성향의 성차와 전공차

Sex and Major Differences in Mindreading Abilities, Empathizing, and Systemizing Traits: Data from Korean College Students

한국심리학회지: 발달 | 23 | 1 | 2010 | 심리과학

초등 6학년 아동의 성별과 또래지위에 따른 공감하기 및 체계화하기 차이

Sex and Peer Status Differences in Empathizing and Systemizing: Data From Korean 6 graders

한국심리학회지: 발달 | 23 | 4 | 2010 | 심리과학

초등 6학년 아동의 성별과 또래지위에 따른 공감하기 및 체계화하기 차이

Sex and Peer Status Differences in Empathizing and Systemizing: Data From Korean 6 graders

한국심리학회지: 발달 | 23 | 4 | 2010 | 심리과학